Ik vraag niet zo snel advies normaal gesproken, maar ik zie nu echt door de bomen het bos niet meer.
Ik heb mijn paard sinds 2 jarige leeftijd. Op 4 jarige leeftijd begonnen met inrijden en direct een zadel aan laten meten door een zadelmaker die toen goed bekend stond.
Dit was een Zaldi en ik had constant het idee dat er wat mis me was. Na 1,5 jaar gerommel en elke keer de zadelmaker laten komen, was ik er klaar mee. Zadel verkocht.
Toen boomloos gereden met een Barefoot Cherokee. Naar mijn idee is hij daar het meest onder gegroeid qua bespiering. Maar ik merkte op lange ritten dat hij gevoelig werd op de rug.
Uit nood een Wintec erop gelegd wat wel aardig lag, maar niet optimaal. Wel zat het 100 keer beter dan de barefoot.
Gespaard en een zadel aan laten meten door Ninon Schutte, geweldige vrouw! Kundig en super service. Helaas.. Min prachtige zadel werd netjes geleverd maar binnen een paar dagen ging mijn paard volledig op de rem eronder. Ninon heeft het 2 keer geprobeerd maar hij wilde er echt niet onder lopen :'( . Daar ging mijn droomzadel...
Vervolgens een strada geprobeerd, eerste zadel ging goed maar werd wat te krap na een tijdje uittesten. 2e zadel opgelegd, dat ging wederom niet goed.
Ook kort nog en Hildago zadel geprobeerd, was hem ook niet.
Nu heb ik een Wintec 500 zadel erop liggen, hij loopt er redelijk onder maar t ligt gewoon niet helemaal lekker en het kan beter, dat moet wel..
Mijn paard is een Andalusier x Fries, weinig schoft, ronde rug met een week gedeelte aan het eind waardoor het draagvlak niet heel groot is.
Ik weet echt niet meer waar ik het zoeken moet, hopelijk heeft iemand hier een frisse kijk op en een goede tip qua zadelmaker of type zadel.
Foto van afgelopen zomer met mijn nichtje, geen vaste ruiter maar wel goede foto:

En nog meer voor het idee, 3 maandjes terug met mijn zus;