betrouwbare (!) zadelpasser/maker met 2ehands zadels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Moos99

betrouwbare (!) zadelpasser/maker met 2ehands zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 20:31

Ik zoek in de omgeving Brabant (of verder, ik kan ook met de trailer weg) een betrouwbare zadelpasser die ook goede 2ehands zadels heeft en verkoopt. Ik vind het echt heel belangrijk dat het een heel ervaren persoon is die goed kijkt en niet alleen zo snel mogelijk wilt verkopen. Het lijkt moeilijk te zijn een echt goede zadelmaker te vinden waarover niet veel negatieve verhalen te lezen zijn. Mijn merrie heeft volgens de vorige zadelmaker een lastige rug (hoge schoft), en zij had geen 2ehands zadels voor ons budget. Iedere keer als iemand vind waarover ik enthousiast ben, hebben ze dus niks 2ehands. Ons budget is 800 euro, kan iets omhoog als het echt een goed zadel is. Ik ben ondertussen zo klaar met deze zoektocht, die o wie heeft de naam? :D

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: betrouwbare (!) zadelpasser/maker met 2ehands zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 20:40

HAR -> ED

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 20:41

Isabelle van zadelplus :) komt zelf ergens van Breda vandaan maar heeft een groot werkgebied. Heel goede ervaringen mee!

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 17:01

VogeltjeM schreef:
Isabelle van zadelplus :) komt zelf ergens van Breda vandaan maar heeft een groot werkgebied. Heel goede ervaringen mee!

Heeft zij ook tweedehands zadels?
Er zijn genoeg zadelmakers te vinden, alleen de combi van kundig/betrouwbaarheid en 2ehandszadels is moeilijk te vinden.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 21:31

Ja, ik heb ook een 2ehandse van haar.

ElsJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:41

Dag Moos99,

Ik ben als zadelpasser maar zo vrij om zelf te antwoorden op je bericht.
Het is inderdaad vrij moeilijk om een zadel voor een hoge schoft te vinden voor dat budget.
Maar heb je misschien al aan de Thorowgood T8 (half leer) gedacht? Die zijn beschikbaar voor een hoge schoft en binnen jouw budget.

Mijn partner is therapeut en ikzelf instructrice en samen verzorgen wij zadelpasconsults waarin we je heel wat vertellen over anatomie, biomechanica en zadels.
Moest je nog wat meer info wensen, dan kan je me gerust contacteren.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:51

Country Mill in Nijkerk bij Herman!! Niks dan lof en ook nergens een slecht verhaal over kunnen vinden. Hebben heel veel tweedehands op voorraad en nemen echt de tijd. Ik was ruim twee uur bezig. Heb een eigen binnenbak waar je kunt rijden.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:55

Je hebt john kool heel veel zadels heeft hij mee in zijn grote bus.
Meningen zijn over hem verdeeld. Wij kennen hem van de kliniek uit.

En country mill ook veel zadels. Maar vind hem best wel duur in de winkel of deze prijzen zijn al best oud

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 23:06

Wellsaddle zadelmakerij :))

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 23:14

Mocht je geen zadelmaker nog hebben maar wel willen oriënteren: Busse en Rossner zadels hebben een zadel die geschikt is voor de hoge schoft :j

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 04:12

Hans de Haas

tara_doris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 07:36

Bos ruiter en mensport hebben veel tweedehands en gaan met jou opzoek naar een passend zadel in de prijsklasse die je zoekt

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 07:43

Hij werd al eerder genoemd. Ik heb zelf John Kool en ben erg erg tevreden over. Hij heeft een vrachtwagen vol met 2e hands zadels.
Ik heb zelf ook een merrie met een hele hoge schoft en nadat 2 andere zadelmakers mij niet konden helpen ben ik bij hem wel geslaagd.

Succes!

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 09:56

Super bedankt iedereen! Hier heb ik wat aan.

Country Mill hoor ik heel veel goeds over, en ik heb hen een mailtje gestuurd. Het is wel jammer dat we daarvoor bijna 2 uur moeten reizen, maar als het niet anders is heb ik het er voor over.

