Welke NH Instructeur raadt jij aan? regio Ede

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Scarlatt

Welke NH Instructeur raadt jij aan? regio Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 19:01

Ik ben opzoek naar een bevoegde NH Instructeur voor mij en mijn jonge paard. Graag hoor ik van jou welke instructeur jij aan raadt en waarom?

Tot nu toe vind ik het erg lastig een keus te maken en veel instructeurs hebben geen opleiding en/of cursus gevolgd in de richting van wat zij aanbieden. Graag heb ik iemand die goed kennismatig onderbouwd is en met wat jaren ervaring. Bij voorkeur in de omgeving van Ede.

Ik hoor het erg graag van jullie ! :)
Laatst bijgewerkt door Amaryllis op 28-04-15 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel verduidelijkt

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:04

Dan kan ik je Rianne Top aanraden. Zij komt uit Lunteren. Zij heeft als basis Parelli en verder haar eigen weg gevolgd. Hele fijne begeleiding en ook betaalbaar ;)

www.horsetopriding.nl

Succes!

senta

Re: Welke NH Instructeur raadt jij aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 10:39

Ik raad je Roos van Kappel aan http://www.poca.nl/lessen
Verder zit bij jou in de buurt ook Fleur van Wollingen, 1* Parelli intructeur.

Scarlatt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 18:58

Dank jullie wel voor de tips ! Ik ga eens even kijken :)

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:22

Denk dat het eerst eens handig is voor jezelf om te bepalen welke methode je wil doen. Want NH is een nogal breed begrip.

Wil je parelli dan raad ik je 1 van de parelli instructeurs aan, die zijn netjes opgeleid door parelli en worden ook gecontroleerd(kunnen hun instructeursschap dus ook kwijtraken). Vaak iets duurder dan iemand zonder een officieel instructeursschap, maar ze garanderen een bepaalde kwaliteit en zijn getraind in het geven van les, het overbrengen van zaken.

Gaat het om iemand zonder papieren, of zonder dat je de kwaliteit kan controleren vraag dan of je eens naar lessen van hun mag komen kijken. Dan kan je zien hoe ze lesgeven, of dat klopt met het verhaaltje wat ze op het interwebs vertellen, hoe de omgang met klanten en hun paarden is en of je denkt er wat mee op te schieten.

Weet je nu nog niet welke NH methode je wil doen, ga dan ook bij wat verschillende methoden kijken, zoek youtube na of je materiaal kan vinden van de methode en vooral ook van de betreffende instructeur. Lees je in over de methode en zoek iets wat bij jou en je paard past.

Scarlatt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 10:26

Bruikbare tips Bowen ! Ik probeer mij goed in te lezen wat de mogelijkheden zijn op het vlak van NH. Ik ga komende zaterdag ook naar Equiday dus hoop daar ook wat te gaan zien qua mogelijkheden.

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:28

Annemarie van der Toorn is erg goed en kundig. Plus een aardige en lieve vrouw :)

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:36

Scarlatt schreef:
Bruikbare tips Bowen ! Ik probeer mij goed in te lezen wat de mogelijkheden zijn op het vlak van NH. Ik ga komende zaterdag ook naar Equiday dus hoop daar ook wat te gaan zien qua mogelijkheden.

Dat is een goed idee, dan kan je daar met verschillende mensen van verschillende methodes praten en wat van ze zien.
Praat dan ook over de doelen die jij hebt met jouw paard, wat jij graag wil bereiken, wat jij graag wil doen. Gewoon om te praten over wat hun visie daarop is en of dat overeenkomt met jouw visie.

Iedereen daar praat erg graag over paarden, dus dat komt helemaal goed!

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:42

Scarlatt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 15:16

Bedankt Sunneva, ik heb even gekeken. Ik zie dat Annemarie volgens de methode werk van Monty, tot nu toe vooral in parelli verdiept dus ik ga even lezen.

Ik ben benieuwd naar het evenement Bowen ! Leek mij wel leerzaam :)

Niwla bedankt voor reactie. Ik ben al bekend met Mirjam, ontzettend aardige vrouw maar helaas was zij niet het type instructeur waar ik naar op zoek ben.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 21:13

VNA >>> ED

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 16:51

Ik kan je Elke Wiss aanraden.
http://www.equus-libris.nl

Zij combineert verschillende stijlen al naar gelang bij paard en ruiter als combi past.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 21:13

Verkijk je vooral niet op 'bevoegd' - dat heeft imo niet zo een meerwaarde, zeker niet qua nh, want dat is daar nogal een breed begrip.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 23:25

Scarlatt schreef:
Bedankt Sunneva, ik heb even gekeken. Ik zie dat Annemarie volgens de methode werk van Monty, tot nu toe vooral in parelli verdiept dus ik ga even lezen.

Ik ben benieuwd naar het evenement Bowen ! Leek mij wel leerzaam :)

Niwla bedankt voor reactie. Ik ben al bekend met Mirjam, ontzettend aardige vrouw maar helaas was zij niet het type instructeur waar ik naar op zoek ben.

En? Heb je wat aan de equiday gehad? Heb je nu een beter idee van wat je wil en niet wil?
Interessante methoden tegen gekomen? Leuke inspiratie opgedaan?

Zelf vond ik Chris Irwin erg leuk om een keertje in levende lijven te zien. Wendy Bouwense vond ik ook erg leuk, de liberty sessie.

Esss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 18:59

Ineke2 schreef:
Ik kan je Elke Wiss aanraden.
http://www.equus-libris.nl

Zij combineert verschillende stijlen al naar gelang bij paard en ruiter als combi past.

Helemaal mee eens!