Vakantie met paard varchtwagentje nodig wie weet iets?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ina_1994

Vakantie met paard varchtwagentje nodig wie weet iets?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 13:54

Hoi hoi

Omdat ik al aardig wat gegoogled heb en nog niet echt iets gevonden heb stel ik mijn vraag hier even.

Wij willen in het voorjaar met onze paarden op vakantie.
Het eerste idee is om naar Texel te gaan, dus mocht iemand nog iets weten daar :) (we hebben al een aantal B&B gevonden)
Maar er is ook een optie om gewoon op het 'vaste land' te blijven. Het liefst aan de kust zodat we naar et strand kunnen.

Maar goed dat is op zich niet een groot probleem. wat dat betreft is er wel wat keus. We gaan trouwens vrijdag (eventueel donderdag avond) heen en willen zondags weer terug zijn.

Nu zitten we alleen met vervoer.
Het aller mooiste zou denk ik zijn een vrachtwagentje waar 3 of 4 paarden in kunnen. We hebben in onze kennissenkring mensen die een E rijbewijs en ook vrachtwagen rijbewijs hebben dus dat is ook gedekt in principe.
Alleen nu nog vinden waar we eventueel zo'n vrachtwagentje kunnen huren....
het liefst omgeving groningen/ friesland.

Wie weet iets en heeft eventueel goede ervaringen ermee?

(Hoop dat dit topic hier goed staat)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Vakantie met paard varchtwagentje nodig wie weet iets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:08

TAO -> ED

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:10

Er zijn wel wat paarden taxi bedrijven alleen of je dat geld er voor neer wil leggen is een 2de is echt mega duur 2 paards vrachtwagentje ben je al gouw 450 euro kwijt en dan komt de diesel er ook nog bij.

ina_1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 14:13

CoriienRN schreef:
Er zijn wel wat paarden taxi bedrijven alleen of je dat geld er voor neer wil leggen is een 2de is echt mega duur 2 paards vrachtwagentje ben je al gouw 450 euro kwijt en dan komt de diesel er ook nog bij.

Jaa daar was ik inderdaad al bang voor.
We hebben zo ie zo ook een twee paards trailer tot onze beschikking een tweede zouden we dan moeten huren, dus ik denk inderdaad omgerekend beter kunt doen.

Maar goed ik denk kan het altijd vragen, you never know :o

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:16

Ja snap je punt, maar een taxi of vrachtwagen huren is echt TE duur je kan dan beter een trailer idd huren, en je weg laten brengen. :j

Als je dan toch ook de auto mee heb en er zou wat gebeuren heb je idg 1 trailer combinatie waar mee je op pad kan :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 23:00

Zo'n 2paards vrachtwagentje is wel te huur her en der maar reken er niet op dat er ook daadwerkelijk 2 paarden op mogen. Laadvermogen is altijd lager dan je denkt, zet m eerst op de weegbrug voor je gaat huren want je bent onverzekerd als er wat gebeurt en je overbeladen bent.
Meten is weten.
Tweepaards trailer heb je meer speling. Dan zou je er een dikke (huur) bus voor kunnen hangen bijv. Wel BE rijbewijs uiteraard.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 08:01

Van trailers en vrachtwagens huren weet ik niks, maar wij hebben vorig jaar met onze stal op de Eagles Ranch overnacht met de paarden ivm de sgw van Texel, en dat is goed bevallen.