Ik ben dus opzoek naar een pensionstalling in de omgeving van Stiphout , want geen goede pensionstalling weerhoudt mij van het kunnen hebben van een eigen paardje. Geen diervriendelijke pensionstalling , is voor mij : geen paard !
Er wordt een prachtige nieuwe pensionstalling gebouwd met weet-ik-hoeveel faciliteiten aan het begin van Stiphout, maar het land wat ze bezitten lijkt mij niet groot genoeg om voor 40 paarden ( wat denk ik wel de bedoeling is ) voldoende weidegang te hebben. Stal Verbakel , Van de Pasch , Kingstables en hengstenhouderij van Bommel ( als ik het me goed herinner ) vallen allemaal af , vanwege kleine stallen en minuscule weides. Dicht bij het Stiphoute Bos , tegenover Van de Pasch en richting Croy zijn er ook aantal , maar ook die vallen af voor mij. Jaja , ik ben zeer kritisch.
Mijn eisenlijstje :
- Grote weides. Het liefst 24/7 met schuilstal. Indien dit niet mogelijk is : overdag op wei en ´s nachts op stal ( hierbij zijn grote stallen een must).
- Een alles-in-een stal.
- Een goede rijbak, die ook ´s winters betreedbaar is.
- Paarden vriendjes.
- Het moet dicht bij het Stiphoutse Bos liggen , want lekker buitenrijden is voor mij niet weg te denken.
- Een goede fietsafstand. Ik wil graag niet meer dan een kwartier hoeven fietsen. Liever nog minder , ook vanwege het snel donker worden in de winter.
Ik ben bereid om er wat meer voor te betalen , maar het moet natuurlijk niet te gek worden. Wanneer desbetreffende stal een wachtlijst what ever heeft : geen probleem ! Ik overhaast me niet en ik ga pas echt dingen ondernemen in begin 2016.
maar het is zeker een mogelijkheid. Super bedankt !

Wat is zeer jammer vind , want ik kreeg er meteen al een goed gevoel bij.