Stalling & weidegang gezocht | Veenendaal, Overberg, Ede

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Waxinelicht

Stalling & weidegang gezocht | Veenendaal, Overberg, Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 11:19

Stalling gezocht voor een lieve IJslander ruin

Voor mijn lieve IJslander ruin ben ik op zoek naar een fijne stalling:

- Vol pension (als in: er wordt uitgemest en er wordt hooi gevoerd. Brok voeren is niet nodig, dit doe ik zelf na het rijden)
- Niet duurder dan 200 euro per maand, liefst onder de 170 euro.
- Bij prijzen van 170/200 euro gaat mijn voorkeur wel uit naar een stalling met binnenbak.
- Minimaal 16 uur per dag buiten. Voorkeur gaat uit naar een modderloze paddock met inloopstal en in de zomer (gedeeltelijk) weidegang.
- Minimaal met twee andere paarden/pony's staan.
- De stalling is ook op zondag open.
- Maximaal 10 minuten stappen van het bos.

Zelf woon ik in Veenendaal. Het liefst stal ik mijn IJslander zo dicht mogelijk in de buurt. Renkum en Barneveld zijn voor mij te ver.

Waxinelicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 12:05

Ik zou graag een lijst maken van alle stallingen hier in de omgeving, zodat behalve ik ook mensen die na mij nog een stalling zoeken er iets aan hebben. Ik heb hieronder geprobeerd de stallingen op te schrijven die ik tot nu toe ben tegengekomen. Ik heb hier zelf geen ervaring mee, dus alle aanvullingen en wijzigingen zijn welkom. Als iemand een stalling weet: schroom niet om de lijst aan te vullen! :o Plaatsen in de buurt (Elst, Rhenen, Wageningen, Renswoude) zijn uiteraard ook meer dan welkom.

Veenendaal

Naam: Manege de Dragonder
Adres: Dragonderweg 6, Veenendaal
Beschrijving: Manege stalling met ruime boxen.
Faciliteiten: Binnenbak | Springweide | Buitenbak | Geen bos, beperkte uitrijdmogelijkheden |
Contactmogelijkheid: dedragonder.nl
Prijzen: Onbekend

Naam: Onbekend
Adres: Houtwal, Veenendaal
Beschrijving: Onbekend: lijkt op 24/7 weidegang. Paarden staan ook met andere dieren.
Faciliteiten: Buitenbak | Direct aan het bos |
Contactmogelijkheid: Onbekend

Adres: Zijstraat van de Dijkstraat, Veenendaal
Beschrijving: Onbekend
Faciliteiten: Direct aan het bos | Paddocks
Contactmogelijkheid: Onbekend: adverteert soms op Marktplaats.nl

Naam: Boer tegenover de scouting
Adres: Zandheuvelweg 1, Veenendaal
Beschrijving: Onbekend | Doe-het-zelf-stalling
Faciliteiten: Direct aan het bos (alleen eerste deel verboden voor paarden) | Schuilstal | Weidegang

Naam: Stal Hardeman
Adres: Slaperdijk 9, Veenendaal
Beschrijving: Stalling in paddock met schuilstal en stoepje of in paddock en 's nachts in stal. Paddocks zijn in de winter erg modderig. | Doe-het-zelf-stalling
Faciliteiten: Direct aan het bos | kleine zadelkamer | buiten poetsplaats | (zware) buitenrijbak.
Prijzen: Onbekend, maar waarschijnlijk vanaf 100 euro per maand.

