Wie heeft er ervaring met Marcel Meijer uit Bunde.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jesjepaarden

Wie heeft er ervaring met Marcel Meijer uit Bunde.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 01:17

Hallo,

Zoals de titel al zegt, wie heeft er ervaring met deze man.

Kort nadat ik mijn paard te koop zette, nam de beste man contact met me op. Hij wilde mijn paard wel kopen voor zijn 17jarige zoon, wilde dezelfde middag nog langskomen en gelijk meenemen. Ik voelde al nattigheid dus heb m eerst een poosje aan het lijntje gehouden. Totdat hij afsloot met zijn voornaam, gezien hij dezelfde voornaam heeft als mijn ex (hheel politiegedoe geweest) toch even zijn nr gaan googlen. Ik kom uit bij Manege meijer. Ik heb hem hiermee geconfronteerd en hij vond dit erg flauw van mij, waarop ik vond dat hij eerlijk moest zijn. Uiteindelijk had ik mn gelijk en dimde hij wat in.
Mijn paard is een typisch gevalletje waarvan ik uiteindelijk het vermoeden heb dat ze toch wel bij een handelaar manege beland, en gezien de belofte van dhr meijer ben ik hier serieus over gaan nadenken, hij beloofde max 4 dagen in de les, rest op het land.
Na wat googlen en op bokt zoeken lees ik toch dat er meerdere mensen hun paard kwijt zijn door deze man, in de zin dat ze het paard niet kunnen opzoeken en dergelijke.

Ondanks dat ik besloten heb geen zaken meer te doen met de beste man, ben ik toch benieuwd naar jullie ervaringen.

Dankjewel voor het lezen.
Gr Jessica

elenaMM77

Re: Wie heeft er ervaring met Marcel Meijer uit Bunde.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 01:42

dat hij niet gewoon eerlijk is dat het om een handelsmanege gaat is niet netjes.
En op basis daarvan kun je een nare smaak hebben van hem en gewoon niet met hem in zee gaan.

maar vanaf daar kan ik je bezwaren niet meer volgen?

omdat iemand dezelfde (veel voorkomende) voornaam heeft als je ex, ga je dieper in iemand duiken?
dat is een beetje een raar argument om iemand te onderzoeken?
Maar goed, dat is tot daaraan toe, blijkbaar zit er bij jou een negatieve tricker op die voornaam (arme andere Marcels in Nederland ;) ).

Je laatste argument kan ik echter niet begrijpen?

bij een eerlijke verkoop, dus man betaalt en neemt het paard mee, dan ben je het paard toch niet kwijt door deze man? Verkocht is verkocht toch? dat je vraagt of je een keertje langs kunt komen ok.. Maar dat is wel een geval van 'nee heb je, ja kun je krijgen'. Niet iedere koper zit te wachten dat hij de oude eigenaar kado krijgt bij zijn paard, zeer zeker een handelaar niet.

je moet voor jezelf goed overwegen hoe je het dier wilt verkopen..
particulier met de vraag om contact te houden.. en dan nog ben je afhankelijk van de goodwill van de koper na de koop.. Velen zullen een paar keer contact prima vinden, maar na een poosje zul je er niets meer van horen. Die mensen kopen immers een paard om een paard te hebben, niet om hun kennissenkring uit te breiden.

of je verkoopt je paard aan een handelaar, dan is de kans dat je je paardje vrij snel kwijt bent.. maar dan is de kans klein dat je vervolgens nog veel van je paard zult horen.. wellicht dat je dan een keer een draadje hier tegenkomt dat iemand je paard heeft en dan kun je altijd nog een vraag stellen. Of je zet een berichtje op bokt na een tijd of iemand weet waar hij terecht is gekomen als de handelaar dit niet wil vertellen, maar ook dan ben je afhankelijk van de zin van de koper om daarop in te gaan..

je besluit om je paard te verkopen.. dat betekent afscheid nemen.. en als je een beetje mazzel hebt, dan hoor of zie je in de loop van de tijd misschien nog eens een keer wat terug over je paardje

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 09:08

Ja als je je paard verkoopt dan loop je altijd kans dat deze in een manege of bij de slager belandt.
Zelfs als je deze in eerste instantie aan een lief meisje hebt verkocht. Dan nog kan deze hem weer verkopen. Verkopen is loslaten. Zeker als het al een wat ouder en braaf paard is, dan is de kans op manege aanwezig. Maar dit hoeft niet perse een slecht leven te zijn hoor.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:34

