Goede hoefsmid omgeving Noord-Brabant

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Moos99

Goede hoefsmid omgeving Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 09:45

Hallo,
Ik ben rustig aan het oriënteren naar een nieuwe hoefsmid/ second opinion. Ik heb mijn paard ruim 3 jaar met ook 3 jaar dezelfde hoefsmid. Toch lijken haar hoeven niet beter te worden. Ze heeft een beetje platvoeten en haar hoeven scheuren vaak. Toen ik haar kocht stond ze al voor op ijzers, die ik er toen meteen onderuit heb laten halen. Na 8 weken zei mijn hoefsmid dat ze echt ijzers nodig had want de hoef was teveel versleten. Sindsdien heb ik ze er maar onder laten zitten maar eigenlijk zou mijn voorkeur juist zonder ijzers zijn. Nu ben ik ook uit gekomen bij natuurlijk bekappen, maar zie het niet zitten met één cursus dingen zelf te gaan doen (ja ik heb me er verder goed in verdiept). Ik zoek eigenlijk een betrouwbare hoefsmid die wellicht een beetje tussen de "oude stempel" hoefsmeden en het natuurlijk bekappen in zit? Die wel echt kijkt naar wat de hoef nodig heeft en niet als eerste met ijzers als oplossing komt. Ik was benieuwd of iemand goede ervaringen heeft omgeving Brabant.

Alvast bedankt!

Anoniem

Re: Goede hoefsmid omgeving Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 09:52

Ik ben erg tevreden over Stefanie Boon. Is een traditionele smid, maar denkt wel echt mee. Zet ook niet overal standaard een ijzer onder.
Verder gaat ze prettig om met mijn paarden en komt ze altijd op tijd(of ze laat het bijtijds weten dat het later word)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 09:56

Helemaal eens. Heb ook Stefanie Boon. Al jaaaren.
Eens een jaartje tussen uit geweest maar toen kwam ik op hangende pootjes terug haha :D

Fijne, kundige, leuke en paardvriendelijke smid :).

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 10:06

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 10:09

Adwin Nooyens van te voet en te paard is erg goed al is hij niet echt richting traditioneel... http://www.tevoetentepaard.nl

Verder wbt de cursus, ik heb die zelf gedaan en doe het nu ook zelf bijhouden maar laat mijn werk minstens 1 keer per jaar chrcken en zeker in het begin zou je dit ook vaker kunnen laten doen.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 10:26

Maartje1990 schreef:
Adwin Nooyens van te voet en te paard is erg goed al is hij niet echt richting traditioneel... http://www.tevoetentepaard.nl

Verder wbt de cursus, ik heb die zelf gedaan en doe het nu ook zelf bijhouden maar laat mijn werk minstens 1 keer per jaar chrcken en zeker in het begin zou je dit ook vaker kunnen laten doen.

En hierbij hoef je niet zelf aan de gang? Hij kan gewoon komen en het voor je doen?

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 10:28

Tyrcanol schreef:
Helemaal eens. Heb ook Stefanie Boon. Al jaaaren.
Eens een jaartje tussen uit geweest maar toen kwam ik op hangende pootjes terug haha :D

Fijne, kundige, leuke en paardvriendelijke smid :).

Klinkt goed! Ik ga eens bellen :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 10:29

Moos99 schreef:
Maartje1990 schreef:

En hierbij hoef je niet zelf aan de gang? Hij kan gewoon komen en het voor je doen?

Ja, je hoeft niks zelf te doen :) ik heb hem aan het werk gezien en doet echt netjes werk en legt ook prettig uit.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 10:37

Oke bedankt!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 13:07

BEH >> ED

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 13:19

Fred van de heuvel is een medisch hoefsmid met erg goede kijk op de stand van de hoeven en zijn voorkeur gaat voor blootsvoets! Erg vriendelijke man en legt zeer goed uit wat hij doet en waarom. Hij is tevens erg vriendelijk en goed met de paarden. Voor zijn telefoonnummer mag je een pb sturen

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 08:35

MissBambi schreef:
Fred van de heuvel is een medisch hoefsmid met erg goede kijk op de stand van de hoeven en zijn voorkeur gaat voor blootsvoets! Erg vriendelijke man en legt zeer goed uit wat hij doet en waarom. Hij is tevens erg vriendelijk en goed met de paarden. Voor zijn telefoonnummer mag je een pb sturen

Klopt het dat er online niks te vinden is over hem? Ik vind wel een Fred van den Heuvel uit Oirschot. Wat bedoel je precies met medisch hoefsmid?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 09:14

Stefanie Boon heb ik een half jaartje geleden ook proberen te bellen maar die nam destijds geen nieuwe klanten meer aan, hopelijk heb je meer geluk hoor idd ook heel veel goede verhalen over haar !

