Ruiterhart.nl, oftewel: ken je retourrecht!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Speedster

Ruiterhart.nl, oftewel: ken je retourrecht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-15 15:39

Hoewel ik niet iemand ben die snel van daken schreeuwt hoezeer ik het ergens niet mee eens ben, wil ik langs deze weg toch even iets onder de aandacht brengen. In mijn geval naar aanleiding van een meningsverschil met de in de titel genoemde ruitershop, maar het geldt voor alle webwinkels.

Korte situatieschets: ik kocht bij Ruiterhart een cap, die snel en zonder verzendkosten bezorgd werd. Hij bleek echter niet goed te passen maat was goed, kinkoord was te kort), waarop ik hem terug gestuurd heb. Hoewel er al enige irritatie begon te ontstaan van mijn kant, omdat ik meer dan een maand op mijn geld heb moeten wachten, doe ik daar niet moeilijk over. Echter, toen het bedrag terug op mijn rekening verscheen, bleek daar 6,95 vanaf getrokken te zijn. Als antwoord op mijn mail hierover kreeg ik dat er in de voorwaarden duidelijk vermeld stond dat retourbetalingen exclusief verzendkosten zijn. Op zich niks mis mee dacht ik, maar ik in mijn geval waren de verzendkosten 0,00 euro geweest. Dus hier was er geen sprake van niet terug betalen van verzendkosten, maar van achteraf alsnog in rekening brengen. Vreemd dus. Daarbij staat er in hun verzendvoorwaarden een standaard tarief van 3,95 vermeld. Nog vreemder.

Nu begon ik wat op internet te lezen en stuitte op de tekst van de wet Koop op Afstand en met name het retourrecht. Hierin staat niet alleen dat bij retour van een internetkoop ook de verzendkosten terugbetaald moeten worden, maar ook dat hier een maximale termijn voor staat van 14 dagen.

Ruiterhart reageert inmiddels niet meer op mijn mails (uiteraard had ik ze hierop gewezen), maar ik vermoed dat er nog veel andere webshops zijn die zich hier niet aan houden. Dus, ken je rechten als het om retourzendingen gaat!

Ik geef eerlijk toe dat als ik verzendkosten betaald zou hebben en die niet terug betaald had gekregen, ik hier niet eens van op gekeken zou hebben. Maar achteraf nog kosten in rekening brengen onder de noemer verzendkosten, en ook nog een ander bedrag dan in de voorwaarden staat, dat vond ik in dit geval echt niet kunnen. Ik koop hier dus ook nooit meer iets en zal in de toekomst extra alert zijn als ik een besteld artikel ergens naar terug stuur.

Misschien dat voor sommigen van jullie de wet Koop op Afstand ook net zo onbekend is als hij voor mij was, dus dan is dit misschien toch interessante info voor toekomstige internetaankopen. Doe er je voordeel mee (of niet :')

Lotte_Marije

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 14:18

Ik heb nu drie producten Ruiterhart besteld.
Heb er opgelet dat alle producten OP VOORRAAD waren, dus ik heb de bestelling afgerond, vervolgens krijg ik een mailtje: er is een product NIET OP VOORRAAD, dus je bestelling wordt later verzend.
Dus ik stuur een mailtje terug met de vraag of dat product niet naverzonden kan worden.
En vervolgens hoor ik ook niks meer...

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 21:25

Ik heb juist een positieve ervaring met ze.
Zelf verkeerd adres opgegeven (was net verhuisd). Zonder extra verzendkosten hebben ze het opnieuw verstuurd

LisaSchaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 07:07

Ik heb ook erg slechte ervaring met ze. Heb ze al een paar dagen lang proberen te bellen, blijkt dat ze alleen zaterdag open zijn. Ook bij mij waren de artikelen na bestelling opeens niet op voorraad. Ik had tevens gemaild dat ik advies wou over een bit. Nu twee weken later nog geen reactie. Heb de bestelling ondertussen wel binnen maar ik moet iets retour doen. Er staat nergens bij hoe ik dit moet doen. Dit moet waarschijnlijk op eigen kosten. En dan word hoogst waarschijnlijk nog van het originele bedrag nogmaals retour kosten afgetrokken. Voor wie dit leest, BESTEL NIET BIJ RUITERHART

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 15:25

Sommige webshops maken er een zooitje van :n

Zo kocht ik eens een regendeken (bij een andere shop) en die bleek niet waterdicht te zijn.
Lekte bij een klein buitje al door.

Webshop wou hem niet terug nemen want ze geloofde me niet.
Had zelfs foto's gemaakt van de natte binnenkant.

Heel gedoe geweest uiteindelijk had ze zogenaamd de deken niet meer in dezelfde maat maar wou ze me een deken toesturen in een maat groter (deze moest ik dan wel weer zelf betalen.)
Wat heb ik aan een maat groter :roll:

Was hier absoluut niet mee eens.
Nog een brief gestuurd naar ze , waar geen reactie op kreeg.

Uiteindelijk heb het er maar bij laten zitten , had toen andere belangrijkere dingen aan mijn hoofd.
Laatst bijgewerkt door dravergekkie op 04-06-16 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

KimE

Re: Ruiterhart.nl, oftewel: ken je retourrecht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 15:38

Als ik dit lees ben ik blij dat ik mijn deken gewoon gehouden heb.. Ik had een vliegendeken besteld, maar naast de uitgestelde verzending was de deken niet helemaal naar mijn zin. Ik heb daarop een mail verstuurd, maar nooit reactie gekregen. De keuze was dus: terugsturen of toch maar houden. Het was misschien een onderbuikgevoel, maar ik heb de deken gehouden. Een mail heb ik overigens nooit meer gehad.

Ruiterhart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 12:30

LisaSchaar schreef:
Ik heb ook erg slechte ervaring met ze. Heb ze al een paar dagen lang proberen te bellen, blijkt dat ze alleen zaterdag open zijn. Ook bij mij waren de artikelen na bestelling opeens niet op voorraad. Ik had tevens gemaild dat ik advies wou over een bit. Nu twee weken later nog geen reactie. Heb de bestelling ondertussen wel binnen maar ik moet iets retour doen. Er staat nergens bij hoe ik dit moet doen. Dit moet waarschijnlijk op eigen kosten. En dan word hoogst waarschijnlijk nog van het originele bedrag nogmaals retour kosten afgetrokken. Voor wie dit leest, BESTEL NIET BIJ RUITERHART

Eerst even goed lezen en dan schrijven https://www.ruiterhart.nl/content/1-Verzenden