Mijn eerste PRE en ervaringen stal rokven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vixilady

Mijn eerste PRE en ervaringen stal rokven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 09:48

Hallo iedereen,

Ik ben net gaan kijken naar de concurso morfologico van dit weekend, en ik ben om, ik wil graag een PRE.
Ik heb altijd met warmbloeden gereden tot in het Z. Dus qua rijden denk ik dat het wel goed zal komen, maar hebben ze qua voeding en dergelijke andere noden dan KWPNers?

En ik zag een leuke staan bij stal rokven, maar ik ben nog TOTAAL niet thuis in het PRE wereldje, dus is dat een betrouwbaar adres en mag je er ook je met je eigen dierenarts laten keuren.
Stuur gerust een pbtje als jullie dat liever willen

Dank bij voorbaat!

Esther_r20

Re: Mijn eerste PRE en ervaringen stal rokven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:27

Ik heb mijne bij rokven vandaan. Stuur anders even een berichtje met wat je wilt weten.

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:37

Hoi! Wat leuk dat je ook verliefd bent geworden op de PRE'S! Ik wil inmiddels niet meer anders..!

Ik heb mijn paardje gevonden bij Finca Linda bij Apeldoorn en kon daar ook op stal blijven staan. Ze heeft prachtige PRE's te koop!

Ik ben overigens eerst eens naar stal gegaan voor een kennismaking met het ras, had daar zelf ook geen ervaring mee. Super leuke eigenaresse (Linda), gewoon eens contact opnemen voor de mogelijkheden!

Groetjes en succes!

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 15:55

Ypenburg hoeven heb ik totaal geen goede ervaringen mee, toen zij nog kwpn ect verkochten.

Stal rokven is me totaal niet bekend. Ik zou zeker eens kennis gaan maken als je niet bekend bent met het ras.

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:02

Ypenburg hoor ik inderdaad ook niet altijd goede verhalen over maar als je wat over rokven en over pre's wil weten zou ik even lid worden van "PRE andalusier vrienden forum" op facebook. Hier staat onder andere sinds deze week mijn schokkende ervaring met hun op. Als reactie hebben zich nu zo'n 20 mensen bij mij gemeld die allemaal verwikkeld zitten in rechtszaken en ellende met deze stal. Ik zal niet zeggen dat ze alleen maar slechte paarden hebben, maar ik zou wel heeeeeel goed oppassen en alles eerst 3 keer laten keuren.
Je mag me altijd PBen voor meer informatie.

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:09

Er staat op die pagina een bericht van maandag wat begint met "KIJK UIT WAAR JE IETS KOOPT!" Dit bericht gaat over het feit dat mijn teruggebrachte paard (was helemaal goedgekeurd maar bleek nooit meer aan het werk te kunnen zo slecht waren de sesambeentjes) weer te koop stond via een andere stal. En vervolgens is er de volgende dag (dinsdag dus) een bericht geplaatst met "Het verhaal achter Infante" en dat gaat dus over mij/mijn paard. Er zijn inmiddels meer dan 100 reacties op die berichten.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 17:32

Ik denk dat je over elke stal wel goede en minder goede verhalen kunt vinden Als je denkt dat het iets is voor je kun je iig contact opnemen En als er niet door je eigen Da gekeurd mag worden weet je genoeg denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 17:43

dresjoepie schreef:
Ik denk dat je over elke stal wel goede en minder goede verhalen kunt vinden

Ik vind dat er wel verschil zit tussen 'minder goede verhalen', en het feit dat er op dit moment blijkbaar alleen al 20 gedupeerde kopers los van elkaar bezig zijn met gerechtelijke stappen tegen deze stal.
Als ik bijvoorbeeld 100 vrijheidsdressuurboeken per jaar verkoop, dan zou ik me toch echt even achter de oren krabben als dat me 20 rechtszaken op zou leveren per jaar. :? Dat kan toch niet helemaal de bedoeling zijn. Natuurlijk kunnen mensen klagen dat de postzegel verkeerdom zit of dat ze er meer van hadden verwacht, maar dat is toch net even van een andere orde.

Natuurlijk zijn er ook tevreden kopers van zo'n stal en dat is mooi, maar persoonlijk vind ik zo'n aantal gedupeerden plus de manier waarop zij zijn behandeld wel schokkend. En dan komt daar nog bij dat de paarden degenen zijn die pas écht de dupe zijn.
Als je een paard opnieuw als 'gezond' in de verkoop gooit terwijl hij compleet is afgekeurd voor recreatie en sport bij de vorige gedupeerde koper, dan is dat mij persoonlijk wel een teken van hoe jij omgaat met levende wezens. :(

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 19:04

BKR -> ED

ellenimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 19:38

vraag Cyrina van Beveren zij kan je inwijden in de wereld van de PRE en ook helpen bij de aankoop!!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 20:04

Moderatoropmerking:
Dit topic is verplaatst naar [ED]Ervaringen en Diensten. Om deze reden zijn een aantal berichten verwijderd, omdat deze niet aan de regels van [ED] voldoen.
Bij deze het verzoek om alleen reacties te plaatsen die aan deze regels voldoen. De regels kan je hier vinden: [ED] Regels en richtlijnen [ED] Ervaringen en Diensten.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 17:43

Ik heb (voor zover ik weet) een gezond paard gekocht bij Rokven, maar ik heb geen goedkoop paard gekocht en ik heb hem met een zeer uitgebreide keuring binnenstebuiten laten keren. Hoewel ik denk dat ik er dus goed vanaf gekomen ben zal ik de stal niet snel aan iemand aanraden omdat ik het geen prettige mensen vond (voornamelijk John). Een paard kopen hoort een leuk proces te zijn en dat was dit niet.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 18:15

Plukje schreef:
Ik heb (voor zover ik weet) een gezond paard gekocht bij Rokven, maar ik heb geen goedkoop paard gekocht en ik heb hem met een zeer uitgebreide keuring binnenstebuiten laten keren. Hoewel ik denk dat ik er dus goed vanaf gekomen ben zal ik de stal niet snel aan iemand aanraden omdat ik het geen prettige mensen vond (voornamelijk John). Een paard kopen hoort een leuk proces te zijn en dat was dit niet.

Zou jij mij evt. In Pb kunnen vertellen waar jij tegen aan liep bij John?

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 18:34

Tja, het is allemaal super persoonlijk.
Hij stelde zich niet voor, had een hoop praatjes, draaide om vragen heen, luisterde niet naar me, was onbeleefd, deed vreselijk moeilijk over een tweede keer komen kijken....enz.

In mijn woordenboek zou hij omschreven staan onder de categorie aso, maar dat is echt afhankelijk van je referentiekader.
Ik verwacht dat ik vanwege bovenstaande hier compleet afgebrand zal worden, maar ik heb echt mijn best gedaan om te omschrijven wat mijn gevoel bij hem was. Er zullen vast andere mensen zijn die met hem weglopen en mij een vreselijke snob vinden. Hun mening respecteer ik uiteraard.