Zelf heb ik Teun Ten Tije, hij is niet van hier maar komt wel met regelmaat in Brabant omdat hij rondom Hoogeloon, Diessen Haghorst o.a. al een aantal klanten heeft zitten. Ben heel erg tevreden over hem, heeft mijn paard weer aan de gang gekregen na flinke rotstraal en een smid die langdurige mijn paard te ver door de verzenen heeft gezet. Goed bereikbaar ook, en wanneer dringend is komt hij ook direct langs.

Maarten heb ik ook over de vloer gehad, aardig kerel. Zover ik hem een aantal keer over de vloer heb gehad zijn werk ook wel netjes gedaan kijkt ook goed naar de stand van de voeten en geeft goed en duidelijk advies kunt hem ook goed bereiken.
Al vind ik wel dat hij richting je paard een wat (te) korter lontje heeft, en dit was ook deels mijn beslissing om over te stappen naar een ander. Met een wat zenuwachtiger paard ben je mijn in ziens niet helemaal op het juiste adres bij hem. Maar kan zijn dat hij inmiddels veranderd is..

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:18

Moos99 schreef:
MissBambi schreef:

Klopt het dat er online niks te vinden is over hem? Ik vind wel een Fred van den Heuvel uit Oirschot. Wat bedoel je precies met medisch hoefsmid?

Klopt, hij is geen internetliefhebber geloof ik. Heeft het liever van mond op mond reclame. Ik kan je verzekeren dat hij goed is :j hij werkt samen met paardenpraktijk sweenslag. Hij heeft een paar weken geleden mijn paard voor een dunne zool onder behandeling genomen, hij was met een week zichtbaar minder gevoelig helaas de behandeling niet af kunnen maken omdat paard koliek kreeg en overleed aan een maag of darmruptuur.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 23:12

Moos99 schreef:
MissBambi schreef:

Is het de Fred die in België woont? Die kan zich wel 'medisch..orthopedisch' enzz smid noemen.. Zou die zeker niet kiezen ;-)

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 02:19

Ik geloof niet dat hij in belgie woont ;)

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 06:36

Fred woont niet in België
Hij werkt idd nauw samen met de sweenslag
Komt hier al jaren en ik ben ook heel tevreden

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 09:15

Ook niet gewoond?
Als smeden zich 'medisch' oid gaan noemen moet je alert worden ;-)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 09:22

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:54

Ik heb jaren Leon Tijssen als hoefsmid gehad, erg tevreden over geweest. Ondertussen heb ik zelf cursussen gevolgd om het zelf te doen, maar Leon komt af en toe nog wel kijken. Hij staat ook open voor discussie en is altijd super lief voor mijn paarden geweest.

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:47

Ik woon nog niet zo lang in Noord Brabant maar bij mijn paarden komt ook Leon Tijssen. Ben tot nu toe erg tevreden. Hij neemt de tijd en is erg nauwkeurig. Nu kan ik er nog niet zo veel over zeggen want je weet pas na een jaar of je smid echt goed is maar tot nu toe dus tevreden.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 23:19

Een smid mag zich medisch noemen na een aantal vervolgstudies... Of eigenlijk moet ik het anders zeggen... Na een aantal vervolgstudies op medisch gebied zou een smid zich zo mogen noemen. Maar ik geef geen garanties dat andere deze toevoeging ook gebruiken.

Ik heb al jaren dezelfde smid namelijk Eline Kassels en ik wil niet ruilen. Zij komt uit de natural balance stroming (wat echt helemaal niets te maken heeft met natural in Nederland) Ik ben zo blij met haar omdat zij heel nadrukkelijk het paard en de beweging controleert voor en na de bekapping. Ze is altijd op tijd en komt door heel Nederland. Ze is een kei in het verbeteren van de hoef en de hoefstand als moet de natuur het meeste werk natuurlijk doen. Hier kunje wat meer lezen http://www.bitmagazine.nl/algemeen/equi ... ppen/9084/ Mocht je interesse hebben dan pb ik je graag haar telefoonnummer want ze is niet zo van de internet

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:16

Lino Grillo uit Schijndel zit echt precies tussen 'natuurlijk' bekappen en het traditionele in. Doet mijn pony al meer dan tien jaar en heb nooit klachten gehad. Niemand anders meer voor mij haha.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 16:58

Gerrit van der Aalst komt hier geloof ik op stal.
Komt uit Eersel als ik het goed heb.
Kan er nog niet veel over zeggen hij heeft mijn paard 1 keer bekapt sinds ik hem heb.
Hij vertelde me wel dat de stand van de hoeven een beetje raar stond of hij dat zo moest laten of aan moest passen.
Dus netjes in overleg aangepast toen heeft ze wel 2 weken voorzichtig gelopen en nu loopt ze super