Volpension gezocht omgeving Nijmegen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Grasseater

Volpension gezocht omgeving Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 00:24

Hi ik zoek een goede stal voor mijn paard in omgeving Nijmegen. Ik ga hier volgeng jaar studeren.
Ik zoek een stal waar de paarden elke dag naar buiten komen, dus NIET ALS het weer het toestaat.
In vaste groepen. echt niet alleen in een zielig paddock.
En waar de paarden in het weekend ook verzorgd worden. Er staat nl. bij veel advertenties als het weer het toelaat, niet op zon- en feestdagen (alsof de paarden dat weten).
Liefst aan ruiterpaden. Bak zou fijn zijn. Binnenbak hoeft absoluut niet, als de buitenbak maar goed te doen is.
Wie weet er een stal? Moet dus vooral GOED zijn? Geen koeienboer die nu paarden doet.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Volpension gezocht omgeving Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 01:42

VSW -> ED

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 01:49

Is Groesbeek ook te doen voor jou?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 08:52

In Gassel, tussen Cuijk en Grave: Akasha Rijkunst (zie mijn onderschrift). Paarden komen alle dagen overdag buiten in groepen (winter op paddock, zomer ook op de weide) (wordt voor je gedaan), het is er super gezellig, fijne mix aan recreatie en sport ruiters, binnen en buitenbak, aan het bos.

Pelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:04

Ik ga mijn paard stallen bij H&D Balance in Elst. Hele fijne stal, fijne mensen. De paarden staan volgens mij in groepjes van vier buiten. In de winter in paddocks en voor de rest op de wei.

Zij zetten de paarden buiten en ze voeren en zo. €230,- pm exclusief uitmesten en krachtvoer. Met mesten is het €250,-.

De eigenaresse heeft pas kort de stalling gekocht. Er moet nog veel gerenoveerd worden, maar het ziet er al aardig uit. En de sfeer is geweldig. Ik kan je echt adviseren om een keer te kijken, ze hebben nog verschillende stallen vrij, waaronder stallen met een buitenluik.

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:14

stal lagewald in groesbeek, volgens mij 230 p/m all in maar excl binnenbak en 270 p/m incl binnenbak.
Paarden gaan altijd naar buiten, dit is in vaste groepen, veel weidegang.
grote fijne buitenbak 20x60 eb en vloed en binnenbak is 20x40, niet direct aan bospad, maar denk tien minuutjes stappen.

bekijk de website even: http://www.lagewald.nl/pensionstalling/home

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:55

de flierenberg in groesbeek misschien iets?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:41

En Hippische Centrum Groesbeek in Groesbeek.

Grasseater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 12:27

Wauw wat veel opties! Dank jullie voor het meedenken.
Ik heb de websites even bekeken, maar Akasha en Hippisch Centrum Groesbeek lijken me niet optimaal omdat daar waarschijnlijk vaak lessen aan de gang zijn. En bij Akasha kan je niet echt buitenrijden volgens Google Maps.
De stal in Elst wordt 'm ook niet, moet je altijd de brug over. En ik wil mijn paard liever in grotere groepen dan max. 4 paarden. Vlas en slowfeeders ben ik ook geen grote fan van.
Lage Wald ben ik toevallig een paar jaar geleden een keer geweest. Daar stond toen een vriendinnetje. Maar de boxen werden 1 keer per week gemest, weet niet of dit nu nog zo is. Haar paard stond in ieder geval in een echt te smerige stal. Volgens mij vertelde ze ook dat het koeienboeren waren die het licht hadden gezien. Maar niet veel van paarden weten. Dus die sla ik over ;)
De flierenberg ziet er wel goed uit, wat ik zo op hun website zie. Ik denk dat ik daar maar eens ga kijken :) *\o/*

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:36

Stoeterij Sommers Groesbeek.
Veel opties die jij noemt.

Cyran0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:44

Citaat:
Hi ik zoek een goede stal voor mijn paard in omgeving Nijmegen. Ik ga hier volgeng jaar studeren.
Ik zoek een stal waar de paarden elke dag naar buiten komen, dus NIET ALS het weer het toestaat.
In vaste groepen. echt niet alleen in een zielig paddock.
En waar de paarden in het weekend ook verzorgd worden. Er staat nl. bij veel advertenties als het weer het toelaat, niet op zon- en feestdagen (alsof de paarden dat weten).
Liefst aan ruiterpaden. Bak zou fijn zijn. Binnenbak hoeft absoluut niet, als de buitenbak maar goed te doen is.
Wie weet er een stal? Moet dus vooral GOED zijn? Geen koeienboer die nu paarden doet.