Deze man adverteert wel geregeld op marktplaats met leuke paarden. Maar ze zijn niet erg duur, dus ik vraag me dan af of het wel betrouwbaar is?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 19:49

aisie schreef:
Deze man adverteert wel geregeld op marktplaats met leuke paarden. Maar ze zijn niet erg duur, dus ik vraag me dan af of het wel betrouwbaar is?

waarom zou dat niet betrouwbaar zijn?
hij handelt blijkbaar in het goedkopere segment van de markt..

je hoeft niet te verwachten dat hij alles laat keuren, je zult dus zelf goede kijk moeten hebben en moeten keuren.. hij zal slechts inkopen, tijdelijk inzetten als er niet gelijk kopers zijn en verkopen.

zo zijn er velen. dat zegt weinig over betrouwbaarheid of niet

meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:45

Dit is een handelaar die alles probeerd te verkopen op oneerlijke manier, vaak met gebreken . Bijna alle paarden zijn volgens hun geschikt voot autisten en bomproof. Ik weet dat dit absoluut niet zo is en zou hier nooit mijn paard aan verkopen of aankopen. Ik ben er vaak geweest en mijn kind heeft tot voor kort bij deze manege gereden. De paarden zijn allen voor de verkoop en worden tot ze verkocht worden, enkele keer in de schaarse lessen die er nog worden gegeven, bereden.

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:46

Niets aan verkopen, mijn paard met een gebrek verkocht (vergevorderde spat in het sprong gewricht. Verkocht voor een prikkie ook met t verhaal dat hij het paard wilde voor buiten te rijden enzovoort en hij heeft hem na 2 weken naar zijn broer in heeswijk dinter gebracht en is verkocht als sportpaard voor 12.500 euro..

meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 18:22

Meid, je hebt een hele goede keuze gemaakt! Paarden en pony's die hij niet krijgt verkocht, gaan daar naar de slachterij. Succes!

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 18:32

Wat ik hier lees klinkt niet goed.
Ik fiets dagelijks langs deze manege/stal maar kom er verder niet. paarden worden heel vroeg al buiten gezet (in mijn ogen een plus vergeleken met andere stallen) maar er komen regelmatig nieuwe paarden bij en dat er weer weg gaan. verder weet ik er niks van.

meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 18:41

Even voor alle duidelijkheid, de paarden komen wat betreft voeding en regelmatig weidegang niks te kort. Veel pony's hebben schoft beschadigd door niet passende zadels wat triest is, maar ze worden goed gevoerd. Er worden soms graatmagere paarden en pony's aangekocht, die daarna flink aankomen.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 07:57

Onze new forest komt er vandaan. Toen wist ik nog van niks hoor. Het is idd een rare man. Toen zou de new forest van zijn zoon zijn die er geen zin meer in had. Ze staan idd regelmatig op marktplaats met bij iedere pony bijna dezelfde tekst. Onze pony hebben we inmiddels alweer jaren en doet het goed. Hij heeft alleen wel eczeem. Maar dat had ik zelf al geconstateerd daar. Maar volgens hem was dat niks. Maar ook heeft de fokker later bevestigd dat hij het op 3 jarige leeftijd al had. Onze pony heeft hij destijds opgekocht uit een scheiding maar mankeert behalve de eczeem niks. Maar het gaat daar allemaal heel raar hoor. Toen wij daar kwamen kijken stond hij in een mooie stal met buitenluik met nieuw groen halster en toen we hem kwamen halen stond hij in een aggenebis stalletje met een stuk en te groot halster

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:38

Ja ik vond het een rare man maar ik vond de pony oké. Gelukkig is dat ook zo gebleken. En die man kregen we er gelukkig niet bij ;-)
Er zelfs nog een zadel en hoofdstel bij bedongen want dat had zijn vriendin in de mail beloofd. Was hij het niet zo mee eens geloof ik maar hij moest wel.
Wij hebben er een superpony aan!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:58

Ik zou ook nooit iets bij die man kopen of eraan verkopen. In een ver verleden wel eens bij hem gereden met een buitenrit en toen was hij ronduit onaardig/klantonvriendelijk.
Nichtje heeft aantal jaren geleden bij hem gereden, maar is ook weg gegaan. Iedereen van haar les liep weg, bleef niemand meer over...hoe kan dat toch :roll: .

