ervaringen met kruiden genezers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GStornado

ervaringen met kruiden genezers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 15:41

hallo ik heb een paard wat niet helemaal lekker in z'n vel zit.
Volgens DA mankeert zij niets. Maar ik voel aan haar dat ze toch niet lekker in haar vel zit. Niks ernstigs maar gewoon een dipje. Nu hoor ik weleens wat over kruidengenezers. Maar ik ben daar van nature geen voorstander van. Maar ik ben bereid er alles aan te doen om mijn paard weer HAPPY te krijgen. Ik woon in Noord-Brabant en mijn paard staat al jaren op dezelfde locatie in Veghel bij een vriendin van mij. Ze word daar uitstekend verzorgd precies hoe ik het zelf ook zou doen. Veel weidegang en onbeperkt ruwvoer.Ze heeft ook al jaren dezelfde vriendjes en vriendinnetjes. Dus op dat gebied is er niks veranderd.

Ik zou graag lezen wat voor probleem jullie paard had?
En door wie en hoe hij behandeld is om het probleem op te lossen?
Contact gegeven van de behandellaar zijn altijd welkom.
Het liefst wel omgeving Veghel aangezien je vaak voorrijkosten betaald.

Alvast bedankt voor jullie reacties en en ervaringen.

Gini

Re: ervaringen met kruiden genezers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 16:11

MD >> ED

Finnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 10:16

Hoi, je zou eens contact op kunnen nemen met https://www.facebook.com/Touch4Move. Angelique heeft mijn paard enorm goed ondersteund met kruiden, toen zij erge last had van hoefzweren. Nu nog steeds krijgt mijn paard van tijd tot tijd kruiden ter ondersteuning.
Ze woont niet bij je in de buurt, maar misschien kan ze je helpen aan een adres bij jou in de buurt. Daarnaast is ze echt niet duur. Dus, wie weet.. ;)

Groetjes, Nancy

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 13:44

Waarom bied je je paard niet gewoon verse kruiden aan? Hij geeft zelf wel aan wat hij nodig heeft, en iedere supermarkt heeft de meest gangbare gewoon op de groenteafdeling staan. Als je wilt heb ik wel een lijstje voor je welk kruid wat doet.
Maar als het paard al een tijdje niet helemaal fit is is het ook wel een idee om op cushing te testen. Weet niet of het al gedaan is maar het klinkt wel een beetje als de eerste symptomen. En dat kan je helaas niet met kruiden oplossen.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 13:48

Kun je niet lekker in zijn vel wat duidelijker omschrijven? Waar merk je het aan of waar zie je het aan? het is nu wel een heel ruim begrip Misschien kunnen we je wat beter helpen met wat voorbeelden

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 16:19

Ik heb alleen ervaring met kruidengeneeskunde voor mensen, en dat is heel erg goed, het geneest de oorzaak en niet alleen de symptomen zoals chemische medicijnen doen. Je moet wel eerst een diagnose hebben en dan kun je zelf zoeken in kruidenboeken of op internet.Voor paarden zal het wel iets anders zijn dan voor mensen maar toch hetzelfde principe. :) /3

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 16:22

Ik heb alleen ervaring met kruidengeneeskunde voor mensen, en dat is heel erg goed, het geneest de oorzaak en niet alleen de symptomen zoals chemische medicijnen doen. Je moet wel eerst een diagnose hebben en dan kun je zelf zoeken in kruidenboeken of op internet.Voor paarden zal het wel iets anders zijn dan voor mensen maar toch hetzelfde principe. :) /3

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 17:29

[MD] Centraal alternatieve behandelingen is en topic waar in ook kruidengeneeskunde besproken werd. Daar staat vast goede informatie in voor je en daar zou je ook nog je vraag kunnen stellen.
Want omdat dat een centraal topic is mag je altijd ook na lange tijd daar nog vragen c.q. opmerkingen maken.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 17:51

Anjali: ik ben absoluut een voorstander van het deskundig gebruik van kruiden, omdat ze naar mijn idee completer zijn dan de onderdelen ervan, maar ook hier geldt echt dat de kruiden niet beter zijn dan de genezer. Ook hier is deskundigheid vereist, helaas is lang niet elke kruidengenezer deskundig.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 11:07

Hevonen@: uiteraard,want natuurlijke kruiden kunnen ook heel erg giftig zijn bij ondeskundig gebruik.Voor mezelf leerde ik het uit de boeken van Mellie Uyldert. En ik heb ook een anthroposofische huisarts.Het moeilijke bij dieren vind ik dat ze zelf niet kunnen zeggen wat ze voelen, of liever gezegd, dat je dat als mens niet altijd waarneemt.