Pensionstal omgeving Antwerpen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Roamer

Pensionstal omgeving Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 20:58

Hallo iedereen,

Ik heb in de planning om in Antwerpen te gaan studeren, maar dan wil ik wel mijn paard mee kunnen nemen.
Nou is mijn vraag of iemand in omgeving Antwerpen een pension stal weet?
Ik rijd reining, maar het hoeft niet persé een westernstal te zijn.
Mijn planning is om in de omgeving van Berchem te gaan wonen, dus het liefst hier zo dicht mogelijk bij.
Ik ken de rawhide ranch in Herentals, maar dit vind ik eigenlijk te ver weg. Het liefst ben ik er binnen een half uurtje met OV of fiets/scooter.

Alvast bedankt!

bakkabouter

Re: Pensionstal omgeving Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:03

Wat voor stal zoek je precies? Er zijn verschillende mogelijkheden, maar echt ideale plekjes zijn schaars, slecht bereikbaar en duur. Misschien als je een paar eisen/voorkeuren opgeeft, kunnen we je beter helpen?

Roamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 21:13

Een pensionstal, het liefst met een geschikte bodem voor reining, maar dit is geen pré.
Het moet wel een nette stal zijn, waar de paarden goed verzorgt worden.
Verder heb ik niet veel eisen/voorkeuren.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:15

Oei moeilijke regio, ik weet om eerlijk te zijn niks binnen die reisafstand van Berchem, een paar weien in Wilrijk ja, maar echt stallen... Zeldzaam daar.
Je hebt Pronkenberg in Kontich, is nog net te doen met openbaar vervoer, maar geen weidegang, en zeker geen Western stal.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:22

In Berchem is er welgeteld NIKS :P
Dichtsbijzijnde is een half vervallen stalletje in mortsel, maar ik heb eerlijkgezegd nog niemand ontmoet die daar op langere termijn tevreden is. In boechout, borsbeek, wommelgem en kontich zitten inderdaad een paar stallen, maar die zijn erg duur, en eigenlijk ook niet ideaal.
Het is gewoon echt een lastige regio inderdaad...

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 08:06

Je zal inderdaad verder van Berchem weg moeten zoeken.
In Onze Lieve vrouw Waver ken ik een goede stalling, geen reining bodem maar er staan nog enkele andere western ruiters.
Is bereikbaar met trein Berchem - Lier en een bus.

Roamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 17:25

Oké. En wat verder weg van berchem, wat ik ongeveer in een half uur met de auto zou kunnen redden?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:55

Lyda Stables in Destelbergen. Daar kun je lekker reinen. O.K is niet bij Antwerpen maar ken geenéén reining ruiter met een reining manege naast de deur

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:39

Onze lieve vrouw Waver is bereikbaar in een half uur, als er geen fille is.

dairyfree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:48

ik weet niet wat je budget is maar in Berlaar is er een goeie !
stal JB, en de trein stopt op 2 kleine kilometertjes.
per maand betaal je daar 325 ongeveer, groooote buitenpiste, mss niet de geschikte bodem voor jouw maar je hebt wel de ruimte en momenteel is er een binnenpiste in de aanbouw, bijna af trouwens.
ik heb m'n halve stal daar staan dusseuhm, ja reclame maken hé. ;)
je vind ze online moest je interesse hebben.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 12:05

in heist op den berg is er een westernstal
in herselt (pak 40 min met auto vanuit berchem)
westerlo

Atani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:59

In Boechout (20minuten met de auto van Berchem) is er een soort van westernstal. Special Dream Stables :)

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 10:47

Seltje schreef:
Oei moeilijke regio, ik weet om eerlijk te zijn niks binnen die reisafstand van Berchem, een paar weien in Wilrijk ja, maar echt stallen... Zeldzaam daar.
Je hebt Pronkenberg in Kontich, is nog net te doen met openbaar vervoer, maar geen weidegang, en zeker geen Western stal.

Hallo, ik weet dat het topic al oud is. Maar weet je toevallig of er in Wilrijk nog weides zijn waar eventueel een pony van mij kan komen te staan? Eentje waar ze met anderen staat en natuurlijk kan schuilen. En waar ze voor alles zorgen?

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 10:54

emilyslaluna schreef:
Seltje schreef:

Hallo, ik weet dat het topic al oud is. Maar weet je toevallig of er in Wilrijk nog weides zijn waar eventueel een pony van mij kan komen te staan? Eentje waar ze met anderen staat en natuurlijk kan schuilen. En waar ze voor alles zorgen?

In Wilrijk over de topsportschool is een kleine stalling, een lege stal kostte 3 jaar terug daar iets van een 80 euro. Je kan altijd eens gaan horen, maar echt proper zag het er daar niet uit :=

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 10:57

Oliiviia schreef:
In Wilrijk over de topsportschool is een kleine stalling, een lege stal kostte 3 jaar terug daar iets van een 80 euro. Je kan altijd eens gaan horen, maar echt proper zag het er daar niet uit :=

Hmmm Ja ik zoek wel een fijne plek waar ik mijn pony eventueel zou kunnen neerzetten... Want ik kan haar anders beter op haar oude plekje zetten, echter kan ik dan alleen in het weekend er naartoe.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 20:21

Omdat je naar ervaringen met stallen vraagt verplaats ik je topic van WN-AM naar ED. Wel kan je hier een link naar je topic plaatsen.