Trainingsstal gezocht Noord-Holland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shiyamala

Trainingsstal gezocht Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 14:12

Hoi Bokkers!

Ik wilde mijn paard laten beleren bij een trainingsstal. Was van plan het zelf te doen; maar ben nu toch aan het oriënteren om het te laten doen.
Mijn paard heet Barris, een 9-jarige KWPN x Tuiger. Er is nooit wat mee gedaan bij zijn vorige eigenaar, vandaar. Verder is het een sensibel paard, wel lief en sociaal.

Wie heeft er ervaring met trainingsstallen in Noord Holland?
Ik hoor het graag!

Cathlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:35

Shiyamala

Re: Trainingsstal gezocht Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 14:52

@Cathlin Had even gekeken, ziet er goed uit! Dankjewel voor je suggestie

Het hoeft trouwens niet per se een wedstrijdstal te zijn; wil hem vooral recreatief en licht dressuurmatig gaan rijden :)

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:59

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:03

Margot is mijn instructrice geweest. Die kan dat zeker heel netjes. Suelza komt sowieso helemaal goed, aangezien die ook compleet ontspoorde paarden weer op de rit krijgt. Verder zijn er zat trainingsstallen, maar misschien moet je iets specifieker zijn qua locatie.. Noord-Holland is best groot als je van de noordkant naar de zuidkant moet rijden om naar je paard te gaan :D

Shiyamala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 15:19

@Dorine92, gelijk heb je. Sorry.

Ik zoek een trainingsstal in en rond de omgevingen Amsterdam, Beverwijk, Heemskerk, Castricum en Alkmaar :)

Ginger1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 19:54

Trainingsstal de toekomst(wel in Heerhugowaard) stalgenoot heeft daar hun jonge bink naar toe gebracht en waren erg tevreden!
Of bijv de Paardenbemiddelaar, met hun kan je ook samen het proces doorgaan. Hun komen op locatie, de Toekomst breng je je paard echt heen incl stalling.
Suelza is al genoemd zag ik.

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 19:59

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 22:34

Ik verplaats het topic van PP naar ED

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 06:13

Ook niet geheel onbelangrijk wat wil je er aan uitgeven hoe lang verwacht je dat die daar gaat blijven voor je hem zelf over kan nemen? Voor er echt een goed stuur en rem opzit ben je zo 3 mnd verder Zeker als je geen ervaring hebt in het inrijden van jonge paarden Zou ik dit zeker bevestigd willen zien Dat maakt het later alleen maar makkelijker voor je

Shiyamala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 09:20

Dankjulliewel voor de reacties! Ik ga even een paar een mailtje sturen. Nog meer suggesties zijn altijd welkom.

@dresjoepie Tja, hoeveel ik eraan uitgeven wil.. Ongeveer alle stallen lijken rond de 700 a 800 euro te vallen per maand, sommige zijn iets goedkoper (maar zijn die dan ook goed?) Is maar net welke stal en trainingsmethode bij mijn paard past.
Het liefst zou ik m'n portemonnee niet teveel willen laten huilen; maar als het moet moet het... :=

Ik wil gewoon dat hij een goede basis aangeleerd krijgt van iemand die weet wat hij/zij doet, en wij zo met elkaar verder kunnen groeien

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 15:50

Dat lijkt mij ook heel verstandig Ik weet het het doet zeer maar als ik zie hoe ze dit doen Had ik zelf echt niet beter gekund!!! Die meiden doen dat elke dag zijn er zo handig in Bij mij kost het idd ook 800 per mnd Hij blijft daar 3 mnd is veel geld Maar dat is me het meer dan waard! Investeren in de toekomst noem ik dat

Helaas zit je te ver uit de regio om je een goede stal te adviseren

Shiyamala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 16:09

Precies, daar geef ik je helemaal gelijk in.

Ik weet niet helemaal hoe het in zijn werk gaat, maar neem aan dat je ook af en toe naar de trainingsstal gaat om te kijken hoe het gaat met paardlief en misschien voor les & instructie?

Bij welke stal zit jij? Of is het echt zo ver weg van mij :=

NH_trainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 18:56

Ik kan Dressuur natuurlijk aanraden. Ze zit in de Beemster, vlakbij Alkmaar.
Paarden worden daar zeer paardvriendelijk opgeleid in het tempo die het paard aangeeft, erg belangrijk! Je kunt meer info vinden op dressuurnatuurlijk.nl
Succes! :)