Aan te bevelen bitfitter Gelderland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KletsKoekje

Aan te bevelen bitfitter Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 08:19

Ik heb uiteraard gezocht via Google maar zou het wel fijn vinden om vanuit ervaring aanbevelingen van een bitfitter te krijgen van een goede vakbekwame bitfitter.

Woon/sta gestald in omgeving Arnh/Nijmegen en het zou fijn zijn als de reiskosten nog te betalen zijn, omgeving Gelderland dus.

Alvast bedankt

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Aan te bevelen bitfitter Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 10:12

HAR -> ED

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 09:19

Ik ben ook wel benieuwd. Ik ben woon ook in Gelderland maar vind het zoeken naar en bitfitter toch lastig omdat ze of uit Brabant of Den Haag en omgeving moeten komen. Ik voel mij dan best bezwaard om die mensen helemaal naar Gelderland te laten rijden voor één bit

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 09:37

Ze komen wel, je betaald gewoon reiskosten.

Als je googled merk je dat er zijn die met myler werken en die juist myler afkeuren maar wel een eigen merk hebben met schreeuwend dure bitten.

Laat je tandarts kijken die ziet of je bit fijn ligt en past, dan laat je je adviseren door een goed Ruiterhuis om zelf inzicht te krijgen welke bitten hoe werken en maak je keuze wat je wilt..je kunt dan ook bitten uitproberen. In Gelderland heb je de Lingehoeve met een hele goede paardentandarts die ook verstand heeft van bitten en ziet of de mond van je paard past bij het bit.

Zo een bitfitter is niet zaligmakend, weer een gat in de markt.

Houd in je achterhoofd dat koper en koperlegeringen de meeste paarden niet fijn vinden en zelfs giftig is, dat het schuimen erop niet inhoudt dat ze het fijn vinden, maar dat dat een reaktie op het metaal is...dat RVS nog steeds het paardvriendelijkst is.e

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 09:44

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 10:56

Daantj__ schreef:
Ik ben ook wel benieuwd. Ik ben woon ook in Gelderland maar vind het zoeken naar en bitfitter toch lastig omdat ze of uit Brabant of Den Haag en omgeving moeten komen. Ik voel mij dan best bezwaard om die mensen helemaal naar Gelderland te laten rijden voor één bit

In Gelderland kon ik er ook niet veel vinden. Ik had een goed gevoel bij een uit Den Haag maar daar ben ik totaal van 150 euro reiskosten alleen al kwijt..

Nu komt waarschijnlijk woensdag joy4horses. Heb ook via pb nav dit topic een paar keer haar naam gekregen. Ben benieuwd.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:55

Oh grappig, ik wou je net Bianca Lodeweegs aanbevelen.

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 19:45

Ik heb goede ervaringen met bitsymmetrie. Als je kan regelen dat er meerdere mensen uit de buurt naar 1 plek komen kun je reiskosten delen en dat scheelt een hoop!

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 20:32

Bedankt voor de tip.
Inmiddels is joy4horses geweest en ben uiterst tevreden . Kan haar dan ook zeker aanbevelen :)

Esss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:04

KletsKoekje schreef:
Bedankt voor de tip.
Inmiddels is joy4horses geweest en ben uiterst tevreden . Kan haar dan ook zeker aanbevelen :)

:j
Ook als instructrice en sportmasseuse voor paarden is ze echt een topper!