Wie weet waar ze zitten? Een plek waar een paard 24/7 buiten kan zijn, in een paddock, kan schuilen, soms wat uurtjes gras (geen hele dagen), en in een gemengde groep kan staan? Waar beweging wordt gestimuleerd, er voldoende goed ruwvoer voor ze beschikbaar is en de bodem zodanig dat ze in de herfst/winter ook redelijk droge voeten houden. Bij het zoeken hier op bokt vond ik geen recente info, vandaar een nieuwe topic!
Hes_Han
Geplaatst: 14-08-15 09:29
Stal Wendy in Assendelft is een paddock paradise! Je kan daar eens kijken.
Die laatste 2 ken ik (sta zelf bij de Hogedijk). Stal Wendy heeft een andere naam, paard en relatie. Voor meer keuze moet je denk ik naar het oosten van het land verhuizen . Reisafstand is bij een goede stal wat minder belangrijk (mits de verzorging all-in is).
Hit actief stal , stal Hilvertszicht in Loosdrecht
BillieJean
Geplaatst: 13-09-15 09:46
Hoihoi,
Er zit er eentje in Haarlem Noord/Santpoort, waar een kleine kudde (8 paarden) loopt op een redelijke track en waar ook verlichting en een rijbak is. Enkele kleine weilanden waar ze in de zomer maar een paar uur per dag op staan. Qua buitenrijden moet je wel echt een flink stuk over de weg en langs snelwegen.
Ook zit er eentje in Heemstede waarbij een groot land is verdeeld in 4 kleine kuddes (4 paarden per kudde) die elk hun eigen paddock paradise track en diverse weilanden hebben en schuilstal. Zit een kleine onverlichte bak bij maar wel verlichte kantine en toilet. Redelijk dicht bij de duinen(15 min)
In Haarlem Noord/Velsen zit er een op een landgoed waarbij paarden ook deels in een bos lopen, erg mooi vind ik zelf, alleen er is geen verlichting of plek voor een zadelkast. Wel een grote rijbak (van de stal die ernaast zit). Buitenrijden kan daar ook redelijk dichtbij heb je Beeckestein. Verderop Spaarnwoude of de duinen (maar dan ben je wel even onderweg).
Al die drie zijn op basis van doe het zelf, aantal keer per week ben je aan de beurt om te voeren en te mesten (en das veel mest, weet ik uit ervaring toen ik ooit in een kudde van zes paarden stond)
Een all inclusive Hit Actief stal waarbij je ook alle faciliteiten hebt vind je bij De Amstelhoeve in Ouderkerk aan de Amstel. Hangt wel een prijskaartje aan van 350 per maand. Uitrijmogelijkheden in het Haarlemmeermeersebos binnen 10 minuten.
Stal 's Gravenweg in Vogelenzang heeft kuddes die altijd buiten staan met onbeperkt hooi en schuilstal, maar zonder paddock paradise track. Wel op basis van alle verzorging en veel faciliteiten, ook zit de stal direct aan de duinen. Stalpad af en je bent er.
Stal van de Velde in Aerdenhout heeft dit ook, alleen dan hebben de paarden 3x per dag toegang tot het hooigedeelte, en hebben ze geen schuilstal. Ook redelijk dicht bij de duinen (10 minuten)
Ken nog wel meer stallen in die omgeving waar paarden altijd buiten staan maar dan zonder paddock paradise track. Gewoon in een paddock met schuilstal. Maar is teveel om op te noemen haha.
Je hoeft er iig niet perse voor naar het oosten te verhuizen, al is t daar wel een stuk goedkoper. In Noord-Holland heb je ook echt wel wat, maar je moet goed zoeken, je ogen en oren open houden, connecties hebben, Marktplaats in de gaten houden, gewoon actief langs stallen gaan etc haha succes!
MarlinkaEnzo
Geplaatst: 22-08-18 20:56
@BillieJean
heb je nog meer opties richting de grens Noord-Holland/Utrecht (omgeving uithoorn) behalve dan Stal Amstelhoeve
ik zoek me een ongeluk maar kan niks vinden
Hilary
Geplaatst: 22-08-18 21:02
MarlinkaEnzo schreef:
@BillieJean
heb je nog meer opties richting de grens Noord-Holland/Utrecht (omgeving uithoorn) behalve dan Stal Amstelhoeve
ik zoek me een ongeluk maar kan niks vinden
Vraag plutolover hier op bokt even waar zij staat. Haar ruin staat in een hit-actief, zelf woont ze in Maarssen.