goede gedragstherapeut gezocht Arnhem e.o.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StephanieR

Berichten: 124
Geregistreerd: 08-02-11
Woonplaats: Groessen

goede gedragstherapeut gezocht Arnhem e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 22:45

Hoi Allemaal,

Onlang heb ik een manegepaard gekocht uit een failliet manege bedrijf. Ik was werknemer op de manege en wilde perse deze pony er uit halen, juist vanwege haar gedragslrobleem. Ik vrees dat ze in de verkeerde handen zou zijn gevallen.

Nu heeft zij zo lang als ik haar ken al gedragsproblemen, agressief gedrag in de stal (ze kan je echt grijpen of de stal uit slaan) en ook tijdens het poetsen, opzadelen en voeren vertoont ze agressief gedrag. Dit terwijl ze ook vreselijk lief kan zijn, kan genieten van een aai en graag onder het zadel voor je werkt. Ik ben een van de weinige mensen die relatief makkelijk/goed met haar om kan gaan.

Ik ben er van overtuigd dat haar gedraag en pure reactie is en haar iets dwars zit, dat dit te veranderen is, maar dan zal ik eerst de oorzaak moeten weten. Ze is nu nog te mager, de dierenarts hoefsmid en tandarts zijn geweest of komen op korte termijn, ik ben bezig met haar conditie verbeteren, ze staat nu al een kleine maand van de wei en rust te genieten maar zie nog geen verandering in het gedrag, het blijft zeer wisselend en de laatste dagen wordt het juist weer erger.

Mijn vraag is daarom: is er een goede gedragstherapeut in de buurt van Arnhem die samen met mij naar haar gedrag zou kunnen kijken? Ik zou een poosje intern bij een gedragstherapeut ook een optie vinden. Alle mogelijke idee en opties zijn welkom. Mocht je dergelijke ervaringen of tips willen delen, ook meer dan welkom!

Alvast bedankt voor het meedenken.
Stephanie

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: goede gedragstherapeut gezocht Arnhem e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 23:01

Als er iemand is die hier veel over weet, dan is het Machteld van Dierendonck. Haar website is http://www.equusresearch.nl/. Ik zou in ieder geval contact met haar opnemen. Baat het niet..

Maak in ieder geval meerdere filmpjes van haar gedrag, en probeer een dagboek bij te houden van wat ze wanneer doet. Wellicht is het ook hormoon gerelateerd? In dat geval zou een bloedonderzoek uitkomst kunnen bieden. Vraag daar eens naar bij je DA.

Rumpleteaser

Berichten: 5610
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Randstad

Re: goede gedragstherapeut gezocht Arnhem e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 23:04

Wat ontzettend goed van je dat je het op deze manier benaderd! Stuur eens een berichtje naar Annemarie van der Toorn. Wellicht zit 1 van haar studenten bij je in de buurt.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70541
Geregistreerd: 24-05-08

Re: goede gedragstherapeut gezocht Arnhem e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 23:48

OPG -> ED

StephanieR

Berichten: 124
Geregistreerd: 08-02-11
Woonplaats: Groessen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 09:04

Dankjewel voor jullie reacties . Ik ga contact met beide opnemen! :)

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: goede gedragstherapeut gezocht Arnhem e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 19:01

Misschien dat een holistische dierenarts ook nog eea kan betekenen, als haar hormoonhuishouding in de war is of haar stofwisseling niet ok dan kan er ook gedragsverandering optreden.

jetm
Berichten: 1283
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Driebergen (ut)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 19:10

Volgens mij ben je al heel goed bezig met ook naar lichamelijke oorzaken kijken.
Daar zou misschien Linda van Diepen ook nog een goede optie zijn, als ze in Arnhem komt. Dat zou je even nakunnen vragen. Als je op haar site kijkt zul je zien hoe ontzettend divers ze opgeleid is.

Heel veel succes ermee.
Pony boft dat je zo serieus met haar bezig bent