Pensionstal in Ommeren, vraag naar?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nadiine__x

Pensionstal in Ommeren, vraag naar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 11:44

Hallo allemaal,

Ik heb de mogelijkheid gekregen om een pensionstal over te nemen.
De huidige eigenaar gaat ermee stoppen en wilt de accommodatie gaan verhuren.

Nu vraag ik mij af of er in omgeving Ommeren mensen opzoek zijn naar een pensionstal?

Het gaat om een kleinschalige stal, (10 stallen)
bedoeling is dat het een gezellig groep word waar iedereen goed met elkaar over weg kan.
De stalling word all in.

paarden komen elke dag een paar uur buiten in de bak, staan de rest van de dag op stal met onbeperkt goed kwalitatief hooi.
Paarden komen op vlas te staan.
In de zomer maanden komen de paarden volle dagen op het land, in overleg ook de nachten.
(In de koudere maanden, als het vriest, of heel droog is is het land ook beschikbaar)
alles word voor je gedaan, mesten, voeren en binnen en buiten zetten, eventueel dekens wisselen en peeskappen is ook mogelijk.
Je krijgt een grote ruime zadelkast waar 2 zadels in passen
en je mag je eigen voer mee nemen zo krijgt je paard altijd de voeding die jij wenst.

Is hier vraag naar?
en als het niet helemaal in je straatje past maar je wel opzoek bent naar een stalling, wat zou je dan zelf zoeken?

Jenny_S

Re: Pensionstal in Ommeren, vraag naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 14:49

Ik denk dat bij de volgende tekst sowieso veel mensen zullen afhaken:
paarden komen elke dag een paar uur buiten in de bak, staan de rest van de dag op stal

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 17:21

Ja ben ik het zeker mee eens!
Ik ga kijken of er paddocks kunnen komen, maar tot nu toe is de verhuurder het hier niet mee eens.

Het is dan ook nog niet zeker of ik het inderdaad wil gaan huren.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:23

Ik haak ook af bij alles wordt gedaan
Niks zo lekker als na een dag werken mijn hoofd leeg maken met de stal mesten.
Aanbieden als mogelijkheid dat er voor je gemest kan worden tegen meerprijs.

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:50

Nadiine__x schreef:
Hallo allemaal,

Ik heb de mogelijkheid gekregen om een pensionstal over te nemen.
De huidige eigenaar gaat ermee stoppen en wilt de accommodatie gaan verhuren.

Nu vraag ik mij af of er in omgeving Ommeren mensen opzoek zijn naar een pensionstal?

Het gaat om een kleinschalige stal, (10 stallen)
bedoeling is dat het een gezellig groep word waar iedereen goed met elkaar over weg kan.
De stalling word all in.

paarden komen elke dag een paar uur buiten in de bak, staan de rest van de dag op stal met onbeperkt goed kwalitatief hooi.
Paarden komen op vlas te staan.
In de zomer maanden komen de paarden volle dagen op het land, in overleg ook de nachten.
(In de koudere maanden, als het vriest, of heel droog is is het land ook beschikbaar
)
alles word voor je gedaan, mesten, voeren en binnen en buiten zetten, eventueel dekens wisselen en peeskappen is ook mogelijk.
Je krijgt een grote ruime zadelkast waar 2 zadels in passen
en je mag je eigen voer mee nemen zo krijgt je paard altijd de voeding die jij wenst.

Is hier vraag naar?
en als het niet helemaal in je straatje past maar je wel opzoek bent naar een stalling, wat zou je dan zelf zoeken?

Wat bedoel je met het vetgedrukte stuk? Komen ze wel of niet op het land te staan.
Verder klinkt het aantrekkelijk, maar misschien zou je inderdaad per paard en stal kunnen afspreken of deze uitgemest moet worden of dat de mensen dit zelf doen.
All inclusive zou ik er rond de €200 tot €250 p/m voor betalen
Aangepast, dus zonder uitmesten of een andere 'faciliteit' zou ik er 150 tot €200 p/m voor betalen.

