Cursus bekappen Paddock Paradise Nederland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wijslander

Cursus bekappen Paddock Paradise Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 16:47

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de cursus natuurlijk bekappen van Paddock Paradise Nederland?

Ik ben op zoek naar meningen over deze cursus, hoe mensen het ervaren hebben, of ze daar verstand van zaken hebben en of je na die tweedaagse cursus ook daadwerkelijk zelf aan de slag kunt met bekappen.

Ik ben benieuwd!

Gini

Re: Cursus bekappen Paddock Paradise Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:01

BEH >> ED

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:04

paddock paradise ken ik niet. Wel die van paardnatuurlijk en daar hebben ze zeker verstand van zaken. Ik bekap sindsdien m'n paarden zelf, foto's van de hoeven van 1 van m'n pony's zijn te vinden in m'n profiel. Dit is een 1 daagse cursus maar je moet wel een heleboel theorie van te voren kennen.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 18:10

Bedankt Maartje1990, over de cursus van paardnatuurlijk hoor ik sowieso goede verhalen! Hoeven in je profiel zien er keurig uit. Kan niet wachten tot ik ook zelf aan de slag kan, hartstikke interessant en scheelt een hoop "gedoe". Overigens worden mijn paardjes nu al natuurlijk bekapt en ze lopen veel beter sindsdien!

De cursus van PPN wordt in mijn woonplaats gegeven en duurt 2 dagen i.p.v. 1 (meer tijd om te oefenen?), vandaar dat mijn interesse in hun cursus ook gewekt is.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 20:38

Heleen Davies van paardenhoeven.info geeft ook regelmatig workshops in Nederland.
Naast de cursussen van PN heb ik bij haar ook enorm veel geleerd.

Ik doe mijn eigen paarden nu ruim een half jaar zelf en wou dat ik dat veel eerder was gaan doen :D

Finnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 20:41

Ik heb ook de cursus van Paddock Paradise gedaan. Persoonlijk vond ik hem erg goed. Je leert erg veel in die 2 dagen. Toendertijd kreeg je ook 3 keer begeleiding bij het zelf bekappen van je paard. Geen idee of ze dat nog doen, maar dat was voor mij de reden om die cursus te doen. Geeft je net even wat meer zelfvertrouwen en je krijgt toegespitst op je eigen paard. Zeker een aanrader! ;-)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 09:40

Bedankt voor de reacties!

Finnie, ben jij na de cursus zelf gaan bekappen? Want de cursusleider was daar zelf nogal voorzichtig over, of je na de cursus zelf kunt bijwerken (met regelmatige controle door een prof). Maar dat zou voor mij wel het doel zijn, anders schiet je er weinig mee op...

Finnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 11:41

@Sonja89: Ik ben inderdaad daarna zelf gaan bekappen. Het is begonnen als en was ook de bedoeling om alleen zelf bij te werken. Door omstandigheden doe ik het nu wel volledig zelf. Om dit toch goed te kunnen doen, heb ik ook een dag gevolgd bij Heleen Davies en ben ik lid van ABC trimming op FB. Ik bekap nu 2 jaar zelf en heb dit laatst laten controleren door twee bekappers, waarvan een de opleiding bij PP heeft gedaan. Het is wel belangrijk dat je goed blijft kijken en zoveel mogelijk kennis op doet. Daarna is het een kwestie van beginnen met wat vijlen en kijken hoever je zelf durft te gaan. Durf vragen te stellen en kijk altijd heel kritisch. En ik ben er echt van overtuigd dat het vele malen beter voor de hoeven is, als je zelf op zijn minst bijwerkt tussen de bezoeken van de bekapper door. ;-)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 15:29

Heleen Davies kom ik ook vaker tegen ja, misschien ook een goede optie.

Hoe heet die FB site precies? Dan zoek ik hem ook vast op.

Finnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 18:09

Heleen Davies is geen bekapper. Zij is iemand die het ook zelf heeft geleerd en haar kennis via haar site en via cursussen over wil dragen. Zij geeft twee verschillende cursussen, een puur met info over hoeven en de andere is een soort praktijkcursus. Hierbij ga je met een paard aan de gang. Meestal je eigen paard. De FB site van ABC: https://www.facebook.com/groups/191969180834774/. Het is amerikaans, maar zitten meerdere nederlanders op. ;-) Ze verkopen ook een boek. Deze was ook in het nederlands, maar weet even niet of die nu was uitverkocht. Maar dat zie je snel genoeg. ;-)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 16:13

Sonja89 schreef:
Bedankt voor de reacties!

Finnie, ben jij na de cursus zelf gaan bekappen? Want de cursusleider was daar zelf nogal voorzichtig over, of je na de cursus zelf kunt bijwerken (met regelmatige controle door een prof). Maar dat zou voor mij wel het doel zijn, anders schiet je er weinig mee op...

