paard verkopen als draagmerrie, wie kan me helpen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jesjepaarden

paard verkopen als draagmerrie, wie kan me helpen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 23:09

Hallo bokkers,

Zoals de titel al zegt, wil ik mijn paard verkopen als draagmerrie, bijv aan een centrale. Ik heb al contact gehad met diegene in Biddinghuizen, heeft interesse, maar momenteel geen plek om haar daadwerkelijk over te kopen. Ik kan al wel verhuren, maar ik wil dimijn paard verkopen, en niet na anderhalf jaar terug (+ de bijkomende risico's). Mijn paard is gezond, vrij van blessures, heeft wel een bemerking (karperrug. Maar dit is niet van belang bij het draagmerrie zijnde). hhet is een grote merrie van 1.74m, en ze is bijna 10 jaar oud. Wie kan mij verder helpen? Met google kom ik niet zover, of ligt de prijs al te laag (800 is veel te laag voor een gezond paard, voor deze prijs gaan ze vaak op transport naar frankrijk;))

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 23:23

Misschien een advertentie plaatsen op zowel bokt als marktplaats?

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 07:00

lucifertje

Re: paard verkopen als draagmerrie, wie kan me helpen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 07:45

Waarom niet gewoon verkopen als recreatie paard als het helemaal gezond is zoals je zegt?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 07:48

Een karperrug is misschien niet heel fraai om te zien maar ik heb er een handjevol
gezien die t prima doen en graag werken..

Waarom is het dan zo'n bemerking, geeft ze pijn aan?

Jesjepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 08:38

Het paard is verder gezond, mankeert verder ook niks aan de benen en als ik ermee gedaan had wat ik ermee wilde doen was ik nu M2 geweest. Door omstandigheden (denk aan vervoer) is dit niet van de grond gekomen. Ik heb dit paard gekocht voor de wedstrijden, maar heb er geen klik mee.

Hoe laag ik mijn vp ook zet, reacties genoeg, maar niemand die dit paard een kans wil geven. Ook ik weet dat ze er geen last van heeft, vandaar ook mijn idee als draagmerrie. Maargoed, dit is offtopic.

Ik zoek fokkers/draagmerriecentrales die aan embryotransplantaties doen, en die hiervoor merries opkopen. Mijn paard kennende gaat ze een superlieve moeder worden...

Jesjepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 08:49

@kabouterdans, dankjewel, maar equinta wil alleen merries tussen de 3 &7 jaar volgens hun site...

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 09:26

Als ze nog nooit een veulen heeft gehad, heb je kans dat de meeste haar niet willen omdat ze "al" 10 is en nog geen veulen heeft gehad.
Pfff lastig, ik kan je niet verder helpen. Heb je al een advertentie op marktplaats staan? (misschien dat er namelijk wel een particulier of een ander bedrijf is die haar dan ziet die nog op zoek is naar een draagmerrie?)
Verder willen mensen waarschijnlijk ook wel wat over het karakter weten, dus zet dit er vooral bij (geen heel verhaal uiteraard, maar wel of ze bloed heeft, juist heel koel is). De draagmerrie geeft namelijk meer mee aan het veulen dan je zou denken.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 10:54

Jesjepaarden schreef:
Ik heb dit paard gekocht voor de wedstrijden, maar heb er geen klik mee.

. Mijn paard kennende gaat ze een superlieve moeder worden...

Je hebt blijkbaar toch niet zo'n vooruitziende blik.
Weer een paard de klos. |(

En dan moet een ander maar de verantwoording nemen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 11:01

Ik vind het maar een rare oplossing voor een 10 jarige merrie die nog nooit een veulen heeft gehad.

Dat de mensen niet in de rij staan voor zo'n merrie snap ik wel... maar deze zou toch prima als recreatiepaard kunnen worden verkocht. Beetje tijd en geduld, een nette advertentie en wat mensenkennis. Je kan ook nooit weten wat de nieuwe eigenaar gaat doen... ook niet als je haar als draagmoeder verkoopt.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 11:04

Je gaat er vooral van uit dat je merrie ook daadwerkelijk dragend gaat worden.

Maar op gegeven moment, of misschien wel na verkoop, blijkt dat dat niet meer lukt.

En dan?
Dan is je paard voor slachtprijs verkocht en nemen ze er heel makkelijk afstand van.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 11:25

Ik snap niet helemaal waarom het draagmoederschap dé ideale oplossing zou zijn voor dit paard?
Geen enkele fokker staat te wachten op een 10 jarige merrie als draagmoeder, simpelweg omdat jongere merries beter vruchtbaar zijn. Een 10 jarige maidenmerrie zit al helemaal niemand op te wachten.

De verkoop heeft betere kans van slagen voor recreatief gebruik, mits ze natuurlijk helemaal echt gezond is. Als de karperrug echt heel duidelijk aanwezig is, zal dat een afknapper zijn voor potentiele kopers. Wellicht dat osteopathie daar nog iets aan kan verbeteren dan.