Klinkt verder aantrekkelijk,
Succes!

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 19:36

Daarmee bedoel ik dat zodra het weer het toelaat, dus de landen droog zijn de paarden op het land mogen, dit geld voor het hele jaar.

Zodra het gaat regenen moeten ze van het land af en komen ze buiten in de bak.

Ik wil er paddocks bij zodat ze het hele jaar rond gewoon buiten kunnen lopen.

Betreft het mesten, zeker iets om over na te denken, dank jullie wel!

Ik wacht af op verdere reacties :)

Prijs Indicatie's zijn ook zeker welkom om een beter beeld te scheppen.

Ook hoor ik graag jullie mening over de stalling zonder de paddocks, aangezien niet zeker is of dit mogelijk is.

Paarden zouden in groepen van 2 a 3 (of in overleg alleen) om en om naar buiten kunnen in de bak, daar is geen water en kan geen hooi gevoerd worden. Afhankelijk van de grote van de groepen zouden ze dan 2 a 3 uur buiten lopen op een dag.

Wat is jullie gedachte hierover?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:14

Nadiine__x schreef:
Ook hoor ik graag jullie mening over de stalling zonder de paddocks, aangezien niet zeker is of dit mogelijk is.

Paarden zouden in groepen van 2 a 3 (of in overleg alleen) om en om naar buiten kunnen in de bak, daar is geen water en kan geen hooi gevoerd worden. Afhankelijk van de grote van de groepen zouden ze dan 2 a 3 uur buiten lopen op een dag.

Wat is jullie gedachte hierover?

Twee à drie uur op een dag ;( ? Dat zou voor mij echt een dealbreaker zijn. Voor mij is een minimum toch wel 8 uur.

_Prisca_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:21

En wat als je wilt rijden in de bak staan de paarden er in?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:28

_Prisca_ schreef:

Dat is zeker een punt waar je rekening mee moet houden.

Ik persoonlijk zou niet voor deze stallen kiezen om er te komen staan, tenzij er paddocks zijn.

Wat is de reden dat de eigenaar er mee wilt stoppen?
Zeker niet onbelangrijk.......

Van horen zeggen ken ik een stal, niet ver van hier en die heeft steeds verschillende beheerders gehad en allemaal haken ze af en of moeten ze stoppen, het was niet voor niets dat de voorgangers er mee ging stoppen. Tot nu toe had niemand het er lang volgehouden.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 20-02-15 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:35

Ik denk het niet, gezien ene Hanny ALTIJD heel veel advertenties heeft staan op marktplaats.....

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:37

Niet geheel onbelangrijk wat heeft de accommodatie te bieden. Binnenbak of buitenbak, longeerton of niet. Voer je hooi of kuil. Kan je je trailer stallen.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:39

_Prisca_ schreef:

Nog niet te spreken over je rijbak die vol ligt met mest en pisplekken (glad) de bakkwaliteit gaat zo rap achteruit ook door het platlopen

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:40

En wordt dit dan je enige inkomensbron? met 10 stallen zal het niet lukken een volledig salaris binnen te halen ben ik bang.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 20:54

Betreft het rijden is zeker een nadeel voor de paarden in de bak, deze moeten dan namelijk weer naar binnen zodat er gereden kan worden.

Ik zelf sta ook absoluut niet te wachten om de accomodatie te gaan huren onder deze voorwaarden laat dit vooropstaan.

Ik heb aangegeven dat ik er paddocks bij wil, ik heb hierin aangeven waar ik deze zou willen en dit was zeker een optie maar zou dan voor eigen kosten worden, wat ik voor een huur accomodatie en wat ik ervoor betaal, niet netjes vind.

Ik ga nog verder over handelen en als het niet via mijn weg kan gaat de deal ook niet door.

De reden dat de huidige eigenaar ermee stopt wil ik vertellen via pb, dit wil ik niet hier openbaar doen, ook wil ik niet openbaar vermelden over welke stal het gaat, ik ga ook zeker geen vermoedens scheppen en houd dit voor mijzelf.

als er vragen zijn over welke stal, reden enz. dan mag iedereen mij een pb sturen en zal ik hier op verder inhaken.