Hij heeft ook een broer met manege in Nuth. Die is een stuk vriendelijker, maar het zijn en blijven allebei handelaren.
Ons wilde hij eens een oud paard verkopen. Zou volgens papieren ca. 20 jaar oud zijn (zo eerlijk was hij dan nog wel tegen ons). Datzelfde paard stond later op MP als 15-jarige en ...helaas pindakaas had hij opeens geen papieren erbij.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 19-09-15 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekst aangepast, voldeed niet aan de regels

efiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 09:01

hoi!
ik heb vroeger bij manege meijer gereden toen ik nog jong was. Marcel Meijer was wel een aardige man, maar wel stug en vaag. Ik vond dat hij raar omging met paarden.

Lisa1996123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:46

Ik heb jaren bij Marcel Meijer gereden. Als klein meisje begon ik daar met lessen volgen. Tot dat ik een eigen paard kreeg altijd met heel veel plezier jaaaaaren lang gereden. Van mijn 6e tot 14e!! De paarden worden daar absoluut goed verzorgd! Komen altijd dagelijks op de wei mits het weer het toe laat. Ja deze man handeld inderdaad in paarden, nee deze worden misschien niet bij elke aankoop wat hij doet gekeurd. Maar dit betekend niet dat ALLE paarden van hem slecht zijn! In mijn ogen is het heel normaal dat je een paard laat keuren voor je aankoop! Stel hij word afgekeurd koop je hem toch gewoon niet? Zoals ik hier lees word hij als een nare man beschreven.. Dit kan misschien bij de eerste indruk zo zijn? Maar ik vind dat je iemand eerst beter moet leren kennen voordat je zoiets schrijft! Ik ken hem al jaren en in mijn ogen is hij absoluut geen nare man en heel erg vriendelijk en altijd goed geweest voor de kinderen die lessen bij hem volgden! Ik heb mijn paard gekocht bij zijn broer in Wijnandsrade. Mijn paard is kern gezond niks mis mee en nog altijd is ze bij mij. Ik heb in al die jaren dat ik haar heb ongelofelijk veel plezier van haar!
Ik lees hier ook een reactie van iemand die zegt dat hij een paard naar zijn broer in heeswijk heeft gebracht. Deze man heeft geen broer in heeswijk.. Ik ken de familie al jaren. De enige broer die een manege heeft woont zoals eerder gezegd in Wijnandsrade.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:50

half jaar geleden gaan kijken bij een paardje, bleek stokkreupel te zijn. Stuk voor niks gereden ( en ook nog boete omdat ik meende dat ik daar 80 mocht ipv 60, 370 euro) Via bokt achter geschiedenis van het paard gekomen en blij dat ik niet gekocht heb, Bleek flink te stinken, paard mankeerde vanalles

Adverteert met de naam Pony op marktplaats. Toen ik achter de geschiedenis van paard gekomen was, (o.a. extreem hengstig was voorheen goed springpaard maar doordat deze van gekkigheid tegen muren schopte was deze telkens kreupel) Hebben er veel geld ingestoken en zou uiteindelijk naar de slacht gaan en is bij een handelaar terecht gekomen en jaar later stond hij bij Marcel. Toen ik hem vroeg hoe het zat met hensgtigheid ed kreeg ik een kortaf mailtje terug dat als ik hem niet vertrouwde ik weg moest blijven. Blij dat ik dat ook gedaan heb.
Hij had rontgen fotos ( 3 jaar oud) en daardoor hoefde ik niet te laten keuren.
Op mijn vraag hoe het kon dat paard goed braaf gezond springpaard zou zijn en hij nu voor maar 1750- te koop zou staan, deed hij ook vreemd.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 19-09-15 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekst aangepast omdat het niet geheel aan de regels voldeed

kynthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 11:18

Hallo Allemaal
Ik las jullie reacties pas nadat ik een paard bij Marcel Meijer gekocht heb. Door jullie reacties schrok ik enorm. Maar ik vorm graag een eigen mening. Okt 2015 bij hem geweest om naar een paard te kijken. De manege, Stallen en rij bak zien er allemaal netjes en verzorgd uit. Wij hadden kleine kinderen bij die overal mochten rond rennen en waar we ook kwamen alles zag er gezond en goed gevoed en verzorgd uit! Mocht hij iets te verbergen hebben zou hij dit nooit toe staan. Toen we daar kwamen informeerde hij gelijk dat hij een handel stal was. Hij wist prima te verwoorden waar het paard vandaan kwam en wat de geschiedenis van het paard was. Dit heb ik na getrokken en het klopte! Ook gaf hij de mogelijkheid om het paard te laten keuren zoals wij dat graag zouden willen. Hij vertelde dat het paard gedurende de tijd dat het daar stond in de lessen mee reed enkele keren per week. Ik zeg niet dat jullie ervaringen on juist zijn of gelogen.
Maar wil duidelijk maken dat dit momenteel dus niet meer van toepassing is.
Ook ik ben niet zo voor kei harde handelaren, maar dat is in dit geval ook niet zo.
Hij probeert door een paard te kopen en later te verkopen en intussen in te zetten in de lessen of aan te laten sterken eerst (hij koopt ze dan graat mager) zijn boterham te verdienen.
Hij geeft juist paarden een tweede kans!
En het verhaal wat er op staat wat dan voor zo veel verkocht is is ook de verantwoording van de koper, als je ruim 12 duizend euro uit geeft aan een paard lijkt het me ook dat je wel wat kunt uit geven om het paard te laten keuren!!!!!
Ik ken Marcel verder niet maar hij heeft ons netjes behandeld en geïnformeerd.

EstherAMG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 23:06

Per toeval kwam ik terecht op dit forum..
Ook ik heb vorige jaar te maken gehad met deze man. Een zeer vervelende ervaring echter. Ik bood een mooi paard aan met goede afstamming maar wegens een gebrek stonden wij erop dat dit paard uitsluitend als recreatie paard verkocht zou worden. Deze man heeft mij meerdere keren gebeld of hij het paard kon kopen. Aangezien ik hem totaal niet vertrouwde heb ik toen de boel met hem afgekapt, hij bleef echter bellen en sms'en met verhalen dat het paard maar af en toe hoefde te lopen en verder in de wei kon staan. Uiteindelijk begon hij te bellen en stelde hij zich voor onder een andere naam, ook sms'te hij met een ander nummer onder een andere naam, heel erg vreemd allemaal.

Het paard heeft uiteindelijk wel een heel goed thuis gekregen bij iemand anders maar heb aan deze man een nare nasmaak gekregen en dit forum bevestigt dat nog eens. Heb altijd het idee gehad dat hij het paard wilde kopen om er nog goed geld voor te gaan vragen.

Houd er rekening mee dat hij op deze manier meer paarden koopt en weer verkoopt en er dus best wat paarden met gebreken tussen zullen zitten...

meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 19:20

Deze man is absoluut niet eerlijk over zijn paarden en pony's. Jammer dat mensen nog steeds in zijn praatjes trappen......

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 19:24

Als je niet wilt dat je paard bij de slager beland, dan aangeven en in het paspoort zetten dat hij\zij bijv iets als buut heeft gehad.

Ik zou de beste man niet meer geloven....

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:33

Dan wil ik ook nog even reageren. September 2013 een paard daar gekocht en binnen 3 weken terug gegeven omdat die als 'goed' werd verkocht maar hij bleek dus niet goed te zijn. Ik moest testen en hij voelde niet goed maar het lag zeer zeker aan mijn rijkunsten en dus ging mijn moeder erop die maar 5 keer in der leven op een paard gezeten had en die vond hem goed. Mijn ouders kochten hem en hebben hem laten keuren toen hij op stal stond en afgekeurd en mocht niet meer op gereden worden. Nou 3 weken later terug en wat een sh-t hadden we met die vent zeg.. Hij heeft het paard uit de stal getrokken en de trailer in geslagen. Letterlijk en figuurlijk. Hij heeft ons bedreigd en nog meer flauwekul. Hij heeft mijn moeder nog tot 2 maanden na het euvel nog lastig gevallen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 14:08

waarom niet meteen bij hem laten keuren dan
nee geen nette zakenman, maar voor die prijzen kun je ook bijna niet anders verwachten