Misschien kun je een keer bij Pensionstal de Bullekamp in Alverna gaan kijken? Ze hebben geen website ;) Het is een kleinschalige stal met voornamelijk recreatieruiters. De paarden staan in vaste groepen van ongeveer 7 a 11 paarden per groep. Ze komen hier ABSOLUUT iedere dag naar buiten!! Van half 9 tot donker. In de zomer kun je zelfs kiezen of je je paard 24/7 buiten wilt hebben staan, bij slecht weer binnen of iedere avond binnen.
In de zomer staan de op de weide, er is veel grond dus weide genoeg. 's winters in hele ruime paddocks, minimaal 30 bij 50.
De paarden worden elke dag verzrogd. Dus gevoerd (2x per dag hooi, tenzij er gras is), iedere dag uitgemest. Ook op zon en feestdagen. En dus elke dag naar buiten.
Ze staan overigens op stro, wat voor mij een van de redenen was om hier te gaan staan.
De ruiterpaden lopen langs de stal op. Je kunt aan de stalkant van de weg 1,5 uur rijden. Als je oversteekt ruim 3 uur. En als je dan nog verder wilt kun je helemaal doorsteken naar Malden en Groesbeek. Dus urenlang rijden :)
Er zijn 2 buitenbakken. Een longeercirkel. Een grondwerkpaddock. En er is een klein binnenbakje (ik denk 15 bij 25), niet echt om fanatiek in te rijden, maar voor herfststormdagen enzo wel heel lekker dat het er is :)
De mensen die de stal runnen zijn absoluut geen koeoienboeren. Ze doen de stal al 10 jaar, hebben een paardenopleiding, geloof dat de ene paardenwetenschappen heeft gestudeerd in het buitenland. En ze hebben allebei natuurgeneeskunde voor dieren gestudeerd. Dus hun zicht op gezondheid en welzijn van paarden zit wel goed :)

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 14:38

Brandenburg in Groesbeek: zit naast LageWald, denk dat je daar ook last hebt van manegelessen maar misschien dat iemand dat kan bevestigen/ontkennen.

Pensionstal Theunissen in Malden: 200 meter voorbij de Mc Donalds als je Nijmegen uit rijdt dus dicht bij de Uni. Binnenbak, buitenbak, longeer bakje, grenst aan het bos. Paarden staan alleen wel op zand en in dagdelen buiten.

De Diervoort heb je ook nog.

Verder zijn er ook stallingen in Wijchen en Overasselt waar je kan kijken maar daar weet ik niet alle namen van (ik ben ook maar import :') ).

Doppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 14:51

Kijk anders ook eens in dit topic: [ED] Stalling Nijmegen-Zuid e.o.. Daar worden meerdere stallen genoemd.

Ik ben zelf toen ik op zoek was naar een stal bij redelijk wat stallen gaan kijken, bij Stoeterij Sommers in Groesbeek, Stal Lagewald in Groesbeek, Stal Brandenburg in Groesbeek, SE Stables in Heumen, Hippisch Centrum Groesbeek in Groesbeek, Stal Bullenkamp in Wijchen en Stal Formidabel in Overasselt. Verder heb ik met een aantal stallen mailcontact gehad maar ben ik niet gaan kijken, omdat de paarden bijvoorbeeld weinig buiten kwamen of ik er minder goede verhalen over had gehoord.

Ik was het meest te spreken over Bullenkamp en Formidabel, uiteindelijk is het Formidabel geworden vanwege de binnenbak. Ik vind het een fijne plek, paarden komen voldoende buiten, staan super dik in het stro (of vlas als je dat wilt), krijgen goed hooi gevoerd en staan zomers op de wei en in de winter op paddocks in groepjes van max. 3 paarden.

