Gezocht: Zadelmaker regio Zeeland/Zuid Holland/West Brabant

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Feanyth

Gezocht: Zadelmaker regio Zeeland/Zuid Holland/West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-15 21:36

Beste medebokkers,

Al enige tijd ben ik een beetje aan het klungelen met mijn zadel.
Heb sinds mei een nieuw paard en mijn huidige zadel (Fairfax) is tot zover mogelijk aangepast op haar.
Dit ging goed maar ze is in het afgelopen driekwart jaar zover veranderd in haar bespiering dat ik bang ben dat mijn huidige zadel op het moment niet goed gaat liggen.
Mijn vorige paard was breder en vlakker in het draagvlak van de kussens. Mijn huidige paard is ronder met als resultaat dat de kussens alleen naast de kamer tot halverwege dragen en de rest zweeft.
Aan de voorzijde tot halverwege sluit het zadel wel volledig aan. Pas vanaf net achter het zweetblad lijkt het probleem zich te ontwikkelen.

Mijn voormalige zadelmaker Jo Viehoff waar ik extreem tevreden over was is aan het afbouwen omdat het voor hem erg ver rijden is vanuit Landgraaf Limburg richting Zeeland en bijkomende factoren waardoor hij ervoor heeft gekozen om deze regio niet meer te doen.

Nu ben ik een beetje aan het proberen hier en daar. Maar tot nu toe ben ik en/of niet tevreden of heb ik het gevoel dat mijn huidige materiaal niet wordt goedgekeurd.

K.itty van N.ieuwehuizen ben ik zowiezo niet echt over te spreken.
A.rno B.randt lijkt mijn zadel bij voorbaat af te keuren en doet er naar mijn mening iets te makkelijk over. Zeg niet dat het geen goede zadelmaker is. Maar denk dat hij teveel wilt vasthouden aan zijn eigen merk en Hulsebos.

Vind het absoluut geen probleem om een uur of 5 kwartier voor te rijden naar een zadelmaker toe. Als deze mij maar correct kan helpen en me ook echt serieus neemt.

Zoek een eerlijke en goede zadelmaker welke mij, mijn paard en mijn zadel eerst nakijken ook tijdens het rijden en mogelijk aanpassen en mij tussentijds weer laten rijden en dit afwisselend net zo lang tot het gewenste resultaat is behaald.
Als mijn zadel echt niks meer wordt dan hoop ik dat de zadelmaker goede tweedehands zadels als opties heeft.
Andere kant hoop ik eigenlijk op hij/zij misschien andere kussens onder mijn zadel zou willen bouwen, want voor mijn knieën en rug is deze Fairfax een heel fijn zadel.

Wie heeft er een idee?

Gr. Diana

FairLady_

Re: Gezocht: Zadelmaker regio Zeeland/Zuid Holland/West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 21:51

Herman van de bunt van Countrymill!! Die kan ik je echt aanraden. Ik rijd 1,5 uur om daar te komen. Elke minuut is het mij waard!

charmante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 21:53

Ik kan Nienke Bergsma van Equiritme aanbevelen. Zij helpt ons al meerdere jaren tot volle tevredenheid zonder je iets op te dringen.

kimosi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 21:58

ik zou marielle rovers enorm aanbevelen van custom zadels. haar website is equimaro.nl echt top service en kwaliteit

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:15

HAR -> ED

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:32

Ja, ik kan Mariëlle Rovers ook van harte aanbevelen. Ik ben een prinses op de erwt en heb een heel beweeglijke rug onder mij. Dit maakt het heel lastig om een passend en fijn zittend zadel te vinden. Mariëlle heeft veel inzicht en ontzettend veel geduld. Dankzij haar rijden we met veel plezier rond na jaren van frustratie, verdriet en heel veel onkosten bij andere zadelmakers (allen MSFC'ers). Als je naar Mariëlle toe kunt gaan zou ik dat zeker doen!

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:22

Jouw ervaring met Arno deel ik niet :) ik heb zelf een AB dressuurzadel en een Stubben springzadel. Arno is geen fan van Stubben en dat zegt hij ook gewoon, maar zegt ook wel dat hij het super op mijn paard vindt passen. (bijna alsof hij het jammer vindt, dat wel :)) ) Ik zou hem nog een kans geven hoor :P

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:27

http://www.zin-tuig.nl

Jolanda is enorm betrokken, denkt mee naar een oplossing, ook als dat tijdelijk is zoals bij een jong paard (prolite pads bv), en is ook rijtechnisch goed onderlegd. Ze zit in Arkel, dus relatief in jouw buurt.

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 20:26

Dank voor de reacties. Kan ik zeker mee verder.