Goed hooi gezocht omgeving weert/eindhoven/someren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nicolailover

Goed hooi gezocht omgeving weert/eindhoven/someren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 16:37

Voor mijn paarden ben ik opzoek naar een adresje voor goed hooi. Woon zelf in Sterksel dus graag in de omgeving van weert/eindhoven/someren. Er zijn hier veel boeren die hooi aanbieden maar dit is vaak van mindere kwaliteit. Iedere keer denk ik iets goed gevonden te hebben maar valt het toch weer tegen. Ik ben dus op zoek naar goed hooi voor het bijvoeren op de wei. Even een situatie schets: 2 paarden van 19 die 24/7 op de wei staan met schuilstal, overdekte hooiruif waar onbeperkt hooi word aangeboden, 1 paard is een beetje gevoelig voor stof.

Ik ben dus opzoek naar hooi dat niet stoffig is en voldoende voedingswaarde heeft. Ook vind ik het erg belangrijk dat ik ervan uit kan gaan dat er geen giftig onkruid in het hooi zit. Grote balen, kleine balen of rollen maakt niet uit. Verder moet er niet een te grote afname verplicht zijn, aangezien we een beperkte opslagmogelijkheid hebben.

Verder ben ik opzoek naar wat ik het beste bij kan voeren naast het hooi voor na het rijden, dit is ongeveer 2x per week. Er mag geen haver in zitten, aangezien een paard naar helemaal gek van wordt. Verder zou ik graag iets hebben dat het maag-darm stelsel ondersteund aangezien een paard na een keer hevige koliek te hebben gehad hier wat problemen mee heeft.

Ik hoor graag tips en adresjes en wanneer er prijzen bekend zijn zou ik deze ook graag willen weten, mag ook via pb.

Alvast bedankt!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Goed hooi gezocht omgeving weert/eindhoven/someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 17:53

VSW -> ED