Mocht je vragen hebben over een van deze stallingen, stuur me dan even een pb! Dan kan ik ook iets meer vertellen over wat mij is opgevallen bij sommige stallen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 14:57

Tijdje terug bij theunissen wezen kijken en ik vond het er daar netjes en verzorgd uitzien :)

Grasseater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 16:50

Dagdelen buiten en manegelessen worden het soweiso niet: Brandenburg en Theunissen
Misschien dat ik ook bij Formidabel ga kijken, maar ik vindt buiten in (grotere groepen dan 4) belangrijker dan een binnenbak.
:) Flierenberg en pensionstal Bullekamp vindt ik goed klinken :)
Bedankt voor de tips!

Doppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:21

Als je juist graag grotere groepen wilt en veel buiten zijn de Bullekamp en Flierenberg denk ik wel iets voor je. Bij Formidabel staan ze nl in de zomer 8 uur op de wei en in de winter 4 uur op de paddocks en dus in kleinere groepjes. Succes met de zoektocht!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:02

Grasseater schreef:
Wauw wat veel opties! Dank jullie voor het meedenken.
Ik heb de websites even bekeken, maar Akasha en Hippisch Centrum Groesbeek lijken me niet optimaal omdat daar waarschijnlijk vaak lessen aan de gang zijn. En bij Akasha kan je niet echt buitenrijden volgens Google Maps.
De stal in Elst wordt 'm ook niet, moet je altijd de brug over. En ik wil mijn paard liever in grotere groepen dan max. 4 paarden. Vlas en slowfeeders ben ik ook geen grote fan van.
Lage Wald ben ik toevallig een paar jaar geleden een keer geweest. Daar stond toen een vriendinnetje. Maar de boxen werden 1 keer per week gemest, weet niet of dit nu nog zo is. Haar paard stond in ieder geval in een echt te smerige stal. Volgens mij vertelde ze ook dat het koeienboeren waren die het licht hadden gezien. Maar niet veel van paarden weten. Dus die sla ik over ;)
De flierenberg ziet er wel goed uit, wat ik zo op hun website zie. Ik denk dat ik daar maar eens ga kijken :) *\o/*

Ik sta zelf bij Akasha, en rij daar ook regelmatig buiten. Schitterende omgeving, met veel bos hoor! Er zijn inderdaad regelmatig lessen in de binnenbaan op zaterdag en in de avond, maar de buitenbaan is altijd vrij, rijden kan dus altijd.

lhjw019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 22:03

Misschien is manege De Veerkracht in Heumen ook een optie? Paarden krijgen elke dag in kleine groepjes weidegang, er is een binnen en buitenbak en ook nog een zandweitje waar in gereden kan worden. Direct aan de manege ligt een groot bos, je bent echt binnen 2 minuten in het bos. En bovendien hangt er een goede sfeer. :) http://www.manegedeveerkracht.nl

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 11:43

ben benieuwd wat het geworden is:-)

ik sta zelf op lage wald en 1 keer in de week wordt de stal helemaal leeg gehaald en verder elke dag netjes bijgehouden en opgestrooid, heb eigenlijk nooit een vieze stal...

Veel stallen waren voorheen varkens/koeienboeren, zo ook de flierenberg, maar met alle kennis onderling moet dat niets uitmaken en ondertussen hebben die boeren al aardig wat bijgeleerd in al die jaren, denk ik....En bij deze beide stallen staan de paarden hele dagen buiten in groepsverband.

hoop dat je een goede stal hebt gevonden

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:26

Ik kan Akasha ook aanraden, alsook de les! :)

superauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:36

ik zou theunissen NIET aanraden!! paarden staan buiten op een zandweitje zonder hooi!!! echt dom gwn!! een paard moet ong. 20 uur per dag eten anders krijgen ze maagzuur en dus gewoon buikpijn!! echt, ik zou het niet doen als ik jou was.... de veerkracht kan ik ook niet aanraden, ik rijd er zelf paard maar ik ben niet zo'n grote fan... ik weet wel dat als je theunissen hebt, daar het bos in fietst, langs union rechtsaf en dan alsmaar rechtdoor blijft rijden dat je daar ook een pensionstal hebt... die ziet er echt prima uit! ik weet niet precies de naam maar je zou er eens aan kunnen kloppen of je m daar kan neerzetten :o

JosjeDZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:06

Ik lees even mee. Iemand een idee van de kosten bij de bullenkamp? Klinkt goed namelijk!
En ben benieuwd naar de pensionstal voorbij theunissen. Weet niet goed waar je bedoelt. ...