ervaring stal Hans uit Wijhe + algemene aankooptips gezocht

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

kippetje37

ervaring stal Hans uit Wijhe + algemene aankooptips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 22:01

Heeft iemand ervaring met paarden/pony's van Hans uit Wijhe? en is er misschien een lijst met zaken waar je allemaal op moet letten als je een pony gaat kopen?
alle tips zijn welkom. uiteraard neem ik ook nog wel iemand mee die er wat meer verstand van heeft een volgend keer, mij bij de 1e keer kijken moet ik het zelf doen.
alvast bedankt!

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:11

Nooit van gehoord, misschien eens googlen? Kijk maar uit als het een handelaar is.
let op hoe de pony reageert, of je hem zelf mag pakken en zadelen etc. Vraag alles over het verleden en ziektegeschiedenis en of je hem daar mag keuren tevoren door jouw dierenarts. Onder het zadel kijk hoe die beweegt en of hij bomproof is op de weg. Voel de benen na en bekijk de hoeven en de beenstand. En laat hun ook even voorrijden. Belangrijk om te zien hoe ze ermee omgaan. Vraag de bekende kwalen (zomerexceem, hoesten, stalondeugden) en ga na of de entingen kloppen, wanneer de tanden gedaan zijn en ook niet onbelangrijk, check evrn het paspoort, staan er veel vorige eigenaren in, hoort de pony ook echt bij het paspoortje. En soms is het handig om iets vroeger te gaan, dat je zeker weet dat ze er niet al een uur ol aan het rijden zijn.

edit, voel voor en na het rijden even de rug na, is het niet gevoelig. Maar kijk vooral ook of je kind er een beetje bij past en enthousiast is van de pony.

kippetje37

Re: ervaring stal Hans uit Wijhe + algemene aankooptips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 15:12

Bedankt voor alle tips!
Nog meer zijn welkom
Iemand bekent in Wijhe?
Hij is een recreatief handelaar

anoukruby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 16:52

hallo,
ik ben benieuwd naar ervaringen met hans uit wijhe, iemand ervaring met zijn pony's?
groetjes anouk