800 euro voor een 10 jarige merrie die nog nooit iets gedaan heeft in haar leven en een schoonheidsgebrek aan haar rug heeft (minstens, als het niet erger is!), vind ik overigens wel een laag maar ook reëel bedrag. Vrees dat je er niet meer voor gaat krijgen.

Jesjepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 13:44

Even, ik hoef geen offtopic reacties! Paard de dupe? Nee ik de dupe! Paard gekocht met me ex voor de wedstrijden, trailer auto alles gekocht, en een halfjaar later dumpte hij me. Dus of het mijn schuld is? Misschien wel, maar ik wijt het aan andere zaken omdat ik geen rijbewijs heb. Paard heeft het goed bij me. Ik zoek een passende oplossing, en niks gedaan? L1+3, beheerst de oefeningen van het Z1, alleen t starten komt er niet van Doordat ik geen vervoer heb. Ik zoek een passende oplossing en voor 800 euro lach ik ze uit. Ze heeft bloed maar is koel in t koppie en voed de 3jarige bij ons op stal op. Aan reacties als hierboven heb ik niet zoveel, ik zoek bedrijven die draagmerries zoeken, aangezien ze altijd een regelmatige cyclus heeft.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:52

Voor de meeste bedrijven zal ze afvallen gezien haar leeftijd + overige gegevens.
Ik zou haar dus op marktplaats zetten, misschien is er wel een particulier die haar als draagmerrie wil hebben. (bijv. iemand die een hele goede merrie heeft staan en daar embryo's uit wil spoelen maar geen eigen draagmerrie heeft). Grote kans dat de bedrijven ook op marktplaats zoeken als ze merries nodig hebben.

Jesjepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 13:53

Ik had haar op mp staan, nu indd advertentie even verwijderd en vanavond in de categorie fokmerries plaatsen denkik?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 14:01

Jesjepaarden schreef:
Ik had haar op mp staan, nu indd advertentie even verwijderd en vanavond in de categorie fokmerries plaatsen denkik?

Waarom niet gewoon bij de rijpaarden?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 14:02

Ik lees allemaal verschillende dingen

- Je hebt het paard gekocht voor de wedstrijden, maar geen klik mee
- Paard kent oefeningen tot Z, maar je kan geen wedstrijden rijden vanwege geen vervoer

Rijbewijs kan je toch gewoon halen? Hoe kan je een paard waar je geen klik mee hebt oefeningen aanleren tot Z1? Hoe weet je hoe ze op wedstrijden is als je nog niet gestart hebt? Had het paard al een karperrug?

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 14:05

www.dehommershoeve.nl
Daar heeft mijn merrie ook gestaan.

Of kijk eens bij klinieken.
Bijv www.veterinaircentrumsomeren.nl

Hier heb ik mijn merrie ook aangeboden een aantal jaren terug, maar toen hadden zij geen plek.
Proberen kun je het altijd.

Kijk aub uit met het verkopen van je paard als fokmerrie/draagmoeder.
Er zit genoeg schorem tussen. (check topic in mijn onderschrift)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 14:08

Verkopen is loslaten. Als je echt zeker wilt weten wat voor carrière je paard tegemoet gaat, dan is zelf houden de enige optie (en helaas zie je aan je eigen omstandigheden al dat dat ook niet waterdicht is).
Waarom zou je 'r niet 'gewoon' te koop zetten zodat ze ook nog een kans als recreatiepaard heeft? Elke potentiële koper ziet die karperrug toch wel, en als je haar gewoon OOK als draagmerrie aanbiedt, vergroot je dus haar kansen.

Je zegt overigens dat je om 800 euro moet lachen, maar hoeveel verwacht je dat het dier op gaat brengen dan? Ik zie namelijk gezien prestaties, leeftijd en lichamelijke afwijking weinig grond om er een veel hogere prijs voor te kunnen vragen?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 14:11

Jesjepaarden schreef:

Is er iets mis met die merrie?Ik snap niet waarom je ze perse als draagmoeder of fokmerrie wilt plaatsen.
Persoonlijk denk ik dat jou paard niet de ideale fokmerrie is.

Kan ze niet verkocht worden als leuk recreatiepaard of heeft ze teveel last van de karper rug?
Ik ken iemand die met een paardje met lichte karper rug leuke bosritten maakt.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 14:19

Zo eenvoudig is verkopen als recreatiepaard ook niet hoor. Mijn 15-jarige kwpn merrie staat nu al maanden te koop, om zot van te worden. Ze heeft (vergroeide) spat en daarom verkoop ik haar voor de fok of recreatie. Al meer dan een jaar goed rad, geen medicatie of behandeling, heeft al een veulen gehad die zelfs nationaal veulenkampioen was en toch nog steeds geen nieuwe eigenaar. Tig keer afspraken voor bezichtiging gehad en uiteindelijk is er precies 1 iemand komen opdagen. Ik heb draagmoederschap ook overwogen, maar daar vinden ze haar te oud voor. Frustrerend, het is al niet makkelijk om bepaalde keuzes te maken en dan, ja weet ik het ook niet meer. Succes en ik hoop dat je de goede oplossing vindt.

