Goede hoefsmid omgeving venlo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dustyenmax18

Goede hoefsmid omgeving venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 18:40

Hallo,

Ik zoek een goede hoefsmid in omgeving venlo.

Paard heeft platvoeten en ik heb het idee dat hij steeds meer begint te struikelen doordat zijn hoeven telang worden.

Alvast bedankt :)

Gini

Re: Goede hoefsmid omgeving venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:09

BEH >> ED

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:13

Dennis van Heel uit Roggel. Heeft ons paard met moeilijke voeten goed lopende gehouden.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:50

ik heb dennis jaren geleden gehad, ( en meerdere met mij), en die heeft mijn paard zo slecht beslagen en bij problemen niet geluisterd naar advies van mijn oude ervaren smid dat ik hem heb moeten laten inslapen. en al die andere klanten was hij binnen afzienbare tijd ook kwijt. voor mij nooit geen dennis meer.

maar als je paard slechter gaat lopen met langere hoeven moet je zelf de hoeven bij gaan houden. teen goed kort vijlen en de hielen niet te hoog laten worden. dan loopt je paard altijd met dezelfde ,juiste hoeflengte. het proberen waard.

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 19:07

dingogirl schreef:
ik heb dennis jaren geleden gehad, ( en meerdere met mij), en die heeft mijn paard zo slecht beslagen en bij problemen niet geluisterd naar advies van mijn oude ervaren smid dat ik hem heb moeten laten inslapen. en al die andere klanten was hij binnen afzienbare tijd ook kwijt. voor mij nooit geen dennis meer.

maar als je paard slechter gaat lopen met langere hoeven moet je zelf de hoeven bij gaan houden. teen goed kort vijlen en de hielen niet te hoog laten worden. dan loopt je paard altijd met dezelfde ,juiste hoeflengte. het proberen waard.

Dat gaat niet hij staat op ijzers.
Hmm ik heb dennis nu dus als hoefsmid maar een afspraak met hem krijgen is een hel.
Hij zet hem naar mijn idee er wel goed op, veel beter als de vorige en hij was in opleiding bij henny bloom dus zo slecht zal hij niet zijn