Ik wist dat 1 van mijn pony's gewoon last van de tanden had, want het aannemen van het bit was iets wat niet gemakkelijk ging. Nu had ik haar zelf al gecontroleerd en constateerde al flink wat haken en scherpen punten. Maar gezien ze flink aan de maat is moet ze gewoon lopen, dus reden we haar met een bitloos hoofdstel, maar daar lost je het probleem niet op maar schuif je het voor je uit.
Afspraak gemaakt met Robin van Equinfinity paarden gebits verzorging. En wat is die Robin toch een geweldige lieve vrouw, ze heeft geduld, respect voor het paard en legt fijn uit wat ze gaat doen. Bij de vorige eigenaar is onze pony nog nooit behandeld, nu ik haar heb begint ze eindelijk te ontspannen en geeft ze langzaam aan wat ze wel en niet wil zonder meteen in de aanval te gaan.
En dat er met onze lieve Fury wat mis was, bleek wel toen we haar mond in de klem hadden zitten, heel wat punten, haken en ze had 2 wolfstandjes. Dat verklaarde haar gedrag waarom ze haar mondje niet meer open wilde doen en wat een geluk voor haar dat wij naar haar luisterde en meteen door hadden dat er wat mis was.
Nu is Paardentandarts Ron A. Slob ook zo super persoon als het er op aankomt qua paarden gebitten, maar Robin Ann van Gorssel van Equiinfinity paardengebitsverzorging is net zo geweldig, dus mijn mening echt een aanrader..!!
Hier een paar fotos van Fury haar gebitje,
goed is te zien hoe de wolfstandjes er zitten en dat een bit in wel erg pijn moet hebben gedaan.
Een leerzame dag al met al.