Naam: Juliahoeve
Adres: Onbekend, Veenendaal
Faciliteiten: Vlakbij bos |

Overberg

Naam: Stal Equilibrium
Adres: Schoolweg 8, Overberg
Faciliteiten: Vlakbij bos (wel over het spoor) | Stallen met uitloop | Buitenbak | Longeerbakken | Paddocks | Weide
Contactmogelijkheid: http://www.stal-equilibrium.nl

Naam: van Laar
Adres: Dwarsweg, Overberg
Faciliteiten: Vlakbij bos | Rijden mag in het weiland |
Prijzen: Onbekend, maar lag eerder op 125 euro, exclusief hooi

Adres: Parallelweg, Overberg
Faciliteiten: Grote buitenbak | Paddock met schuilgelegenheid | Weiland
Contactmogelijkheid: Onbekend: legt soms contact via Marktplaats.nl
Prijzen: 125 euro, exclusief hooi

Ede

Naam: Stal Franke
Adres: Nieuwesteeg 2A, Ede
Beschrijving: Keuze voor stalling of voor schuilstal
Faciliteiten: Vlakbij bos | Verlichte buiten bak met eb en vloed bodem | Verlichte roundpen met eb en vloed bodem | Trail tuin | Verwarmde kantine met keuken en toilet | Weidegang | Paddocks | Zadelkasten | Mogelijkheid voor het nemen van lessen met uw paard zowel engels als westernles!
Contactmogelijkheid: http://www.stalfranke.nl
Prijzen: Vanaf 195 euro

Naam: Stal Eickenhorst
Adres: Woutersweg 1, Ede
Beschrijving: Onbekend: lijkt op 24/7 weidegang. Paarden staan ook met andere dieren.
Faciliteiten: Gesloten op zondag | Direct aan het bos | Verlichte buitenbak | Kantine | Zadelkamer | Ook enkel weidegang mogelijk.
Contactmogelijkheid: http://www.staleickenhorst.nl
Prijzen: Vanaf 100 euro voor weidegang (shetlanders goedkoper) | Stal paard vanaf 120 euro | Volpension toeslag van 20 euro.

Naam: Stal Jochemsen
Adres: Maanderbroekweg 5/6, Ede
Faciliteiten: Geen uitrijdmogelijkheden | Binnenbak | Longeercirkel | Buitenbak | Slowfeeders
Contactmogelijkheid: https://www.facebook.com/pages/Stal-Joc ... 6395033317

Maarsbergen

Naam: Marian
Adres: Rottegatsteeg 8, Maarsbergen
Beschrijving: | Zelf uitmesten | Weidegang in overleg |
Faciliteiten: Vlakbij bos | Paddock | Schuilstal | Wei | Gedraineerde bak
Contactmogelijkheid: http://www.huifkartochtxanthos.nl

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:52

Juliahoeve bestaat niet meer, boerderij staat leeg zover ik weet. Beste is gewoon een rondje maken en aanbellen bij de adressen die je aanstaan. Zo zijn wij ook aan onze stal gekomen (omgeving V'daal). Binnenbak gaat trouwens wel een uitdaging worden met die prijs.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 22:24

Juliahoeve is al jaren opgeheven helaas. De stalhouder is inmiddels overleden en zijn vrouw woont op een flat. De woning wordt nu bewoond door polen.

De stal zandheuvelweg 1 is van de Hoef te bereiken door langs te gaan. Is idd doe het zelf maar staat eigenlijk altijd vol.

Bij de houtwal was ooit pensionstal maar voor zover ik weet nu alleen partikulier bezig.

Zijstraat van Dijkstraat daar staat een bokker dan wel zij is beheerder. Ik kan nagaan wie dat was voor je. Edit _dribbel staat of stond daar.

Woutersweg 1 in Ede niet aan te raden.

Er zit een ijslanderstal in Rhenen, zij adverteert ook op boktmarkt.

Equilibrium is flink duurder dan je budget.

Dragonder geen idee of die pensionstal hebben. Buitenrijdmogelijkheden zijn slecht.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 09:24

Dragonder heeft wel pensionpaarden, maar zal buiten budget vallen gok ik. Alles hier in de buurt met binnenbak zit rond de 250 of meer.

karuna
Drukke kabouter

Re: Stalling & weidegang gezocht | Veenendaal, Overberg, Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 09:36

Dat was jaren geleden ook al zo, alleen dan in guldens gerekend. Het viel ons tegen iets goeds te vinden. De Juliahoeve hebben we jaren gestaan met een uitstapje ivm mijn gezondheid tijdelijk naar de Hessenweg in Ede.

