Op zoek naar een stalling voor mijn super lieve hengst!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Babette1993

Op zoek naar een stalling voor mijn super lieve hengst!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 21:05

Hallo allemaal,
Voor mijn super leuke PRE hengst van 5 jaar ben ik op zoek naar een leuke stalling waar hij ook gewoon in de wei kan of in een grote paddock. Hij is net zadelmak dus een goede bak is van belang. Mijn hengst is helemaal geen hengsten hengst. Staat nu gewoon naast merries en ruinen. Ik woon zelf in Soesterberg dus het mag maximaal 10 kilometer zijn. Wie weet iets leuks???

Groetjes Babette en mijn knappe Spanjaard

mala26

Re: Op zoek naar een stalling voor mijn super lieve hengst!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 21:29

Wat is je budget en welke faciliteiten wil je hebben?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 21:34

Je kan altijd op de meent gaan staan, maar gokje, daar heb je vast al eerder geweest/gekeken :P

Het is jammer dat men zo moeilijk doet met hengsten, ik heb gelukkig in woudenberg super plek met hengst in de kudde, maar die zijn er niet veel.

Babette1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 21:39

mala26 schreef:

Ik wil het hele jaar kunnen rijden of longeren. Hij wordt namelijk nog niet elke dag gereden. Het liefst zou ik willen dat hij gevoerd word of dat we met schema's werken. Mesten kan ik zelf doen! Contact met andere paarden vind ik ook erg belangrijk. Mijn budget is ongeveer 350 euro all in!

Babette1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 21:40

Toydoll schreef:
Je kan altijd op de meent gaan staan, maar gokje, daar heb je vast al eerder geweest/gekeken :P

Het is jammer dat men zo moeilijk doet met hengsten, ik heb gelukkig in woudenberg super plek met hengst in de kudde, maar die zijn er niet veel.

Waar is dat nog niet weze kijken!

Babette1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 21:41

Stalling bij iemand privé zou ook helemaal geen probleem zijn!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 21:45

VSW → ED

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 22:17

Babette1993 schreef:
mala26 schreef:

Ik wil het hele jaar kunnen rijden of longeren. Hij wordt namelijk nog niet elke dag gereden. Het liefst zou ik willen dat hij gevoerd word of dat we met schema's werken. Mesten kan ik zelf doen! Contact met andere paarden vind ik ook erg belangrijk. Mijn budget is ongeveer 350 euro all in!

Je hebt kleinheiligenberg in Leusden maar dat is misschien te ver voor je.
Manege MRC Marcroix in Amersfoort, maar weet niet of die hengsten aannemen.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 22:31

Babette1993 schreef:
Toydoll schreef:

Waar is dat nog niet weze kijken!

Grote stal aan de meent, woudenberg. Bij henschotermeer.

Veel faciliteiten (2 binnenhallen, overdekte longeershizzle, roundpen), bos om de hoek, hengsten geen probleem (staan wel alleen)

Nadelen; grote stal met alle nadelen; maar ik heb het er wel naar mn zin gehad.
Er zitten 2 of 3 stallen op die locatie. Bijv Beau Dandy's (western gedeelte). Hoe het dressuur gedeelte heet weet ik zo even niet, ik stond aan de western kant.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 17:27

Toydoll schreef:
Grote stal aan de meent, woudenberg. Bij henschotermeer.

Veel faciliteiten (2 binnenhallen, overdekte longeershizzle, roundpen), bos om de hoek, hengsten geen probleem (staan wel alleen)

Nadelen; grote stal met alle nadelen; maar ik heb het er wel naar mn zin gehad.
Er zitten 2 of 3 stallen op die locatie. Bijv Beau Dandy's (western gedeelte). Hoe het dressuur gedeelte heet weet ik zo even niet, ik stond aan de western kant.

Toen ik er stond kwamen de hengsten alleen buiten in paddocks van 4 bij 6. Soesterberg en Woudenberg liggen ook meer dan 10 km uit elkaar.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 17:32

Al op Marktplaats gekeken ook naar stallingen? Ik keek net snel even en kwam er al een paar tegen. Kan je er altijd een mailtje aan wagen of ze een probleem met hengsten hebben :j

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 18:53

Anoeska27 schreef:
Toen ik er stond kwamen de hengsten alleen buiten in paddocks van 4 bij 6. Soesterberg en Woudenberg liggen ook meer dan 10 km uit elkaar.

Ja 11 km, woooww XD

Ik woonde ook in Sberg toen! Prima te doen, goede verbindingen.

en ik zei toch al dat hengsten alleen stonden?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 19:24

Toydoll schreef:
Anoeska27 schreef:

Ja 11 km, woooww XD

en ik zei toch al dat hengsten alleen stonden?

Dat hangt af van waar in Soesterberg woont want voor mij was het 17 km. TS wil graag weidegang of een grote paddock. 4 bij 6 kan je zelfs met de beste wil van de wereld niet groot noemen.

Babette1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 22:58

Amira_ schreef:
Al op Marktplaats gekeken ook naar stallingen? Ik keek net snel even en kwam er al een paar tegen. Kan je er altijd een mailtje aan wagen of ze een probleem met hengsten hebben :j

Ik heb zeker al op Mp gekeken maar was niet echt iets waarvan ik meteen dacht wauw...:( blijf wel regelmatig kijken naar nieuwe advertenties.

Babette1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 23:01

Anoeska27 schreef:

Ja 11 km, woooww XD

en ik zei toch al dat hengsten alleen stonden?[/quote]
Dat hangt af van waar in Soesterberg woont want voor mij was het 17 km. TS wil graag weidegang of een grote paddock. 4 bij 6 kan je zelfs met de beste wil van de wereld niet groot noemen.[/quote]

Ik vind Woudenberg wel echt te ver. Moet er zo even op de fiets heen kunnen of vlakbij mijn school dat ik uit school kan (Amersfoort). Ook gaat mijn voorkeur uit naar een lekker stukje grond voor hem waar hij echt goed zijn benen kan strekken. Maar allebei bedankt voor jullie reactie