Een oud-stalgenoot van mij heeft die cursus gedaan en bekapt haar pony nog steeds. Al jaren. Ook haar nieuwe pony is ze gaan bekappen nadat de cursusleider haar wat tips over die pony gegeven had. De nazorg vond ik wat dat betreft goed geregeld. De cursusleider leidt ook bekappers op (dat is dan uiteraard een veel uitgebreidere opleiding dan die voor particulieren), waaronder mijn bekapper. Ik vind het een prettig idee dat hij is opgeleid door de organisatie van Jaime Jackson, die toch de grondlegger van het natuurlijk bekappen is.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 16:46

Ah bedankt voor het delen van de ervaring Koper, daar heb ik echt wat aan!

Ik twijfel nu nog enorm tussen de cursus van PPN volgen in juli of alvast het multimediapakket van PN bestellen en mezelf inschrijven voor die cursus... maar de cursusleider van PPN kijkt nu eerst of hij mijn pony's binnenkort kan komen bekappen, eens zien hoe dat bevalt!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 16:47

En inderdaad dat de opleider van PPN de opleiding in Amerika gevolg heeft, is natuurlijk geen onbelangrijk detail :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 16:49

Sonja89 schreef:
En inderdaad dat de opleider van PPN de opleiding in Amerika gevolg heeft, is natuurlijk geen onbelangrijk detail :)

Klopt, en diezelfde opleiding geeft hij nu dus in Europa (naast de cursus voor particulieren). Hij is regelmatig in jouw woonplaats dus ik zou zeggen voel 'm aan de tand als je ergens over twijfelt.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 16:51

Hij komt mijn pony's binnenkort bekappen, dus ik zal mijn messen vast slijpen! :D

Finnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 18:06

Wat keuze betreft is de keus natuurlijk aan jou. Wat voor mij de doorslag heeft gegeven voor de cursus van PPN, is dat hij inderdaad eerst zelf je paard komt bekappen. Daardoor weet hij hoe de hoeven in elkaar zitten en kan je dus echt gericht advies geven. En daarna doe je onder zijn begeleiding zelf je paard. En de cursus is natuurlijk ook bedoeld om te leren je eigen paard bij te houden. Vergeet dat niet. En hoe kan dat beter dan op deze manier? :D ;)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 18:46

Dat vind ik inderdaad wel een dikke prė Finnie! Ik denk dat ik mezelf onder voorbehoud van een geslaagde bekapping vast laat inschrijven voor de cursus. Vind het wel prettig dat je in 2 dagen net wat meer tijd en rust hebt om goed te oefenen en het is voor mij praktisch naast de deur, wat wil ik nou nog meer...

Finnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 19:02

Dat vond ik dus ook! En ik heb er geen spijt van gehad. ;-) Heel veel succes!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 21:42

Schrijf je dan maar in, voorbehoud mbt bekapping is nergens voor nodig :)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 01:18

Zoeken op de naam van de cursusgever zal je meer informatie opleveren, is geen onbekende naam.
De cursus van PN vind ik prima als basis, altijd wel nuttig en van daaruit verdiep je je makkelijk in andere stromingen of leer je weer wat nieuws op andere cursussen. (Overigens is PP volgens mij niet zo enthousiast over PN)
PP-cursus volgt uiteraard de stroming van Jaime Jackson.
ABC-groep is inderdaad interessant. :j Het boek vind ik prima te lezen in het engels, maar ik kan mij ook voorstellen dat dit niet zo wordt ervaren. De NL vertaling is via Heleen Davies.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 01:19

Vergeet ik je nog veel plezier te wensen! Het is zo interessant allemaal. :)
Maar ik waarschuw je, vanaf nu kijk je continue hoeven... :D

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 08:51

Ik heb het ABC boek in de door Heleen Davies vertaalde versie en die is echt heel duidelijk.
Door die omschrijvingen ben ik echt snel dingen gaan herkennen.

Finnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 09:18

Helemaal eens met TurdusMerula. Vanaf dit moment kijk je alleen nog naar hoeven! O:)
En het boek van ABC is echt wel een aanrader. Maar kan me voorstellen dat het wat moeilijker wordt als de nederlandse versie is uitverkocht en je engels moeilijk vindt. Aan de andere kant, zo te horen zijn er nog meer mensen op Bokt met dit boek. Dus vragen erover stellen kan altijd! :D

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 14:53

Ik begrijp net dat er nog nederlandstalige versies van het ABC trim boek verkrijgbaar zijn, dus zeker niet uitverkocht :)
Degene die ze voor Nederland verstuurd is wel een weekje weg, maar daarna kan ze de boeken verzenden.

Doe me maar een PB voor de gegevens :)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 17:51

En het ABC boek wordt ook aanbevolen door PPN?

Aah, hoeven zag ik toch al continu de laatste tijd :D paarden, een enerverende hobby!