De reden van dit topic is, omdat ik wil weten, als ik de stalling rond krijg, of ik dan vol kom te staan.
Wat ik van jullie begrijp gaat dit niet lukken op de huidige gang van zaken, (wat ik begrijp en ook verwacht had)

Dus nu vraag 2:

Paddocks, paarden komen in groepen van 2 a 3 buiten. (in overleg alleen) gemiddeld 8 uur per dag.
Krijgen hooi en water in de paddocks. (onbeperkt)
zodra ze op stal komen krijgen ze onbeperkt hooi (voordrooghooi) tot hun beschikking en krijgen smorgens en savonds een halfuur na hun hooi krachtvoer. (dit ivm de spijsvertering, zo word het voer beter opgenomen.)
krachtvoer regel je zelf, ik voer het. dit zodat iedereen zijn eigen voer kan geven naar eigen wenzen.
Paarden komen op vlas te staan. (in overleg kan er altijd wat geregeld worden)
Paarden zijn all in, mocht je echt graag zelf willen mesten kan hier over gepraat worden.
Je krijgt een grote zadelkast met 2 zadelsteunen.
ik wil een kantine gaan maken
en er is een buiten wasplaats (uit mijn hoofd alleen koud water)
Buitenbak, waar het hele jaar in gereden kan worden, geen zware bodem en met verlichting.
Trailer kan niet gestald worden vanuit mij, misschien wel in overleg met de eigenaar van het terrein.

Ik kan de weide erbij huren, dit wil ik wel gaan doen, omdat ik het voor de paarden lekker vind dat wanneer het weer het toe laat ze lekker kunnen grazen.

Wil ik op dit alles rond willen spelen en er zelf nog iets aan over houden moet ik minimaal €250,- stalling vragen om rond te komen en zelfs €300,- om er iets aan over te houden.

Graag zou ik weer jullie mening willen weten!

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 20:55

genja schreef:
En wordt dit dan je enige inkomensbron? met 10 stallen zal het niet lukken een volledig salaris binnen te halen ben ik bang.

Ik hoef er niet van te leven, er een beetje aan over houden zou wel fijn zijn.
Werken voor niks vind niemand leuk :=

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:12

Dat is wel vrij duur voor die omgeving zonder binnenbak.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 21:16

wwillemijn schreef:
Dat is wel vrij duur voor die omgeving zonder binnenbak.

Wat vind jij een mooie stalprijs voor deze accommodatie en zorgen?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:22

Ik betaal in Doorn voor soortgelijk 260 per paard. Aan de 'andere kant van het water' is eigenlijk alles juist goedkoper. Ik wil je niet tegenhouden hoor, maar als je ziet hoe 'Hanny' zo ongeveer kruipt om aan pensionklanten te komen, en rondom Maurik de stallen ook maar niet vol komen lijkt mij dat je er niet echt winst mee kan maken, of zelfs maar quit te spelen.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 09:51

Je moet ook in gedachten houden, wat als je maar de helft van je stal vol krijgt dan kost je pensionstal je geld ipv dat je er iets aan verdient.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 15:16

risky schreef:
Je moet ook in gedachten houden, wat als je maar de helft van je stal vol krijgt dan kost je pensionstal je geld ipv dat je er iets aan verdient.

Ik kan per stal huren, dus dat is wel een voordeel!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 15:17

VSW → ED

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 17:55

Oh sorry.. Bedankt voor het verplaatsen!

Daisy94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:16

Waar is het exact? :)

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:19

Staat in de eerste post, ommeren, is in gelderland.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 00:09

Iedereen heel erg bedankt voor alle reacties, ook via pb!

Ik heb besloten om van deze accommodatie af te zien, er zitten teveel nadelen aan en de verhuurder is erg standvastig.

Wel heb ik nog 3 andere stallen op het oog, dus ga zeker verder kijken!