Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Je bent toch gewoon overtuigd van een bepaalde manier van bekappen? Dat dat per paard nog een tikkie verschilt kan ik in komen, maar je kan toch niet traditioneel én natuurlijk bekappen als twee verschillende dingen aanbieden en 100% achter beide manieren staan? Ik weet wel twee NB'ers bij jou in de buurt. Jan Heslenfeld en Saskia Versluis. Wie weet spreekt één van beide je aan. Rianne11_42 schreef:'Als optie heeft'. Dat vind ik raar klinkenJe bent toch gewoon overtuigd van een bepaalde manier van bekappen? Dat dat per paard nog een tikkie verschilt kan ik in komen, maar je kan toch niet traditioneel én natuurlijk bekappen als twee verschillende dingen aanbieden en 100% achter beide manieren staan? Ik weet wel twee NB'ers bij jou in de buurt. Jan Heslenfeld en Saskia Versluis. Wie weet spreekt één van beide je aan.
Manon 2 schreef:Dank je wel voor de namen. Ik snap wat je bedoelt. Zakelijk gezien kan ik me echter goed voorstellen dat je gediplomeerd hoefsmid bent, een voorkeur hebt voor natuurlijk bekappen, maar ook het 'traditionele' blijft aanbieden omdat nu eenmaal niet iedereen natuurlijk wil laten bekappen en je toch ook huis moet betalen. Voor mij als klant geeft het me een zekerder gevoel over opleidingsniveau en ervaring (misschien onterecht, maar moet ergens beginnen).
Door te zoeken op de namen die je noemde, heb ik wel iemand gevonden! Hoefsmid & natuurlijk bekappen http://hoefsmederijerdbrink.nl/natuurlijk-bekappen.html Dus dubbel dank, ik ga verder lezen.
dus traditioneel blijven doen om je huis te kunnen betalen, dat hoeft echt niet.
Anoniem schreef:Wat maakt dat je graag, natuurlijk wil bekappen. Ik denk trouwens ook dat je weinig traditionele smeden vind die ook natuurlijk bekappen. Mijn traditionele smid is er geloof ik niet kapot van. En ik denk dat dat voor de meeste smeden geld.
kantana schreef:Simpel. Erik Erdbrink. Hij is een volledig opgeleid officieel hoefsmit maar is sinds begin dit jaar uit overtuiging alleen nog maar ah bekappen. Hij doet gewoon echt geen ijzers meer. Heeft het wel heel erg druk maar je kunt altijd contact met hem opnemen.
http://hoefsmederijerdbrink.nl/
Joh moet stuk af de pootjes. Sure thing. Maar heel het principe staat of valt natuurlijk met de FREQUENTIE. Of de hoeven moeten genoeg slijten. 2x per jaar 5 centimeter van een hoef knippen en het dan NB noemen, zo werkt dat niet. Tip: zelf wat bijleren over hoeven kan dus echt geen kwaad...
Dat is er één tot nu toe. Heb toen aangeboden om uitleg te geven van hoe en waarom maar eigenaar werd boos
Das 200 euro per maand om 1x met de rasp over die teen te gaan ofzo. Die voeten groeiden nog steeds harder dan wat er af ging..
Vooral de hoef recht bekappen en alle nagels op dezelfde hoogte inmeppen. Dat getuigd van een handig persoon maar niet van kennis...