Op 23 februari 2014 constateerde ik dat er vocht zat onder de coating van het deurtje, de coating bobbelde. Hiervan heb ik melding gemaakt bij Hooymans, ik had immers 3 maanden garantie, en het probleem is hersteld. Achteraf had er toen al een belletje moeten gaan rinkelen, de trailer had immers nog fabrieksgarantie, waarom heeft Hooymans het zelf in hun eigen werkplaats “hersteld”? Naar eigen zeggen hadden ze het deurtje een nieuwe coating gegeven.
April 2015, de coating van de linker zijwand laat los. Hierover heb ik contact gehad met fabrikant Henra, deze geeft aan dat ze mij niet kunnen helpen met garantie, maar geven aan mij wel de wanden te willen leveren voor inkoopsprijs. Contact met Hooymans, Hooymans zal nadenken over een eventuele tegemoetkoming en zal contact met mij en Henra opnemen. Contact wordt niet opgenomen, dus ik neem weer contact op. Hooymans geeft aan dat het probleem bij Henra ligt en niet bij haar. Ze heeft contact met Henra gehad, maar die wil het probleem niet oplossen.

Ik wil er graag uit komen en mijn trailer weer goed bruikbaar hebben en stel voor dat ik de wanden koop bij Henra, en Hooymans deze er in haar werkplaats kosteloos voor mij in zet. Hooymans geeft aan dit niet te willen omdat haar monteur ziek is en het het bedrijf te veel tijd gaat kosten. Met een ander voorstel komt zij niet. Ik informeer naar de kosten van vervanging van wanden, deze zijn zeer hoog en ik vind het dat bedrag niet waard omdat ik inmiddels heb besloten de trailer niet te willen houden, ik heb genoeg van trailers met problemen door houten wanden. Ik besluit de mogelijkheden te onderzoeken om alleen de aangetaste wand te vervangen zodat ik daarna de trailer kan verkopen.
Hiervan breng ik ook Hooymans op de hoogte. Het vervangen van 1 wand blijkt tussen de 800 en 1000 euro te kosten. Ik besluit de trailer te koop aan te bieden op Marktplaats, aangezien ik er met Hooymans niet uit kom.
Iemand van een gerenommeerd trailerbedrijf komt mijn trailer bekijken. Na grondige inspectie geeft hij aan dat er veel meer mis is dan alleen een coating die los laat. De gehele voorpunt blijkt schade te hebben gehad, dit is verbloemd door middel van het plakken van een folie, welke op diverse plekken loslaat en bobbelt. Het is dus niet de originele coating die los laat, maar folie dat over de originele wanden is heen geplakt om de schade te verbloemen.
http://boktimg.nl/img/u9vm16.jpg
http://boktimg.nl/img/McnWzJ.jpg
http://boktimg.nl/img/UDjorT.jpg
Ook blijken er niet-originele Henra onderdelen aan de trailer te zitten, de trailer heeft dus duidelijk schade gehad en is opgelapt. Het was dus zeker niet de in nieuwstaat verkerende trailer uit 2012 die ik gekocht heb. Later is er nog een andere expert bij geweest welke de eerdere constateringen bevestigde.
Ik besluit geen paarden meer te vervoeren in deze trailer, wie weet wat er met deze trailer gebeurd is en ik kan de veiligheid van de paarden niet meer garanderen.
Na deze constateringen ben ik samen met mijn vader naar mevrouw Hooymans toe gegaan om deze ontwikkeling te bespreken. Zij werd woedend toen wij spraken over de schade die de trailer gehad heeft en het feit dat de trailer opgelapt is en dus absoluut niet in nieuwstaat verkeerde op het moment van aankopen. Ik heb aangegeven de koop te willen ontbinden, of eventueel naar een andere oplossing te willen zoeken maar hier stond mevrouw Hooymans absoluut niet voor open, met de nodige stemverheffingen is ons dat duidelijk gemaakt. Vervolgens heeft mevrouw Hooymans ons meerdere malen gesommeerd van haar terrein te vertrekken, hierbij ondersteund door haar vader. Wij zijn vervolgens vertrokken.
Op dinsdag 1 juli heb ik een aangetekende brief verzonden naar Hooymans Aanhangwagens, tot op heden is daar nog geen reactie op ontvangen.
Ook ben ik nog voor eventuele inruil van mijn trailer naar een andere deskundige op het gebied van trailers geweest. Deze gaf ook weer aan dat de trailer een schade trailer is wat verbloemd is, op een zeer slordige manier. Hij sprak er schande van dat deze trailer verkocht is als trailer in nieuwstaat en sprak meerdere malen van oplichting.
Inmiddels is de waarde van mijn trailer ernstig gedaald naar de waarde van een wrak, wat deze trailer blijkt te zijn. Deze trailer zal ik vanzelfsprekend niet meer op Marktplaats aanbieden, ik wil niemand met deze trailer opzadelen.
Zeer ernstig vind ik het feit dat opgelapte schadetrailers worden verkocht als trailers verkerende in nieuwstaat. Het is zeker mogelijk dat er zo danig veel mis is met de trailer dat het vervoeren van paarden niet op een veilige en verantwoorde manier kan.
Ik wil, mede op aanraden van de politie, in contact komen met andere mensen die ook slachtoffer geworden zijn van de praktijken van Hooymans Aanhangwagens in Velddriel. Ik heb inmiddels vernomen dat er meerdere mensen met vergelijkbare problemen met dit bedrijf zijn.
Daarnaast wil ik iedereen waarschuwen een trailer te kopen die mogelijk onveilig is voor het vervoeren van paarden, ook dit deel ik op advies van de politie.
Ik baal er natuurlijk ontzettend van, ik ben juist altijd erg voorzichtig wat grote aankopen betreft. Ik heb het bedrijf ook uitgebreid gegoogled voor ik over ging tot een aankoop, maar dat leverde niks op.
Er is nog meer informatie, maar die geef ik liever alleen per pb en als er duidelijke reden is voor het delen van deze informatie.
Mocht je ervaring hebben met dit bedrijf, deel het met me, mag natuurlijk ook per pb!