Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mrie schreef:Ik snap je niet, je kunt er een paard huren maar dan voor langere tijd, je krijgt er les maar dan zonder geruk en gepluk...
*manege is een besloten plaats waar het paardrijden wordt beoefend. Een manege bestaat in de regel uit een grote ruimte met een zandvloer, al dan niet voorzien van bepaalde voorwerpen die ingezet kun
*een bedrijf waar paarden worden gehouden en waar rijlessen worden gegeven
*manege zn. ‘paardrijschool’ Vnnl. manege ‘besloten plaats waar men kan (leren) paardrijden’ in alwaar den Picqueur ... syn Manege hout, ende syne discipulen onderwyst, ofte paarden exerceert
Ben je niet per ongeluk iets uit aan het vinden wat al bestaat????
Wendy schreef:mrie schreef:Ben je niet per ongeluk iets uit aan het vinden wat al bestaat????
Dat lijkt mij ook, dat noemen we een goede manege toch?
Moos99 schreef:mrie schreef:Ik snap je niet, je kunt er een paard huren maar dan voor langere tijd, je krijgt er les maar dan zonder geruk en gepluk...
*manege is een besloten plaats waar het paardrijden wordt beoefend. Een manege bestaat in de regel uit een grote ruimte met een zandvloer, al dan niet voorzien van bepaalde voorwerpen die ingezet kun
*een bedrijf waar paarden worden gehouden en waar rijlessen worden gegeven
*manege zn. ‘paardrijschool’ Vnnl. manege ‘besloten plaats waar men kan (leren) paardrijden’ in alwaar den Picqueur ... syn Manege hout, ende syne discipulen onderwyst, ofte paarden exerceert
Ben je niet per ongeluk iets uit aan het vinden wat al bestaat????
TS geeft toch duidelijk de verschillen aan? Wel even lezen.
Ik denk dat TS wil gaan voor iets wat veel effectiever is dan een manege. Al rij je 5 jaar op de manege weet jij meestal nog zo goed als niks over GOED paardrijden zonder rukken en plukken.
Ik vind het een goed idee, maar of het financieel gezien haalbaar is vraag ik me meteen af. Maneges zijn meestal zoals ze zijn omdat er ook geld verdient moet worden en dit gaat helaas ten koste van de paarden.
troi schreef:De reden dat de meeste maneges geen toppaarden hebben staan en deze door goede ruiters op niveau laten onderhouden is dat dat erg duur is. Uiteindelijk moet de hypotheek betaald worden en dat is lastig in jouw kleine doelgroep, ruim bemiddelde mensen die ondanks genoeg geld liever niet een paard/pony kopen.
Gucci_ schreef:Dan zou ik gewoon 10 tot 20 paarden te lease aanbieden die door een of twee verschillende mensen gereden worden en daarnaast pensionstalling. Maar ik denk ook dat mensen die echt iets met een paard willen bereiken, wel een eigen kopen, dat is op den duur toch goedkoper dan leasen.
Raimondlover schreef:troi schreef:De reden dat de meeste maneges geen toppaarden hebben staan en deze door goede ruiters op niveau laten onderhouden is dat dat erg duur is. Uiteindelijk moet de hypotheek betaald worden en dat is lastig in jouw kleine doelgroep, ruim bemiddelde mensen die ondanks genoeg geld liever niet een paard/pony kopen.
Om die reden de huur mogelijkheid,,, en toppaarden is wel heel hoog gegrepen hoor. Maar paarden die Z hebben gelopen is wel het minimum.