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 19:12

Mijn tinker komt bij hem vandaan. Nov 2013. Hij wist niet veel van haar alleen naam. Via google kwam ik op een adv op bokt uit. Paard was in dat jaar al drie keer keer gewisseld van verschillende adressen voor ze bij hem stond. Kwam eigenlijk voor paard voor vriendin maar dat werd niks. Op bokt stond alles wat ik moest weten en heb haar voor weggooien prijs meegenomen en wil haar nooit meer kwijt. Voor mij is t een super paard.
Afbeelding

mijn ervaring was opzicht positief wat mijn vriendin verder meegemaakt had was minder. Opzich de stalling niet super nieuw maar netjes onderhouden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 19:42

Ook bekend waarom ze zo vaak verkocht was voor ze bij hem stond, meestal heeft dat een reden namelijk

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 20:00

efiixx schreef:
hoi!
ik heb vroeger bij manege meijer gereden toen ik nog jong was. Marcel Meijer was wel een aardige man, maar wel stug en vaag. Ik vond dat hij raar omging met paarden.

EstherAMG schreef:
Per toeval kwam ik terecht op dit forum..
Ook ik heb vorige jaar te maken gehad met deze man. Een zeer vervelende ervaring echter. Ik bood een mooi paard aan met goede afstamming maar wegens een gebrek stonden wij erop dat dit paard uitsluitend als recreatie paard verkocht zou worden. Deze man heeft mij meerdere keren gebeld of hij het paard kon kopen. Aangezien ik hem totaal niet vertrouwde heb ik toen de boel met hem afgekapt, hij bleef echter bellen en sms'en met verhalen dat het paard maar af en toe hoefde te lopen en verder in de wei kon staan. Uiteindelijk begon hij te bellen en stelde hij zich voor onder een andere naam, ook sms'te hij met een ander nummer onder een andere naam, heel erg vreemd allemaal.

Het paard heeft uiteindelijk wel een heel goed thuis gekregen bij iemand anders maar heb aan deze man een nare nasmaak gekregen en dit forum bevestigt dat nog eens. Heb altijd het idee gehad dat hij het paard wilde kopen om er nog goed geld voor te gaan vragen.

Houd er rekening mee dat hij op deze manier meer paarden koopt en weer verkoopt en er dus best wat paarden met gebreken tussen zullen zitten...

kynthia schreef:
Hallo Allemaal
Ik las jullie reacties pas nadat ik een paard bij Marcel Meijer gekocht heb. Door jullie reacties schrok ik enorm. Maar ik vorm graag een eigen mening. Okt 2015 bij hem geweest om naar een paard te kijken. De manege, Stallen en rij bak zien er allemaal netjes en verzorgd uit. Wij hadden kleine kinderen bij die overal mochten rond rennen en waar we ook kwamen alles zag er gezond en goed gevoed en verzorgd uit! Mocht hij iets te verbergen hebben zou hij dit nooit toe staan. Toen we daar kwamen informeerde hij gelijk dat hij een handel stal was. Hij wist prima te verwoorden waar het paard vandaan kwam en wat de geschiedenis van het paard was. Dit heb ik na getrokken en het klopte! Ook gaf hij de mogelijkheid om het paard te laten keuren zoals wij dat graag zouden willen. Hij vertelde dat het paard gedurende de tijd dat het daar stond in de lessen mee reed enkele keren per week. Ik zeg niet dat jullie ervaringen on juist zijn of gelogen.
Maar wil duidelijk maken dat dit momenteel dus niet meer van toepassing is.
Ook ik ben niet zo voor kei harde handelaren, maar dat is in dit geval ook niet zo.
Hij probeert door een paard te kopen en later te verkopen en intussen in te zetten in de lessen of aan te laten sterken eerst (hij koopt ze dan graat mager) zijn boterham te verdienen.
Hij geeft juist paarden een tweede kans!
En het verhaal wat er op staat wat dan voor zo veel verkocht is is ook de verantwoording van de koper, als je ruim 12 duizend euro uit geeft aan een paard lijkt het me ook dat je wel wat kunt uit geven om het paard te laten keuren!!!!!
Ik ken Marcel verder niet maar hij heeft ons netjes behandeld en geïnformeerd.

Wat toevallig dat er 3 erg positieve reacties in dit form staan van net nieuwe gebruikers met een bericht. Dat lijkt me al genoeg zeggen...