zadelprobleem? zadelpasser omg. Roosendaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SanneJas

zadelprobleem? zadelpasser omg. Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 10:28

Ik twijfel of mijn zadel wel goed ligt...

Mijn pony is nogal rond, geen schoft en te dik, helaas.
Nu valt het al niet mee om in mijn buurt een goede zadelpasser te vinden. Of ze laten niets meer horen, komen niet opdagen etc. Ik heb al een hoop mensen geprobeerd.

Uiteindelijk vorig jaar voorjaar (2014 dus) iemand helemaal aan de andere kant van het land laten komen. Staat erg goed aangeschreven, dus had er alle vertrouwen in.
Zadels gepast en aangemeten, nieuw zadel besteld, en dat was er ergens in de zomer.
Nu schoof het zadel toen al naar voren, ik had er met het passen ook last van, maar ik heb er een speciaal gevormde singel bijgekocht, en dat schuiven kwam omdat het een nieuw zadel was, en nog moest vormen.

Zal kunnen natuurlijk, maar inmiddels een jaar verder schuift het zadel nog steeds naar voren.
Een aantal maanden terug heb ik haar nogmaals laten komen om het te checken. Nu kwam het schuiven omdat hij te dik is en teveel vet heeft op zijn schouders. advies was gewoon doorrijden en zorgen dat hij afvalt, dan moet het weer goed liggen.

Hij is nu weer wat afgevallen, maar van het weekend viel me op dat hij allemaal witten haren krijgt op de plek waar het zadel zit. Dit lijkt me toch geen goed teken...
Hij reageert er verder niet op (nooit gedaan ook) en is gewoon braaf met opzadelen en aansingelen, maar toch ben ik er niet gerust op.

Inmiddels weet ik niet zo goed meer wat ik moet doen. Nog een keer dezelfde zadelpasser laten komen, of iemand anders, maar wie in godsnaam? Ik heb zo`n beetje met iedereen al contact opgenomen, en ben echt wel bereid om er in te investeren, want ik vind een goed zadel ontzettend belangrijk, maar ik krijg toch echt het idee dat de zadelpassers uit mijn omgeving geen interesse hebben om wat te verkopen.

MoniekV

Re: zadelprobleem? zadelpasser omg. Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 11:13

Bij mij komt Paula de Schrijver, na een paar slechte ervaringen met andere zadelpassers ben ik super tevreden over haar :j, ze neemt de tijd en blijft naar een zadel zoeken tot het echt helemaal goed ligt en je zelf ook tevreden bent.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:22

MoniekV schreef:
Bij mij komt Paula de Schrijver, na een paar slechte ervaringen met andere zadelpassers ben ik super tevreden over haar :j, ze neemt de tijd en blijft naar een zadel zoeken tot het echt helemaal goed ligt en je zelf ook tevreden bent.

Ik stem tot nu toe hier mee in.
Heb op aanraden van MoniekV naar Paula gemaild, en mail contact is echt heel fijn.

Ik had eerst Cindy Coppens van CCSaddleSolutions, maar alles keurde ze af op mijn paard. Alleen zadels van €2 a 2300,- zouden goed liggen op mijn paard. Tot ik ineens helemaal niks meer hoorde. Toen ben ik opzoek naar iemand anders gegaan.

Gister mailcontact met Paula gehad, en vanwege drukte wilde ze mij er nog tussen schuiven, ze komt volgende week of die week erop! :)

Ik vind iniedergeval tot nu toe dat het heel fijn gaat, en niet duur!

SanneJas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 17:35

bedankt voor jullie reactie!

Ik ga een mailtje sturen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 22:51

Ik kom ook veel in jullie buurt. :) Morgen zit in er zelfs. Ik probeer altijd bereikbaar te zijn. Hopelijk ben je snel geholpen. Succes. Je verhaal lezend, vrees ik dat je een te wijd zadel hebt gekocht. Die blijven schuiven. Ik heb veel Tinkers gezien en ik heb zelf een ronde Andalusier. Ik zie ze vaker zo. :o

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 09:51

SanneJas schreef:
bedankt voor jullie reactie!

