holistische dierenarts laarakker

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

loismooij15

holistische dierenarts laarakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 11:07

hoi bokkers,

mijn paardje heeft veel last van dunne mest, de dierenarts bij ons op stal zegt dat hij gevoelige darmen heeft en daarbij ook een spastische darm...

is er iemand die ervaring heeft met laarakker en de prijzen daarvan?

ik twijfel of ik er heen zal gaan...

alvast bedankt! *\o/*

Afbeelding

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 11:14

Eric Laarakker?
Schijnt een hele bijzondere man te zijn, heb zelf alleen nog maar leerlingen van hem mogen ontmoeten. De paarden die door leerlingen werden geholpen gingen er ook echt op vooruit, waren paarden van equixantos :)

Ene paard zwieberde de hele tijd heen en weer bij het rijden, dat kwam omdat hij zijn rug vastzette door problemen met zijn buik. Het andere paard had een soort 'knoop' vlak achter de oren en moest even losgemaakt worden. Een derde paard verzette geen stap meer bij het rijden (deze was van een vriendin). Deze mensen waren erg goed in hun vak, maar ik heb echt een paar keer gehoord dat er niemand zo is als Eric Laarakker!

Edit: de prijs weet ik helaas niks van.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 11:19

LoisBacardi schreef:
hoi bokkers,

mijn paardje heeft veel last van dunne mest, de dierenarts bij ons op stal zegt dat hij gevoelige darmen heeft en daarbij ook een spastische darm...

alvast bedankt! *\o/*

[ Afbeelding ]

Onze ervaring.. (danwel met een leerling) is dat het grote onzin is. Ze kunnen niet uitleggen hoe iets werkt, want het is gewoon zo. Die vrouw durfde niet eens bij onze pony in de buurt te komen en kon met een een of andere wichelroede wel vertellen dat ze last had van haar lever. Bleek later dat onze pony (nooit kreupel gelopen) peesscheuren van 10 cm had, in beide achterbenen. NOOIT meer voor mij. het is dat we ten einde raad waren met die pony, maar uiteindelijk hebben we haar onder volle narcose moeten laten onderzoeken in utrecht..

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 11:19

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 11:20

Heb je al eens op de site gekeken? Daar staat ook veel info. Ik heb een tijdje met mijn paard bij Laarakker gelopen. Ze is er super van opgeknapt. Het fijne is dat de mensen daar ook dierenarts zijn en dit combineren met een holistische kijk. Twee werelden die samengevoegd zijn, erg prettig. Goedkoop is het niet, maar dat is een reguliere dierenarts ook niet.

Gini

Re: holistische dierenarts laarakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 14:14

MD > ED

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 17:46

Mijn paard is ook door laarakker geholpen en ik ben erg tevreden. We stonden met onze rug tegen de muur omdat niemand het meer wist wat er aan de hand was. De laatste strohalm, was laarakker. Ik stond er erg wantrouwig tegenover maar hij heef mijn paard super behandeld en ze is nu beter dan ooit.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 17:48

streep schreef:
Mijn paard is ook door laarakker geholpen en ik ben erg tevreden. We stonden met onze rug tegen de muur omdat niemand het meer wist wat er aan de hand was. De laatste strohalm, was laarakker. Ik stond er erg wantrouwig tegenover maar hij heef mijn paard super behandeld en ze is nu beter dan ooit.

Hier ook met de rug tegen de muur en als laatste redmiddel... Super blij dat we dat ooit aangegrepen hebben, anders had ik 8 jaar geleden al afscheid genomen. In die 8 jaar met meerdere, soms onverklaarbare klachten, er geweest en altijd goed geholpen en mijn paard zien opknappen.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 09:27

Hier ook een zeer tevreden klant. Niet alleen met een paard met diagnose hoef/straal kanker , zet maar aan de pretnison ;( (nu ben ik een fel tegenstander van pretnison,) en ben nu 1/2 jaar onder behandeling met het paard bij Laarakker.
Alles wordt eerst van binnen opgelost. Bij de oorzaak. Geen symptoombestrijding dus.
Je moet wel een lange adem hebben, omdat het wat langer duurt dan het reguliere, neem maar een pilletje dan is het weg.
En helemaal bij de voeten? Voordat het daar is? Ben je wel even bezig.
De reiniging en herstel gaat van binnenuit. Ik heb hem echt zo duidelijk zien opknappen. Zijn voeten gaan steeds beter en heb regelmatig controle.
Het vergt veel aandacht van de eigenaar. 2x per dag druppels moeten geven en goed je paard in de gaten houden. Regelmatig contact met Den Hoek hoe het gaat.
Wat betreft geld en wat het kost? Tot nu toe ben ik meer kwijt aan regulier en geen oplossing voor dit paard dan bij Den Hoek.
Standaard laat ik de paarden nu 1x per jaar een check up doen. Ze komen dan aan huis en net als de Chinese leer, standaard check up...en voordat er ziektes ontstaan kunnen ingrijpen. Het lichaam in balans houden.

