Hoefsmid platvoeten omg. Someren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SDLT

Hoefsmid platvoeten omg. Someren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 15:55

Hallo,

Ik ben opzoek naar een hoefsmid ( omgeving Someren) die ervaring heeft met het bekappen en eventueel beslaan van paarden met platvoeten. Aangezien het een jong paard is met wat problemen bij de hoefsmid zou het fijn zijn als deze smid ook een beetje geduldig is. Ze staat momenteel op rondom op ijzers, maar dit is eigenljk niet meer nodig.

Als iemand een smid kent die aan deze eisen voldoet, dan zou ik graag wat meer informatie ontvangen. :)

Gini

Re: Hoefsmid platvoeten omg. Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 18:05

BEH >> ED

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 21:37

Als een paard platvoeten heeft is dat zijn natuurlijke hoefvorm/ stand. Het ene paard heeft nu eenmaal plattere voeten als de andere.
ga je proberen de hoeven hoger te krijgen, moet je zijn natuurlijke stand veranderen en verander je dus ook de stand van het hoefbeen. Dan krijg je misschien later problemen hiermee.
Ik heb 2, tweejarige half broertjes, waarvan de ene hogere verzenen heeft en de andere laag staat. ( je zou het platvoeten kunnen noemen). Dat is dan zo en daar ga ik ook niks aan doen.
ook heb ik twee menpony's waarvan de ene (18 jaar), al zijn hele leven plattere hoeven heeft. Hij loopt als een tierelier en heeft nooit problemen gehad. Zijn tweespanmaatje heeft wat hogere hoeven en ook dat is zijn natuurlijke hoefvorm.

een goede smid is moeilijk aan te komen. Ik heb nu een smid uit meijel en die heeft echt veel geduld en rust bij mijn 2 jarige die de smid nog steeds heel eng vindt.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 07:55

Wij hebben Stephanie Boon uit Eindhoven, die gaat erg netjes met de paarden om.
Ik weet niet of ze nog plaats heeft maar gewoon eens bellen, ze heeft een website met tel.nr.

saphyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 08:22

marino wijlaars!! hele goede ervaringen mee!!

SDLT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 09:51

Intussen is Liek Verlaan geweest, Stephanie Boon had de komende tijd geen plaats.
Ik ben dik tevreden over Liek, ze heeft eerst gekeken hoe het paard liep. En is pas daarna begonnen met bekappen, dat is iets wat de vorige hoefsmid dus niet deed. Ze kwam heel kundig over en is altijd bereid om advies te geven. Volgens haar heeft dit paard aan de binnenkant een steile hoefwand, maar aan de buitenkant ''flared'' het. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?