Paard met geen mogelijkheid in de trailer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laura2912

Paard met geen mogelijkheid in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 21:34

Vandaag kreeg ik mijn paard met geen mogelijkheid in de trailer. Ze heeft altijd wel een beetje moeilijk gedaan om de trailer in te komen, maar nog nooit eerder dat ik het helemaal niet voor elkaar ging krijgen. weet iemand in de buurt van Meppel Steenwijk Beilen een goede professionele hulp om mijn paard te leren dat de trailer niet eng is.

Kasty

Re: Paard met geen mogelijkheid in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:17

John Erb, zeer goede ervaringen mee. 2 friezen die niet meer te laden waren. Na 1 les van John nooit meer problemen gehad.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:19

www.2moons.nl
Petra Vlasblom of 1 van haar studenten. Zij zitten door heel Nederland op verschillende locaties.
Na 5 jaar een trailerprobleem te hebben gehad (inclusief trailers/stangen afbreken, grote paniek, enz), nu geen probleem meer.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:21

TAO -> ED aangezien TS op zoek is naar een paardgerelateerd dienst.

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:23

http://bokt.nl/markt/ad/340519/probleempaard-training Kijk hier eens naar. Ik heb Michelle ook bij mijn merrie gehad die steeds moeilijker te laden werd. Ze kijkt echt naar het hele probleem, en pakt het op een absoluut paardvriendelijke manier aan. Echt een super ervaring met haar! We waren met een paar uurtjes ook klaar, maar zij neemt de verdere kosten op zich als het langer duurt dan ongeveer 3 uur, of als ze evt terug moet komen. Ze reist volgens mij door het hele land.

leannelogi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:29

(Mocht je het toch nog zelf willen proberen)

Wij hebben onder begeleiding het volgende gedaan:
Paard voor laadklep gezet, longeerlijn aan het halster vastgeklikt, longeerlijn om te voorste balk vd trailer geslagen, met uiteinde vd longeerlijn naast/achter het paard gaan staan, rustige constante druk uitoefenen op de lijn, NIET op het paard, bij beweging in de goede richting lijn ontspannen, weer druk enz tot het paard er helemaal op stond, direct belonen en er weer af gehaald. Keer daarna hetzelfde gedaan en even de klep dicht gehad, keer daarna klein blokje gereden. Nooit meer problemen gehad :)
Maar bij een echt probleempaard zou ik het houden bij de voorgaande tips, succes!

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:35

Nog een bruikbare tip:
Zet een lok-Shetlander in de voorkant van de trailer.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:37

leannelogi schreef:
(Mocht je het toch nog zelf willen proberen)

Wij hebben onder begeleiding het volgende gedaan:
Paard voor laadklep gezet, longeerlijn aan het halster vastgeklikt, longeerlijn om te voorste balk vd trailer geslagen, met uiteinde vd longeerlijn naast/achter het paard gaan staan, rustige constante druk uitoefenen op de lijn, NIET op het paard, bij beweging in de goede richting lijn ontspannen, weer druk enz tot het paard er helemaal op stond, direct belonen en er weer af gehaald. Keer daarna hetzelfde gedaan en even de klep dicht gehad, keer daarna klein blokje gereden. Nooit meer problemen gehad :)
Maar bij een echt probleempaard zou ik het houden bij de voorgaande tips, succes!

Zeer goede tip om je paard nooit nog geladen te krijgen.

Dat er nog effectief mensen zijn die zo hun paard laden kan ik niet bij.
Als denkt krachtiger te zijn dan je paard, dan ben je fout bezig.
Als je denkt kracht nodig te hebben bij een paard dan gaat het fout.
Als je denkt een paard te kunnen dwingen... tja dan heb je een andere hobby nodig.

Heb net mijn perfect trailermak paard na een week terug gekregen die absoluut niet meer in de buurt van de trailer wil komen omdat mensen net hetzelfde idee hadden als jij hier voorstelt.

WM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:48

Mocht je iemand vinden die de volgende methode kan toepassen zou ik het zeker aanraden;

Ik heb in Australië een korte periode op een ranch geholpen. Daar deed de eigenaar (oude paardenbaas) probleempaarden en jonge paarden trailermak maken. Heel bijzonder om te zien.
Zo was er een 3,5 jarige hengst die met geen mogelijkheid de trailer in wilde. Met veel problemen hebben ze hem bij de ranch gekregen. Die paardenbaas heeft hem eerst elke dag gelongeerd aan een soort dik touwhalster. Vervolgens reed ie een (hele oude) trailer de bak in en begon het paard wederom te longeren naast de trailer. Dit deed hij enkele dagen. De klep van de trailer open en met longeren ging paard paar passen over de klep. (Moet toegeveb dat ik dat als hollandse maar eng vond, was bang dat ie zn benen zou bezeren aan de klep, maar paardlief leek het allemaal snel te begrijpen). Uiteindelijk longeerde ie hem zo de trailer in.. paard wilde eruit maar kreeg tik op de billen tot ie rustig bleef staan, en die man liet hem dan zelf eruitlopen. Dat keer op keer. Aan het einde liep dat paard dus zo in een drafje de trailer op en bleef staan terwijl die man rustig een rondje om de trailer heen liep. Die man liep ook niet zelf mee de trailer op maar liet het paard er zelf oplopen. Gooide de longeerlijn over het paard en liep zelf doodleuk naar de voorkant door het luik om het paard de longeerlijn af te klippen.
Klinkt heel makkelijk, maar die man deed dit al jaren dus zal ongetwijfeld veel meer hebben gedaan wat ik niet zie. Echter was dit echt geen makkelijk paard, die met geen mogelijkheid te laden was. Heeft dus wel elke dag 20 minuten getraind maar met twee weken was t klaar!

mpv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:15

Longeerlijn achter de kon werkt uitstekend! mijn pony wou ook met geen mogelijkheid met de trailer in en nu in 1 keer!

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:56

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 21:17

Basis is; in de trailer is rust.. daarbuiten beweging. Paard kiest voor de rust, da's de beloning.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:02

Als een paard écht bang is in de trailer is het kiezen tussen 2 kwaden. Paard moet leren dat de trailer niet eng is. Dat doe je niet door de wereld buiten de trailer nog erger dan de trailer zelf te maken.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:13

hennieb schreef:
John Erb, zeer goede ervaringen mee. 2 friezen die niet meer te laden waren. Na 1 les van John nooit meer problemen gehad.

Kan ik beamen. Ook mijn paard laat perfect sinds hij geweest is. Al heb ik voornamelijk geleerd dat mijn eigen houding tov het paard er voor zorgt of hij er in gaat of niet. John heeft me een flinke spiegel voorgehouden en in combi met een aantal simpele dingen is mijn paard nu perfect alleen te laden :).

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:41

2 moons, Petra vlasblom is idd een goeie...Florence faber is idd ook een goeie, zij is afgestudeerd van de opleiding die Petra vlasblom geeft.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:45

John Erb. Superervaring mee.