Paard opvangen stichting paard in nood Spanje

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Paard opvangen stichting paard in nood Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:29

Via via kwam ik op FB uit bij Stichting paard in nood Spanje. Ik ben helemaal geen fan van PRE' s e.d maar toch sprak 1 dier me ontzettend aan. (Zo wilde ik ook nooit een bruin paard of een voskleurige en die heb ik ook gewoon gehad :+ ) Niet voor mij maar voor mij beste vriend.

De omschrijving is perfect. Leuk contact via FB en filmpjes via de app.

Maar ik kan nergens iets vinden over ervaringen van andere mensen?

Je betaald een bedrag max een week voor het transport welke 2 a 3 dagen duurt. Het dier moet natuurlijk uit Spanje komen. Ik vind dat best "eng" zo maakte ik al grapjes naar adrie dat hij straks een ezel kreeg ofzo :'). Nu ga ik daar natuurlijk niet vanuit.

Dus zijn er hier mensen of kennen jullie mensen die ook een paardje hebben van de stichting paard in nood Spanje en hoe dat bevallen is?

zonnebloem18

Berichten: 24888
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Paard opvangen stichting paard in nood Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:32

BKR -> ED

Puppetje
Berichten: 1024
Geregistreerd: 24-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:33

Mijn stalgenootje heeft sinds een paar maanden een paard via deze stichting. Het duurde een paar maanden voordat hij eindelijk kwam, maar dit was door ziekte van de paarden. Communicatie verliep allemaal prima.

laura1987

Berichten: 7159
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Paard opvangen stichting paard in nood Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:41

Waarom reist hij er niet eerst naartoe?
Een vliegticket naar Spanje kost tegenwoordig weinig in het laag seizoen en volgens mij ontvangen ze je daar met open armen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:43

laura1987 schreef:
Waarom reist hij er niet eerst naartoe?
Een vliegticket naar Spanje kost tegenwoordig weinig in het laag seizoen en volgens mij ontvangen ze je daar met open armen.


Dat moet hij voor zichzelf weten om dat wel of niet te doen. Ik denk niet dat hij daar al aan gedacht heeft. Maaarrrrrr dat was ook niet mijn vraag :)

laura1987

Berichten: 7159
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Paard opvangen stichting paard in nood Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 23:16

Het was ook maar een tip. Kon toch dat je daar zelf niet aan gedacht had?
Ik hoop dat je snel reactie op je vraag krijgt.

MirelleV

Berichten: 16
Geregistreerd: 16-10-14
Woonplaats: Wijchen

Re: Paard opvangen stichting paard in nood Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:50

Ik heb zelf geen paard van Caballos de Luna maar ik ben wel sponsor van deze Stichting. Je hoeft echt niet bang te zijn dat je iets 'raars' krijgt. Laura heeft er geen baat bij om te liegen en zal juist extra voorzichtig en informatie zijn.
Heb je twijfels dan stuur haar gewoon een bericht. Ze komt ook regelmatig naar Nederland voor benefiet evenementen.

Mocht je ruimte hebben voor zo'n paard en realistisch zijn in wat je in huis haalt dan denk ik dat je niet alleen jezelf een plezier doet maar ook iets heel dankbaars.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 17:46

MirelleV schreef:
Ik heb zelf geen paard van Caballos de Luna maar ik ben wel sponsor van deze Stichting. Je hoeft echt niet bang te zijn dat je iets 'raars' krijgt. Laura heeft er geen baat bij om te liegen en zal juist extra voorzichtig en informatie zijn.
Heb je twijfels dan stuur haar gewoon een bericht. Ze komt ook regelmatig naar Nederland voor benefiet evenementen.

Mocht je ruimte hebben voor zo'n paard en realistisch zijn in wat je in huis haalt dan denk ik dat je niet alleen jezelf een plezier doet maar ook iets heel dankbaars.


Wat fijn deze post. In eerste instantie is het contact ook gewoon fijn maar je leest soms zulke rare dingen. Het paard waar hij interesse in heeft is ook zeker een project maar dat wil hij Dan ook. En sinds ik hem ken heeft hij 3 projecten gehad en wat een verschil na een jaar! Helaas heeft hij zijn laatste paard moeten laten afmaken wegens ataxie. En dit is een paard waar hij na al die tijd een goed gevoel bij heeft. En we zijn echt al even opzoek!

Kinke

Berichten: 20620
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Paard opvangen stichting paard in nood Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:27

Ik heb ze ook al heel lang op FB, wekt absoluut niet de indruk dat er iets mis is.
Ter info, normaal gesproken kost het vervoer vanuit Spanje naar Nederland al 1000 euro incl. BTW

Talitha15

Berichten: 749
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Middelharnis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:25

Ik heb een paard gekocht via deze stichting en ik kan alleen maar zeggen dathij precies was wat zij vertelden! Ze zijn naar mij toe alleen maar eerlijk geweest en nu informeren ze nog steeds regelmatig naar ons. Het zijn gewoon supermensen met een gouden hart en ze willen dat hun paarden op superplekjes terecht komen! Transport duurde alles bij elkaar bijna 3 dagen, maar dat was allemaal ook prima geregeld via BSS Transport. Welk paard wil hij aanschaffen?

Talitha15

Berichten: 749
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Middelharnis

Re: Paard opvangen stichting paard in nood Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:59

Kijk anders eens op fb bij de paardjes uit Spanje, dit zijn vrijwel allemaal paarden die daar vandaan komen!

Talitha15

Berichten: 749
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Middelharnis

Re: Paard opvangen stichting paard in nood Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:00

Kijk anders oook even op fb bij de paardjes uit Spanje.... Die komen daar bijna allemaal vandaan!

MirelleV

Berichten: 16
Geregistreerd: 16-10-14
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:25

En? Heb je het paard geadopteerd? Hoe staat het ervoor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 19:13

MirelleV schreef:
En? Heb je het paard geadopteerd? Hoe staat het ervoor?


Hee!

Jazeker, inmiddels staat ze morgen alweer 3 weken in NL. Ze is alles zoals we gehoopt hadden en meer!

Ik zal van het weekend een topicje openen!

laura1987

Berichten: 7159
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Paard opvangen stichting paard in nood Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 21:13

Zet je hier dan een linkje?
Ik ben benieuwd naar je Spaanse schone

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:06

laura1987 schreef:
Zet je hier dan een linkje?
Ik ben benieuwd naar je Spaanse schone


Doe ik!


Duhelo

Berichten: 28629
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Paard opvangen stichting paard in nood Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 09:32

Is dat altijd een vaste prijs, of prijs afhankelijk van het paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 09:33

Duhelo schreef:
Is dat altijd een vaste prijs, of prijs afhankelijk van het paard?


Meestal wel standaard maar heb er ook een aantal gezien die goedkoper waren. Maar die zijn al ouder, kunnen niet meer bereden worden. Maar de kosten zijn dan nog niet hoog en Inc transport natuurlijk.