Ervaringen westeind ruitersport

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ervaringen westeind ruitersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:04

Een maand geleden heb ik contact gezocht met Westeind ruitersport, omdat ik 2 nieuwe zadels nodig heb en graag zadels met flexibele boom wil. Mij is destijds verteld dat inruil van mijn huidige zadels mogelijk is, waardoor ik een afspraak wilde maken. Mijn gegevens zijn genoteerd, prijs (voor voorrijkosten) besproken en voor akkoord, maar tot op heden heb ik niks weer van ze gehoord. Ook krijg ik zelf geen contact meer met ze.

Telefonisch zijn ze vrijwel niet te bereiken, via whats-app lezen ze mijn berichten wel maar reageren niet, en via mail ook geen reactie terug.

Dit vind ik erg vervelend want ik heb best wel haast met een nieuw zadel voor mijn paard, omdat haar zadel echt niet meer past. Noodgedwongen rijd ik hier nu dus nog 1 keer per week mee in de les, maar dat voelt voor mezelf echt niet meer fijn om te doen. Ik heb dit ook aangegeven bij ons eerste contact.

Nu is mijn vraag, zijn er meer mensen met deze ervaring bij deze ruitersportwinkel? Er zijn helaas niet veel zaken die flexibele boom verkopen, en nog minder waar ik mijn (boom) zadels kan inruilen. Toch ben ik nu wel aan het twijfelen om verder te zoeken.. Ik ben ook onbekend met deze winkel in het algemeen, dus weet ook niet of dit een normale gang van zaken is bij hun. Hoe zijn de ervaringen met deze zaak in het algemeen?

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:09

Wij hebben altijd goede ervaringen met Westeind, soms duren bepaalde dingen wel wat langer maar uiteindelijk komt het altijd goed.

Ik zou blijven bellen tot je ze te pakken krijgt, want daarmee gaat het in elk geval sneller als via mail.
Dit telefoonnummer staat op de FB pagina: 06 14605284, heb je dat nummer?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:11

Anoniem

Re: Ervaringen westeind ruitersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:19

Dat topic had ik inderdaad ook gevonden, maar omdat we nu ruim 3 jaar later zitten hoopte ik op meer recente ervaringen. Het lijkt erop dat communicatie niet hun beste punt is.
Wel jammer, want als dit nu al zo lastig is, en ik ben nu nog niet eens een klant van ze maar zou wel een goede klant kunnen zijn met 2 zadels, dan belooft het niet veel goeds..

Ik heb inderdaad dat nummer van ze, vandaar ook dat ik kon whats-appen.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:22

Misschien een keer onbekend bellen?

Stalgenootje van ons heeft laatst een zadel gekocht daar vandaan, stond op de site voor rond de €295 maar was eigenlijk €400 ongeveer. Ze heeft het zadel toen besteld en gelijk betaald, na een paar dagen nog niks binnen en toen heeft ze gebeld. "Ja, het zadel stond verkeerd op de site eigenlijk voor €400,- maar mijn fout geweest dus ik stuur heb naar je op".
Dus zeker geen slechte ervaringen met Westeind.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:44

HAR -> ED

amayziah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 13:45

Hebben ze van Westeind ook gezegd wat ze voor je eigen zadel geven?
Mijn ervaring is nl dat zadelmakers oha niet veel voor een inruilzadel geven. Ze willen logischerwijs wel wat verdienen aan het zadel dat ze aan je verkopen, en ook aan het inruilzadel dat ze weer moeten zien te verkopen. Sommige zadelmakers geven eerlijk aan dat je het zadel beter zelf kunt verkopen, omdat je er dan meer voor zult krijgen. En sommigen beloven je inruil om je toch maar als klant binnen te halen, en geven uiteindelijk misschien 200 of 300 euro voor je zadel. Ik weet niet wat je met hun hebt afgesproken qua prijs? Anders heeft het mss niet zoveel zin om op de afspraak te blijven wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 17:08

Toevallig heb ik net reactie via whatsapp gehad! Volgende week wilt ze langs komen als het lukt.

Aan inruilwaarde heb ik nog niks gehoord, wel van 3 anderen dus ik heb wel vergelijkingsmateriaal. Hoop inderdaad vooraf al een geschatte inruilwaarde te mogen ontvangen, dan kan ik me beter voorbereiden op wat onze mogelijkheden zijn.

alvinbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:02

Heb er zelf ook een zadel gekocht. Verschrikkelijke communicatie en zadel paste ook niet goed. Nog geprobeerd het op telossen maar was absoluut niet in staat te helpen en heb er daarna ook niks meer van gehoord. Heel jammer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:12

Ik zou eigenlijk vrijdag een afspraak hebben, helaas is mijn paard nu net weer aan het terug vallen qua hoef-gezondheid waardoor ik mijn geld eerst in een goed herstel stop. Heb de afspraak dus afgezegd.
Tot op heden nog geen bevestiging gekregen, maar zoals de communicatie verloopt verwacht ik ook niet dat ik nog een reactie ga krijgen.

Aan de ene kant jammer want ze hebben ook echt nieuwe zadels nodig en het is erg lastig om een afspraak met ze te krijgen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:52

Er is vast wel een andere zadelmaker te vinden, toch? :)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 19:20

Er zijn dus al meer topics over geweest en nu weer een situatie met slechte communicatie. Ik zou gaan voor een andere zadelmaker/zadelpasser: http://www.zadeldeskundigen.nl/ . Hier kan je bij leden zoeken op provincie en zien hoe ver ze opgeleid zijn. Natuurlijk zijn er nog wel meer zadelmakers, maar zo kan je in lek geval iemand in je buurt vinden.

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:35

Hier alleen maar goede ervaringen met Lenie. Heb twee zadels bij haar gekocht en daar ben ik zeer tevreden over! Meerdere lesklanten hebben een zadel bij haar gekocht en zijn ook tevreden. Als ik haar een bericht stuur krijg ik ook altijd binnen een dah reactie. De zadels zijn van hele goede kwaliteit! Wat mij betreft echt een aanrader. Jammer dat ze op deze manier toch wat minder goed bekend komt te staan, zonde!