Osteopaat/masseur/fysio gezocht.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_91

Osteopaat/masseur/fysio gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 13:59

Hallo allemaal,

Ik ben voor mijn paard op zoek naar een goede betrouwbare osteopaat of masseur o.i.d.
Het liefst met dierenarts achtergrond.

Hij is nu twee keer behandeld door een chiropractor en hij was bij de 2e behandeling duidelijk niet verbeterd. Zij zelf denkt hij of artrose heeft of dat hij ( grotere kans ) last heeft van oud littekenweefsel in z'n schouder ( ooit een spierscheur gehad )

Weten jullie iemand die ik erbij kan halen, die dus ook ervaringen heeft met dit soort oude blessures.

Hij staat in de omgeving van Arnhem.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 14:01

Als je paard na behandeling niet is verbeterd en de osteopaat geeft al aan dat er misschien wat anders aan de hand is dan alleen een blokkade of stijfheid, zou je dan niet eerst eens naar een DA gaan om te kijken wat je paard precies heeft?

Anne_91

Re: Osteopaat/masseur/fysio gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 14:06

Zoals ik al in de openingspost schreef, er is een chiropractor bij geweest, nog geen osteopaat.
haar advies was om er eens een goede osteopaat/masseur bij te halen, mocht dit nog niet werken laat ik hem uiteraard op de foto zetten.

Verder zijn er dit jaar al meerdere dierenartsen bij geweest en vorig jaar met een kreupelheidsonderzoek zijn al z'n benen op de foto gezet.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 14:10

Veel kreupelheden komen vanuit de spieren
Kijk eens op www.happy-athlete.nl
Mocht dat geen verbetering geven zou ik je paard nog nog eens laten checken bij een goede paarden kiniek

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 15:57

Anne_91 schreef:
Zoals ik al in de openingspost schreef, er is een chiropractor bij geweest, nog geen osteopaat.
haar advies was om er eens een goede osteopaat/masseur bij te halen, mocht dit nog niet werken laat ik hem uiteraard op de foto zetten.

Verder zijn er dit jaar al meerdere dierenartsen bij geweest en vorig jaar met een kreupelheidsonderzoek zijn al z'n benen op de foto gezet.

Paard kan ook ergens anders artrose hebben dan in de benen. In de rug bijvoorbeeld? Wat is er tegen een paar foto's van de rug en hals?

Anne_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 16:17

Babootje schreef:
Anne_91 schreef:

Paard kan ook ergens anders artrose hebben dan in de benen. In de rug bijvoorbeeld? Wat is er tegen een paar foto's van de rug en hals?

Dat kan inderdaad zo zijn, maar omdat het er nu op lijkt dat het eerder een spierenkwestie is, wil ik er eerst een osteopaat bij halen, wat naar mijn idee sowieso geen kwaad kan.

Mocht dit niet helpen, laat ik inderdaad z'n rug op de foto zetten.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 21:22

Anne_91 schreef:
Dat kan inderdaad zo zijn, maar omdat het er nu op lijkt dat het eerder een spierenkwestie is, wil ik er eerst een osteopaat bij halen, wat naar mijn idee sowieso geen kwaad kan.

Als het een spierenkwestie is heb je niets aan een osteopaat..

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 21:27

De combinatie die je zoekt:
http://Www.dierenarts-osteopaat.nl

Fenella is een zeer kundige. Zeis erg breed opgeleid. Veterinair, homeopaat, osteopaat, infrarood camera etc etc.

Anne_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-15 00:45

unamie schreef:
Anne_91 schreef:

Als het een spierenkwestie is heb je niets aan een osteopaat..

Ik bedoel ook inderdaad geen osteopaat, maar een fysio. Foutje :o

Heb inmiddels iemand gevonden