moeilijk om stalling te vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lindsay1405

moeilijk om stalling te vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 18:45

hoi allemaal ik ben nieuw hier maar ik ben al jaren met paarden bezig geweest door omstandigheden ben ik nu 7 jaar paardloos geweest, nu is mijn dochter net als ik helemaal gek van paarden en hebben we beslist als verassing haar een pony cadeau te doen (zo heeft mama ook weer veel plezier aan het verzorgen en het leren verzorgen aan men dochter).
vroeger had ik een weide in stabroek dit koste ons een 600€ per jaar dus 50 euro per maand we hadden hier wel niks dus echt een blanco weide, we hadden er zelf een schuilstal en zadelkamer op gebouwd en reden altijd over en weer met water enz.

Nu zoek ik dus terug een gewone weide al dan niet al met een schuilstal of stal verdere luxe hoeft er niet bij en de verzorging neem ik ook liefst dagelijks op mezelf.

we willen dus weer iets proberen te vinden rond die 50€ per maand maar wat is dit moeilijk seg in het algemeen is het al niet makkelijk om een weide te vinden in de omgeving: ekeren, kapellen, stabroek, hoevenen en brasschaat.

Kunnen jullie mij helpen zijn er mensen uit deze regios die mss ergens een schappelijke weide weten die wij zouden kunnen huren want onze verassing hangt echt af van het vinden van een weide als we dit niet vinden dan kunnen we helaas geen pony voor haar kopen.

groetjes Lindsay
Laatst bijgewerkt door lindsay1405 op 03-05-15 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

m1992

Re: moeilijk om stalling te vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 18:49

Ik ben bang dat je dit niet voor 50 euro gaat vinden.. Denk eerder aan echt minimaal het dubbele.
Maar wat ik mij dan, misschien onterecht, af vraag.. Als jullie niet meer geld uit willen/kunnen geven voor stalling, is er dan wel geld voor de rest van de verzorging en de dierenarts?

lindsay1405

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 18:51

ja hoor :) en als we een weide vinden naar onze zin zullen we ook wel meer willen betalen maar voor een weide waar je niks hebt geen electriciteid water enz willen we niet meer geven dan 50euro de verdere kosten zijn allemaal goed in acht gehouden en we weten exact wat we doen hoor ik weet best wat een paard kost vermits ik er zelf jaren heb gehad.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 18:52

Hoelang is jouw vroeger geweest?
50€ per maand is toch geen schappelijke prijs.

En een pony 24/7 alleen op de weide te zetten zonder schuiilstal en maatje is ook niet van deze tijd

Zelf ben ik al meer dan half jaar opzoek naar stalling omgeving Breda.
Ruim budget maar mijn wensen zijn praktisch niet haalbaar.
Paarden staan in omgeving Breda opgehokt, weinig voer en hooguit halve dagen weidegang in de zomer.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 18:53

Komt de pony dan alleen te staan?

Denk ook niet dat je voor dat geld een weide vind. Iig succes met zoeken

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 18:54

lindsay1405 schreef:
ja hoor :) en als we een weide vinden naar onze zin zullen we ook wel meer willen betalen maar voor een weide waar je niks hebt geen electriciteid water enz willen we niet meer geven dan 50euro de verdere kosten zijn allemaal goed in acht gehouden en we weten exact wat we doen hoor ik weet best wat een paard kost vermits ik er zelf jaren heb gehad.

In dat geval zou ik gewoon een iets duurdere stal doen, dan hoef je ook geen soortgenoot er bij te kopen/vinden. Dan kan je je dochter alsnog blij maken met een pony toch? En heb je de gemakken van wel water/elektriciteit en alle andere noodzakelijke dingen.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 18:55

Ik denk dat het vooral erg regio afhankelijk is.. geen idee uit welke omgeving je komt maar dit kan erg verschillen in prijs en accommodatie

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 18:56

Stalling is niet moeilijk te vinden, het zijn er zat.

Enkel een weiland met verder niets en alleen voor de door jou genoemde prijs is het inderdaad lastig te vinden.

Misschien toch jouw eisen gaan bijstellen?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 18:56

Ts komt dus van belgie zo te lezen..

Waarom wil je persee een weide en bijvoorbeeld geen zelf doe pensionstal? :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 18:58

Ik ben bang dat je budget echt te klein is. Ik ken jouw regio niet maar woon zelf in een erg goedkope regio, oost Groningen, en daar moet je toch minimaal 150 per maand neerleggen voor een aardig plekje.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 18:58

Oei, zouden er leestekens gebruikt kunnen worden? Leest wat makkelijker weg.

Het is toch voor dochter ook leuker als er andere mensen op de stal/weide staan? Kan ze van leren en zijn er eventueel leeftijdsgenoten? Plus de pony hoeft dat niet alleen te staan.

Maar dat terzijde, langsrijden bij boeren die pony's in de wei hebben staan, aanbellen en vragen? Niet iedere boer stelt het op prijs, maar het proberen waard?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 19:19

Lijkt me niet realistisch. Is vroeger 30 jaar geleden en was het toen rond de 120 gulden?
Want dat kan je niet meer vergelijken. Alles wat toen gulden was is nu euro.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 20:59

Ik verplaats je topic van VSW naar ervaring en diensten (ED) omdat het daar thuis hoort.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 21:06

troi schreef:
Ik ben bang dat je budget echt te klein is. Ik ken jouw regio niet maar woon zelf in een erg goedkope regio, oost Groningen, en daar moet je toch minimaal 150 per maand neerleggen voor een aardig plekje.

_O- _O- Wat een prijs, vooroorlogs, dat wil ik ook wel...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 21:08

tita schreef:
Hoelang is jouw vroeger geweest?
50€ per maand is toch geen schappelijke prijs.

En een pony 24/7 alleen op de weide te zetten zonder schuiilstal en maatje is ook niet van deze tijd

Zelf ben ik al meer dan half jaar opzoek naar stalling omgeving Breda.
Ruim budget maar mijn wensen zijn praktisch niet haalbaar.
Paarden staan in omgeving Breda opgehokt, weinig voer en hooguit halve dagen weidegang in de zomer.

Weet niet wat jij zoekt maar daar zou ik nog wel tips voor hebben.

Voor een wei van 50 euro per maand hier in Vlaanderen, echt niet, dat is veel te weinig. Zou dat ook wel willen uiteraard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 21:11

Stalling vinden is niet zo moeilijk, maar sponsors vinden valt idd niet mee.
Je verwachting qua prijs is niet realistisch. Voor bijna niets paarden houden is voor de meesten van ons helaas niet weggelegd.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 21:12

ik woon natuurlijk niet in jouw regio.
Maar om heel eerlijk te zijn :+
Ik woon in rotterdam en betaal 50€ per maand voor een kale wei maar wel per shetlander.(heb er 2)pony's zijn 60€
Maar ik sta er ook al heeeeel lang,miss dat dat meespeelt..

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 21:27

Ik heb een paard bij vrienden staan. Heeft daar niet alleen wei maar ook het hooi maar staat wel met andere paarden en daar betaal ik al een vriendenprijs voor die echt het dubbele is van wat jij wilt betalen.