Rusthuis

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PowerHorseW

Rusthuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 09:59

Hallo Bokkers,

Waarschijnlijk moet ik de beslissing nemen mijn lieve vriend naar een pensioen plek te brengen. Hij heeft een blessure die helaas niet meer geneest. Hij is gelukkig goed en pijnvrij genoeg om op een weiland te staan. Het liefst wil ik een stal waar hij niet op stal komt te staan, uiteraard wel met een schuilstal of inloop.

Nu is alleen de vraag, waar ga ik hem naar toe brengen. Wij willen binnenkort de wildtshof gaan bezoeken en paarden met plezier.

Op internet kan ik niet alle plekken vinden, daarom de vragen:
1. Waar staan jullie paarden of goede ervaring met een stal?
2. Staan ze snachts op stal of buiten?

Dank je wel hopelijk kan ik jullie hulp gebruiken!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Rusthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 14:14

VSW -> ED

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 14:19

Ik heb momenteel 1 paard op de Wildtshof staan (en daarvoor ook nog een ander paard). Alleen maar positieve ervaringen :-)

Op De Wildtshof wordt elk paard individueel bekeken. Past hij/zij in de groep, heeft hij/zij extra verzorging nodig (mok behandeling, extra voerbeurt), kan hij/zij in de groep of liever 's nachts op stal? Etc.etc.etc.. Mijn ervaring is dat het daar echt maatwerk is.

Sunflower0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 09:58

In made bij Den Ouden Stal. Als het paard in goede staat is staat deze in de zomer dag en nacht buiten in een kudde.
In de winter staan ze buiten zolang de weides dit toelaten. Anders komen ze binnen te staan in kuddeverband in een grote stal waar ze nog kunnen lopen.

Erg goede ervaringen mee en aardige mensen. Je mag de paarden bezoeken etc. Ze hebben ook een website en Facebookpagina.

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:05

Hier ook Den Ouden Stal. Zoals hierboven beschreven. Ze nemen volledige verzorging over voor een zeer schappelijke prijs. Zodra ze je paard naar een andere wei of andere groep wil, omdat het niet klikt bijvoorbeeld, dan belt ze om te overleggen.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:09

Toevallig afgelopen week mee geweest met mijn instructrice naar de Wildtshof. Haar paardje geniet daar van haar wel verdiende pensioen. Wat een vreselijke mooie stal en wat zien de paarden er goed uit!

Ik heb echt genoten om daar even rond te lopen. Wat ik van mijn instructrice begreep is er ook hele goede en duidelijke communicatie. Erg vriendelijke mensen ook. :j

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 03:02