Wegens een verhuizing naar het noorden volgende maand, ben ik op zoek naar stalling voor mijn tinker.
Ik verhuis naar Blijham, dus een stal daar binnen de straal van 10 kilometer is het fijnste.
Wat mijn eisen zijn : Veel buiten staan. Snachts een stal. prijs all in. (Heb geen zin om 3 x per dag naar stal te gaan. En ook niet om spullen te moeten regelen.)
Vol of halfpension maakt niet uit. stal mesten is geen probleem.
De rijbak moet goed te rijden zijn.(niet te zwaar)
Buiten en binnenzetten moet vanuit de stal geregeld worden.
En qua prijs. Niet meer dan 220.
En als we dan de geschikte stal hebben gevonden. Dan zoek ik ook nog een bijrijder.
Docw misschien? Annekes pensionstal heeft vast ook ruimte maar daar komen ze winterdag weinig buiten (en dat is ivm de kleinbodem vrij normaal vrees ik). Ik sta zelf in bellingwolde op een 24/7 buiten stal.
TurboTinker
Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-15 07:23
Als je voor mij meer achtergrond informatie zou hebben, heel graag.
Ik moet nu vanuit midden des lands een stal gaan zoeken, zonder dat ik er van te voren langs kan gaan helaas. Wat dat betreft ben ik afhankelijk van mijn zus die dat op zich neemt.
Majabeestje
Geplaatst: 07-03-15 07:44
Op facebook is een groep. Meerdere wel trouwens. O.a. Ruil en verkoop paarden oost Groningen. Zou even zoeken en daar een oproep plaatsen. Vind je vast wat je zoekt. In blijham zelf wordt ook wel pensionstalling aangeboden geloof ik.
In Oostwold heb je een pensionstalling (privé) als je met de eigenaresse in contact wilt komen kan ik haar vragen (mooie stalling daar heb ik ook met mijn eerste paard gestaan), daar vlakbij zit dan weer een manege Equipo Blauwestad. Verder kan je kijken bij een kleinschalige pensionstalling in Midwolda; Ol Kerke, ook daar heb ik ervaring mee.
Als ik intoets bij maps; Bijham naar het adres in Midwolda dan is dat ongeveer 16 km. (afhankelijk van waar in Blijham je gaat wonen). Afstand van Blijham naar Oostwold idem. Het is wel ietsjes verder weg dan 10 maar als één van beiden een plekje vrij heeft, dan denk ik dat je wel goed zit want ik heb het daar altijd heel prettig gevonden.
Zowieso lastig omdat een gedeelte van Groningen kleigrond heeft en een ander gedeelte weer zand. Maar misschien is het voor nu niet zo erg want de weideseizoen begint dadelijk weer en eventueel kan ze dan in tussentijd verder zoeken als het nodig is.
Ja die achterliggende gedachte heb ik ook. Maar dr is overal wat. En overal waar je komt is het leuk, totdat je er staat. Dus kleinschalig heeft de voorkeur. Heb geen zin in geroddel/bemoeinissen enz.
tinkerplein
Geplaatst: 09-03-15 21:52
Jammer dat je te ver van ons afzit!Was gezellig geweest!
Hallo! Ik heb geen idee of je al wat gevonden hebt maar wij hebben nog plek bij onze stallen.
Ik zie wel dat je op zoek bent naar iemand die ook loszet en voert en dat doen we niet, maar voor de zekerheid reageer ik toch even
Wij hebben een boerderij in Zuidbroek (10 min vanaf Groningen) en hebben 3 mooie luxe stallen ter beschikking. We hebben een mooie buitenbak met net nieuw zand en voldoende weidegang (totaal 1.2 hectare land). We hebben ruimte voor trailer. We doen wel alles met de doe-het-zelf methode. Je hebt volledige vrijheid maar dient wel zelf te zorgen voor loszetten, mesten en voeren. Oftwel wij leveren je de faciliteiten en zelf kan je hier je eigen weg in bepalen.
Wij doen dit omdat we zelf geen paarden aan huis hebben staan maar wel de faciliteiten hebben. Door prive situatie staan onze paarden in Noord Holland.
Daarentegen bieden we dit allemaal voor een lage prijs. Dus ben je op zoek naar voldoende ruimte en weidegang voor je paard tegen een mooie lage prijs met een prachtige buitenbak, dan ben je bij ons aan het goede adres. PB me gerust voor meer info!