@ElsJ ik heb van de vorige zadelmaker te horen gekregen dat Thorowgood een hele goede optie zou zijn. Ik heb hier ook naar gekeken maar dan komt de kieskeurige ik een beetje naar boven en ik wil eigenlijk het liefste een zadel die helemaal leer is. Eigenlijk zou een 2ehandse thorowgood van helemaal leer een goede oplossing zijn.

Hans de Haas heb ik al hier gehad en wil ik niet meer laten komen. Ik geloof echt dat hij kundig is maar heb het idee gekregen dat hij voor recreatie ruiters zoals bij ons op stal het allemaal niet te nauw neemt en gewoon wilt verkopen.

John Kool heb ik ook vaker over gehoord, vind het alleen zo moeilijk als de meningen verdeelt zijn. Er zijn echt wel zadelmakers die niet meerdere ontevreden klanten hebben. Iedere situatie is toch netjes af te handelen? Ik wilde erg graag Marielle Rovers als zadelmaker, die had helaas niets binnen mijn budget maar daar lees ik alleen maar goeds over.

Ik heb ondertussen een mailtje terug van Linda Geilen van Linda-saddlery, die wilt een consult inplannen.

Nogmaals heel erg bedankt voor alle namen!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:53

Blingh schreef:
Wellsaddle zadelmakerij :))

Thanks! _/-\o_

Volgende week kan ik niet. Training in Engeland. Daarna ben ik er weer.

Als thorowgood een optie is kan je kijken naar het leren broertje? Kent en masters. Ook fairfax is dan een optie. Er zijn nog een paar bedrijven die werken met deze bomen. Die kopen ze daar in. Via pb kan ik dat toelichten. Anders wordt het verkooppraat. Ik ben overigens (nog) geen dealer van deze zadels. Dus ik ben redelijk objectief.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:52

Hoi!
Ik zoek ook een zadelpasser in Brabant, liefst idd ook tweedehands zadels, en echt wel ervaren.
Mag ik vragen bij wie je ondertussen bent geweest? Ik wil misschien naar prinsenbeek of drunen.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 15:28

Kayleigh327 schreef:
Hoi!
Ik zoek ook een zadelpasser in Brabant, liefst idd ook tweedehands zadels, en echt wel ervaren.
Mag ik vragen bij wie je ondertussen bent geweest? Ik wil misschien naar prinsenbeek of drunen.

Een goed 2ehands zadel via een zadelmaker is helaas niet gelukt. Wel een leuk zadel gekocht via Linda geilen. Een thowrowgood! Deze zijn niet heel prijzig maar wel heel goed op maat te maken. Je zou contact met haar kunnen opnemen.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 11:15

Moos99 schreef:
Kayleigh327 schreef:
Hoi!

Een goed 2ehands zadel via een zadelmaker is helaas niet gelukt. Wel een leuk zadel gekocht via Linda geilen. Een thowrowgood! Deze zijn niet heel prijzig maar wel heel goed op maat te maken. Je zou contact met haar kunnen opnemen.

Heb even op haar website gekeken en ziet er heel goed uit. Is alleen voor mij wel heel erg ver weg. Is voor mij 1.5 uur rijden dus ga wat dichterbij zoeken.
Maar wel heel fijn dat je een goed zadel hebt gevonden!! :D

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-16 11:53

Citaat:
Heb even op haar website gekeken en ziet er heel goed uit. Is alleen voor mij wel heel erg ver weg. Is voor mij 1.5 uur rijden dus ga wat dichterbij zoeken.

Ze komt gewoon langs op stal! Volgens mij betaal je bij de aankoop van een zadel geen voorrijkosten.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 13:44

Zij heeft alleen niet heel veel 2e hands. Veel nieuw oa massimo

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 13:16

Moos99 schreef:
Citaat:

Ze komt gewoon langs op stal! Volgens mij betaal je bij de aankoop van een zadel geen voorrijkosten.

Ah dat is dan wel iets om in overweging te nemen. Want voorrijkosten voor zo'n grote afstand zijn echt niet leuk haha.