Sasqiua

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 14:22

Als ik je vorige topics doorlees begrijp ik ook niet waarom je haar niet als recreatie- of zelfs nog als sportpaard verkoopt. Je geeft zelf aan dat je 800 euro te weinig vindt, maar als ik persoonlijk opzoek zou zijn naar een draagmerrie - die droog gezegd verder niets hoeft te kunnen - zou ik er ook niet meer dan 800 euro voor over hebben.

En ja; ze heeft een "bemerking" dus je vraagprijs zal daarop aangepast moeten worden. De markt is nu eenmaal al verzadigd met paarden.

@Murosch, jij loopt daarbij ook waarschijnlijk tegen het zelfde probleem aan. Genoeg paarden te koop, ik koop ook liever geen paard waarvan je weet dat hij iets (gehad) heeft..

@TS: ik hoop dat je een goed plekje voor je merrie kunt vinden, dan wel als draagmerrie of rijpaard!

Edit: typo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 14:24

Sasje_ schreef:
Als ik je vorige topics door lees begrijp ik ook niet waarom je haar niet als recreatie- of zelfs nog als sportpaard verkoopt. Je geeft zelf aan dat je 800 euro te weinig vindt, maar als ik persoonlijk opzoek zou zijn naar een draagmerrie - die droog gezegd verder niets hoeft te kunnen - zou ik er ook niet meer dan 800 euro voor over hebben.

En ja; ze heeft een "bemerking" dus je vraagprijs zal daarop aangepast moeten worden. De markt is nu eenmaal al verzadigd met paarden met een bemerking.

@Murosch, jij loopt daarbij ook waarschijnlijk tegen het zelfde probleem aan. Genoeg paarden te koop, ik koop ook liever geen paard waarvan je weet dat hij iets (gehad) heeft..

@TS: ik hoop dat je een goed plekje voor je merrie kunt vinden, dan wel als draagmerrie of rijpaard!

Hier kan ik me dus in het geheel bij aansluiten. Als fokmerrie/draagmerrie 'hoeft' ze misschien niks meer, maar gaat men er dus ook echt geen 5.000 voor neerleggen bij wijze van. Maar om mensen met 800 euro 'uit te lachen'... Misschien hebben die mensen wel direct de juiste klik met het dier en kunnen ze d'r meer dan genoeg bieden, paard wordt er toch ook niet goedkoper op als je 'm laat staan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 14:24

Murosch, mogelijk vergelijkbaar probleem. Je vraagprijs is 'emotie'. Een paard van die leeftijd (ik ga er vanuit dat het om die schimmel gaat hoor, hopelijk klopt dat?) wat geen hoog niveau heeft en "dus" mogelijk geen echt lekker leerpaard is, EN wat een medische aantekening heeft, brengt in deze economie/markt gewoon geen 1200 euro op.
Hoe hard dat ook klinkt he, want ik snap echt wel dat voor jou de waarde van dat dier eigenlijk nog heel veel hoger ligt. Maar dat is emotionele waarde, geen economische.

Jullie hebben last van de huidige markt, van de 'staat' van het paard (TS karperrug en Murosch spat) en ook een beetje van je eigen gevoel.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 14:28

Murosch schreef:
Zo eenvoudig is verkopen als recreatiepaard ook niet hoor. Mijn 15-jarige kwpn merrie staat nu al maanden te koop, om zot van te worden. Ze heeft (vergroeide) spat en daarom verkoop ik haar voor de fok of recreatie. Al meer dan een jaar goed rad, geen medicatie of behandeling, heeft al een veulen gehad die zelfs nationaal veulenkampioen was en toch nog steeds geen nieuwe eigenaar. Tig keer afspraken voor bezichtiging gehad en uiteindelijk is er precies 1 iemand komen opdagen. Ik heb draagmoederschap ook overwogen, maar daar vinden ze haar te oud voor. Frustrerend, het is al niet makkelijk om bepaalde keuzes te maken en dan, ja weet ik het ook niet meer. Succes en ik hoop dat je de goede oplossing vindt.

Ik vind jouw paard een heel leuk paard.Alleen als ik je stukje over de spat leest dan krab ik even achter mijn oren.
Ik denk dat je in je advertentie te eerlijk bent en daarom veel verkopers afschrikt.
Je zou een verkorte versie er van moeten maken.
Iets van Het paard heeft spat, hierdoor niet meer geschikt voor de hogere sport maar wel als recreatie of beginners paard.Dan komt de kwaal minder ernstig over en ben je wel eerlijk in je verhaal.