Ik ga een mailtje sturen.

Ik was benieuwd of je eventueel al iets gehoord had, of verder wist? :)

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 09:56

En die man van Uhmm De Heimolen, hij heeft me altijd goed geholpen met mijn pony's.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 10:08

Die raad ik persoonlijk af!
Heeft mij toen der tijd een te krap zadel aan proberen te verkopen. Vervolgens hoorde je helemaal niks meer van hem!! Die hoeft ook niet meer bij mijn paard in de buurt te komen.

Nee, dankzii tip van iemand anders blijf ik nu bij Paula!! Had het al veel eerder moeten doen, maar dat is natuurlijk altijd achteraf.

Wat de ene zadelmaker zei dat alleen een zadel van 2300 euro goed op mijn paard zou liggen, heb ik nu een goedkopere passend zadel.

Paula smeert je geen zadels aan, zoekt met je mee tot je echt echt een passend zadel gevonden is.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 10:10

Stamper schreef:
Die raad ik persoonlijk af!
Heeft mij toen der tijd een te krap zadel aan proberen te verkopen. Vervolgens hoorde je helemaal niks meer van hem!! Die hoeft ook niet meer bij mijn paard in de buurt te komen.

Nee, dankzii tip van iemand anders blijf ik nu bij Paula!! Had het al veel eerder moeten doen, maar dat is natuurlijk altijd achteraf.

Wat de ene zadelmaker zei dat alleen een zadel van 2300 euro goed op mijn paard zou liggen, heb ik nu een goedkopere passend zadel.

Paula smeert je geen zadels aan, zoekt met je mee tot je echt echt een passend zadel gevonden is.

Dat is inderdaad wel jammer, ik heb nooit problemen met hem gehad.
En vond het ook heel fijn dat hij gewoon gratis effe langs kwam om te kijken of alles nog goed lag of dat er iets opgevuld moet worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 10:24

Bij mij komt idefix4 en ik ben heeel blij met haar.

Na een jaar met zadelproblemen heb ik nu eindelijk een passend zadel..

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 16:39

Dank je blingh! Ik wil mijn collega ook niet afvallen hoor. Ik merk ook dat ik niet achter mensen blijf aanlopen en soms heb ik ook mijn dag niet. We zijn ook maar mensen. En mensen maken wel eens fouten.

blackqueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 09:09

[
quote="Stamper"]
MoniekV schreef:

Beste Stamper,

Jammer dat dat jouw beleving van mijn service was, het is nooit mijn bedoeling om iemand een zadel aan te smeren. Ik kan echter niet in iemands portemonnee kijken en mijn uitgangspunt punt is altijd het beste voor het paard te willen, het maakt voor mij niet uit wat de prijs is, een zelf gevonden 2e hands is ook prima. Maar het moet wel passen.
Als ik denk dat ik weet wie je bent, hebben we nog 1of2 goedkop zadels getest, maar dat beviel jouw paard niet.
Ik heb je heel veel advies gegeven over allerlei zadels die je per WA. Stuurde. Dit blijk je nu dus als afvallen van alle goedkope zadels te ervaren. Heel jammer en dit voelt als een messteek in mijn rug. Ook het stukje over dat ik daarna geen contact meer met je had? Ik heb zelfs nog contact gezocht of je al iets gevonden had.

Gelukkig heb je iets kunnen vinden, en ik wens je natuurlijk veel rijplezier toe.

Grtjs Cindy

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 10:01

Ik heb hele goede ervaringen met CCSaddleSolutions voor zowel mijn paard als voor het paard van mijn nichtje. Na veel zoeken en miskleunen van zadels en zelfbenoemde zadelpassers ben ik bij CCSaddlesolutions uitgekomen.

