Pensionstalling omg Stiphout/Nuenen ( Helmond )

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Femkeeex

Pensionstalling omg Stiphout/Nuenen ( Helmond )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 11:31

Ik wil eerst even zeggen dat ik weet dat er van hetzelfde onderwerp een aantal topics zijn aangemaakt , maar geen enkele aanbevolen pensionstalling in de topics spraken mij aan.

Ik ben dus opzoek naar een pensionstalling in de omgeving van Stiphout , want geen goede pensionstalling weerhoudt mij van het kunnen hebben van een eigen paardje. Geen diervriendelijke pensionstalling , is voor mij : geen paard !

Er wordt een prachtige nieuwe pensionstalling gebouwd met weet-ik-hoeveel faciliteiten aan het begin van Stiphout, maar het land wat ze bezitten lijkt mij niet groot genoeg om voor 40 paarden ( wat denk ik wel de bedoeling is ) voldoende weidegang te hebben. Stal Verbakel , Van de Pasch , Kingstables en hengstenhouderij van Bommel ( als ik het me goed herinner ) vallen allemaal af , vanwege kleine stallen en minuscule weides. Dicht bij het Stiphoute Bos , tegenover Van de Pasch en richting Croy zijn er ook aantal , maar ook die vallen af voor mij. Jaja , ik ben zeer kritisch. :+

Mijn eisenlijstje :

- Grote weides. Het liefst 24/7 met schuilstal. Indien dit niet mogelijk is : overdag op wei en ´s nachts op stal ( hierbij zijn grote stallen een must).
- Een alles-in-een stal.
- Een goede rijbak, die ook ´s winters betreedbaar is.
- Paarden vriendjes.
- Het moet dicht bij het Stiphoutse Bos liggen , want lekker buitenrijden is voor mij niet weg te denken.
- Een goede fietsafstand. Ik wil graag niet meer dan een kwartier hoeven fietsen. Liever nog minder , ook vanwege het snel donker worden in de winter.

Ik ben bereid om er wat meer voor te betalen , maar het moet natuurlijk niet te gek worden. Wanneer desbetreffende stal een wachtlijst what ever heeft : geen probleem ! Ik overhaast me niet en ik ga pas echt dingen ondernemen in begin 2016. :D

:evaw:

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 11:56

VSW -> ED

Licor

Re: Pensionstalling omg Stiphout/Nuenen ( Helmond )

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 12:08

http://www.stalheerendonk.nl/
Misschien is dit te ver maar deze weet ik toevallig en toen ik daar ben gaan kijken vond ik het best paard vriendelijk daar ;)

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 12:24

horsies5 schreef:
Misschien is dit te ver maar deze weet ik toevallig en toen ik daar ben gaan kijken vond ik het best paard vriendelijk daar ;)

Dit ziet er heel goed uit ! Ik zit alleen een beetje met de afstand -O- maar het is zeker een mogelijkheid. Super bedankt ! :D

En omdat ik mijn OP niet meer kan wijzigen doe ik het zo. Het hoeft niet perse dicht bij het Stiphoutse Bos te liggen. Het heeft natuurlijk wel mijn voorkeur , maar een ander bos of heide is ook goed. :j

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 12:32

Stal saris-relou.
Lieshoutseweg 63

Een vriendin staat er met alle tevredenheid.
Ben er ook eens geweest en hele lieve mensen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 12:39

staat daar ook iemand met kort blond haar die yvonne heet met een bruine merrie?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 12:47

Geen idee :)
Ik ken er alleen mijn vriendin.
En daar eens met de eigenaren gekletst.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 13:23

bruintje123 schreef:
Stal saris-relou.
Lieshoutseweg 63

Een vriendin staat er met alle tevredenheid.
Ben er ook eens geweest en hele lieve mensen.

Die stal ken ik :j Staat bijna pal tegenover Van de Pasch en daar ben ik vaak langs gefiets. Alleen lijkt de weidegang mij wat schaars. Misschien hebben ze ergens achter meer land , maar zo vanuit de weg lijken het kleinere weiden dan ik zocht. :o

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 13:31

Ja klopt daar is het.
Elke dag zomer en winter in de wei.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 13:33

Tegenover de stal , aan de andere kant van de weg zijn een aantal weitjes en naast de springweide. Is dit alles ? Of kijk ik ergens overheen ? :D

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 13:37

Aan de achterkant stond toen het paard van die vriendin.
Wat er precies bij hoort weet ik eerlijk gezegd niet.
Ik weet alleen dat ze er al een paarjaar staat en tevreden is.
En dat is ze niet zomaar :)
Elke dag weidegang was een vereiste. Mensen die ook doen wat ze beloven en dicht bij het bos.
Haar paard valt bij stess vlug af. Maar daar mooi vol.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 13:48

_Femkeeex schreef:
horsies5 schreef:

Dit ziet er heel goed uit ! Ik zit alleen een beetje met de afstand -O- maar het is zeker een mogelijkheid. Super bedankt ! :D

En omdat ik mijn OP niet meer kan wijzigen doe ik het zo. Het hoeft niet perse dicht bij het Stiphoutse Bos te liggen. Het heeft natuurlijk wel mijn voorkeur , maar een ander bos of heide is ook goed. :j

Heerendonk is zeker iets om in je achterhoofd te houden als je dichterbij niks kunt vinden. Ik heb er twee jaar met veel plezier gestaan maar ben toen helaas verhuisd. Ze hadden toen meerdere 24/7 buitengroepen, de andere paarden komen ook elke dag veel buiten in flinke weilanden. Kan ik kleine groepen, tweetallen of alleen. Ze hadden ook een paar XL stallen trouwens ;). Prima uitrijmogelijkheden en aardige, gemakkelijke eigenaren, in mijn ogen een toppie stal!.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 14:45

Ilse_123 : Dat klinkt zeer aantrekkelijk ! Weet jij misschien ook wat de prijzen zijn ? Voor pensionstalling en leasen. :D

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 18:52

Dat weet ik echt niet meer... Was afhankelijk van pony/paard en wat voor een stal (grote stal, groepsstal, buitenstal ect.)
Denk dat je het beste gewoon even kan bellen of kan gaan kijken.
Kijken vond ik zelf heel fijn toen ik een nieuwe stalling zocht, krijg je gelijk de sfeer goed mee.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 19:19

Ik ben er gelijk vandaag naar toe gereden. :D Fijne sfeer, veel mogelijkheden , aardige mensen , maar ajajaj de afstand ... dat is toch wel even slikken. Wel gelijk even gevraagd naar de mogelijkheden voor leasen en ze hadden 2 leuke paarden ter beschikking. Even overleggen en dat kan misschien zeker een optie worden voor nu , maar daar met een eigen paard gaat het hem helaas niet worden. :\ Wat is zeer jammer vind , want ik kreeg er meteen al een goed gevoel bij. :j

De zoektocht gaat verder dus !