O ja dat is misschien een mogelijkheid nog. Op de Hessenweg in Ede, gezien vanaf de driesprong na een paar honderd meter aan de rechterkant. Hele hoge heg waar een buitenbak achterzit. De eigenaar heet Diederick. Zijn achternaam ben ik kwijt.

In Elst utrecht zitten een paar stallen nog aan de bosrand. En in Achterberg zit er een die dacht ik wel stal bied, aan het bos maar geen binnenbak. Van achterberg richting het tehuis voor verstandelijk gehandicapten. Rechts ligt een wit huis met paarden, voormalig hondenpension eigenaresse heet Jackeline.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 17:39

Grappig, ik heb ook jaren op de Juliahoeve gestaan. Altijd met veel plezier, totdat het opgeheven werd in 2011.

Nu staan we bij Franke en zijn daar erg tevreden mee. :j Hoewel ik het wel jammer vind dat ik niet even snel langs stal kan rijden om m'n paard een aai te geven. Je zit toch snel 20 minuten in de auto. Je rijdt er wel heerlijk snel het bos in en kunt dan alle kanten op.
Edit: je moet hier wel zelf je paddock bij houden. De stal wordt gedaan.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:09

Voor die prijs en eisen ben ik bang dat jij in deze omgeving geen stalling gaat krijgen! Ik ken vele pension stallen, maar heeft geen zin ze op te noemen gezien ze ver boven jouw budget zitten!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:15

karuna schreef:
O ja dat is misschien een mogelijkheid nog. Op de Hessenweg in Ede, gezien vanaf de driesprong na een paar honderd meter aan de rechterkant. Hele hoge heg waar een buitenbak achterzit. De eigenaar heet Diederick. Zijn achternaam ben ik kwijt.

Als ik het goed heb is het vol bij hem. Is een erg gewild plekje en je staat er echt supergoed.
Bos binnen 5 minuten, heide op ongeveer 10 minuten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 23:27

Ik heb er gestaan lang geleden toen woonde zijn ouders daar nog en had hij alleen 4 binnenboxen en twee buiten.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 00:02

Ik heb er euh 7 jaar geleden gestaan, 3 buitenboxen, een hoop binnenboxen, een shetweide en een ponypaddock.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 08:49

Voor ons was het zo n 20 jaar geleden. Karuna leefde toen nog zelfs. Hij had de twee oude buitenboxen en had net de drie binnenboxen met buitenluik neergezet. Twee daarvan hebben wij toen ingepikt. :D we zijn er 5 jaar geleden nog geweest om te kijken of onze oude tinker er kon staan. Toen was alles idd een flink eind uitgebreid. Wel een eind uit de buurt maar we konden niets goeds vinden hier. Hij zat toen propvol maar we hebben uren staan ohen weer. Als vanouds. Maar erg offtopic :o

Mariazoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 22:30

Dit is een oud topic maar ik wil toch nog even reageren, er staat namelijk bovenin stal eickenhorst niet aan te raden, maar ik begrijp niet waarom niet.
Ik sta er al een aantal jaar en naar volle tevredenheid, er word onbeperkt gevoerd, is altijd een rustige kudde, fijne plek dichtbij het bos, je hoeft niet over wegen, en het is goedkoop!
Ik heb het erg naar mijn zin daar in ieder geval..!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 07:55

Dat is gewoon de mening en ervaring van iemand, je hoeft het er niet eens mee te zijn. ;)
Beetje zonde om daarvoor oude topics omhoog te halen.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 17:07

Mariazoet schreef:
Dit is een oud topic maar ik wil toch nog even reageren, er staat namelijk bovenin stal eickenhorst niet aan te raden, maar ik begrijp niet waarom niet.
Ik sta er al een aantal jaar en naar volle tevredenheid, er word onbeperkt gevoerd, is altijd een rustige kudde, fijne plek dichtbij het bos, je hoeft niet over wegen, en het is goedkoop!
Ik heb het erg naar mijn zin daar in ieder geval..!

Tot dat je ziet dat er pensionpaarden in de buik worden getrapt om hem even *om* te zetten, en ze koeienkuil aan de paarden geven ;)