Ze heeft een gedegen opleiding en heel veel vakkennis.
Het klopt dat ze erg precies is en je geen goedkoop zadel aansmeert omdat dat toevallig betaalbaar is maar niet goed ligt. Sommige merken wil ze ook niet verkopen omdat ze daar niet achter staat. Ik vind dat juist eigenlijk een hele goede eigenschap. Je wil toch het beste voor je paard.

Mijn nichtje en ik hebben beide een nieuw zadel gekocht wat super ligt en kwaliteit en prijstechnisch ook nog eens heel interessant.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 11:07

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 13:36

blackqueen schreef:
[
quote="Stamper"]
MoniekV schreef:

Beste Stamper,

Jammer dat dat jouw beleving van mijn service was, het is nooit mijn bedoeling om iemand een zadel aan te smeren. Ik kan echter niet in iemands portemonnee kijken en mijn uitgangspunt punt is altijd het beste voor het paard te willen, het maakt voor mij niet uit wat de prijs is, een zelf gevonden 2e hands is ook prima. Maar het moet wel passen.
Als ik denk dat ik weet wie je bent, hebben we nog 1of2 goedkop zadels getest, maar dat beviel jouw paard niet.
Ik heb je heel veel advies gegeven over allerlei zadels die je per WA. Stuurde. Dit blijk je nu dus als afvallen van alle goedkope zadels te ervaren. Heel jammer en dit voelt als een messteek in mijn rug. Ook het stukje over dat ik daarna geen contact meer met je had? Ik heb zelfs nog contact gezocht of je al iets gevonden had.

Gelukkig heb je iets kunnen vinden, en ik wens je natuurlijk veel rijplezier toe.

Grtjs Cindy

Waar zeg ik dat je zadels aansmeert? Helemaal nergens. Dat maak jij ervan.
Als je mijn mailtjes/ WhatsAppjes, goed had gelezen, heb ik je meerdere keer verteld dat een zadel tegen +/- €2000,- voor mij niet ging worden. Ongetwijfeld of die goed zou liggen ja of nee.. Toen bleef je met zadels komen, prijs dan wellicht iets lager, tegen de €1800,- ... Scheelt 200 euro, tja dan had ik ook wel voor de €2000,- kunnen gaan lijkt me zo?

Waar ik mij heel erg aan stoor, is dat jij blijkbaar nog altijd denkt dat wij zomaar een tweedehands zadel hebben gevonden. Wat ik je zowel op WhatsApp als Facebook al uitlegde, is dit niet zo. Wij hebben een nieuw passend zadel, een merk die jij niet kende. Maar gelijk verwijder je mij van FB? Prima hoor, maar dan moet je nou niet eens een bericht wegzetten van, oh jammer ect.

Het zelfde als Hoefsmeden, Dierenartsen; meningen van mensen over iemand kunnen verschillend zijn.
En in dit geval durf ik 100% open te zijn, om te zeggen dat ik Paula heel fijn vind!
Dit is overigens het enige wat ik hierop wil antwoorden... Beetje jammer dit, Sorry.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 13:55

Moderatoropmerking:
Ik wil iedereen vragen om alleen ontopic te reageren. Alle overige berichten kunnen via pb gaan.

SanneJas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 18:03

ik zie het topic weer omhoog komen :)

Bij mij is inmiddels Paula de schrijver langs gekomen.
Ze had gelukkig vrij snel tijd, en ze heeft uitgebreid de tijd genomen.
Ik ben super tevreden over haar, en zal zeker weer contact met haar opnemen mocht het weer nodig zijn.

De rest bedankt voor jullie adviezen!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 18:18

SanneJas schreef:
ik zie het topic weer omhoog komen :)

Bij mij is inmiddels Paula de schrijver langs gekomen.
Ze had gelukkig vrij snel tijd, en ze heeft uitgebreid de tijd genomen.
Ik ben super tevreden over haar, en zal zeker weer contact met haar opnemen mocht het weer nodig zijn.

De rest bedankt voor jullie adviezen!

Super!! +:)+