Met mijn Berner sennen ben ik ook geweest. Die had bij de vorige eigenaar een chemische castratie chip gehad. en blijkbaar was die chip nooit opgelost. Het werd een enorme bult van wel 8 cm doorsnee op zijn schouder. Uiteindelijk is met deze methode de "bult" opengebroken. En is de bult helemaal verdwenen nu. (het was een cyste geworden) Zonder 1 operatie is het hersteld. Mijn ervaring is wel, dat sommige dieren best heftig kunnen reageren op deze middelen, vandaar dat het contact met de kliniek wel belangrijk is om te overleggen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 09:42

femo schreef:
LoisBacardi schreef:
hoi bokkers,

alvast bedankt! *\o/*

[ Afbeelding ]

Onze ervaring.. (danwel met een leerling) is dat het grote onzin is. Ze kunnen niet uitleggen hoe iets werkt, want het is gewoon zo. Die vrouw durfde niet eens bij onze pony in de buurt te komen en kon met een een of andere wichelroede wel vertellen dat ze last had van haar lever. Bleek later dat onze pony (nooit kreupel gelopen) peesscheuren van 10 cm had, in beide achterbenen. NOOIT meer voor mij. het is dat we ten einde raad waren met die pony, maar uiteindelijk hebben we haar onder volle narcose moeten laten onderzoeken in utrecht..

Ze kunnen het wel uitleggen hoor Femo. Dat is bij mij prima gegaan. De wichelroede - zoals jij dat noemt - is een lecher antenne. Die meet de energiewaarden van de organen en andere structuren van je paard. Voor alles wat gemeten kan worden staan gezonde waarden en niet gezonde waarden. Uit wat wordt gemeten weet men dan wat er niet in orde is. Interessant bij jouw pony is dat de lever in de holistische geneeskunde in relatie staat met de pezen. Dus dat de lever niet in orde was klopt dan weer wel met het feit dat je pony peesproblemen had. Soms moet je - en dat geldt overigens bij de reguliere geneeskunde ook - een kliniek ook wel tijd en gelegenheid geven om tot een goede diagnose te komen.

Ik heb tot nu toe alleen maar goede ervaringen met Den Hoek (Laarakkers). Ik moet wel zeggen dat als ik echt een bot- of peesprobleem vermoed dat ik dan meestal wel naar de reguliere arts ga. Gewoon omdat je in dat geval bij Laarakkers ook wordt doorgestuurd voor een foto of echo. Maar is het iets vagers dan ga ik echt wel naar Den Hoek.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 09:55

Ik ben met een peesprobleem ook eerst naar de Uithof gegaan, omdat ik dat ook gewoon op de echo wilde zien. Eerste scan, toen ook de tweede scan daar. En toen me bij de tweede scan werd verteld dat mijn paard nooit meer zou herstellen ben ik voor een second opinion naar Laarakkers gegaan met de peesscans. Zij stelden mij gerust en ze kregen gelijk. Nog geen 4 maanden na de tweede scan ben ik voor een nieuwe scan bij een andere reguliere dierenarts geweest voor een echo en bleek er niets te zien (zelfs geen littekenweefsel).

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 10:30

Babootje schreef:
Ze kunnen het wel uitleggen hoor Femo. Dat is bij mij prima gegaan. De wichelroede - zoals jij dat noemt - is een lecher antenne. Die meet de energiewaarden van de organen en andere structuren van je paard. Voor alles wat gemeten kan worden staan gezonde waarden en niet gezonde waarden. Uit wat wordt gemeten weet men dan wat er niet in orde is. Interessant bij jouw pony is dat de lever in de holistische geneeskunde in relatie staat met de pezen. Dus dat de lever niet in orde was klopt dan weer wel met het feit dat je pony peesproblemen had. Soms moet je - en dat geldt overigens bij de reguliere geneeskunde ook - een kliniek ook wel tijd en gelegenheid geven om tot een goede diagnose te komen.

Ik heb tot nu toe alleen maar goede ervaringen met Den Hoek (Laarakkers). Ik moet wel zeggen dat als ik echt een bot- of peesprobleem vermoed dat ik dan meestal wel naar de reguliere arts ga. Gewoon omdat je in dat geval bij Laarakkers ook wordt doorgestuurd voor een foto of echo. Maar is het iets vagers dan ga ik echt wel naar Den Hoek.

Leuk. En klopt idd in relatie lever , pezen. Zelf vind ik het een fijne manier om dieper op het probleem in te gaan. Overigens wil het niet zeggen (waar veel mensen nogal van schrikken) als lever of nierwaarden niet goed zijn volgens de holistsiche manier van meten, dat het paard heel erg ziek is.
Het gaat om de energie van alle organen en de doorstroming van deze organen. Als er een kleine stagnatie is (bv een griepje) kan je dit al uitlezen met een lecher antenne.

Hoe holistisch werkt? Is juist dan die leverwaarden weer in balans te krijgen, zodat de ontstane peesblessure beter kan worden opgelost/hersteld.

ennuh...wat betreft een wichelroede? Je kan er nog steeds water mee vinden. Dus zo gek waren ze vroeguh niet ;-)

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 10:46

Je kan geen water met een wichelroede vinden. Maar dat terzijde. Er is bij de kliniek gebleken dat er 0.00 problemen waren met haar lever.:') ze konden mij niets uitleggen over hoe dat ding werkte, maar ik moest maar geloven dat het werkte. Ook had mijn pony psychose achtige klachten, en komen ze met druppels aan waarvan mijn vader later zegt.. Wt..f, dat hadden ze NOOIT mogen geven (niks mis met kruiden etc, daar geloof ik wel in) maar komop. Volgens mij is het een en al placebo. :')

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 10:54

femo schreef:
Je kan geen water met een wichelroede vinden. Maar dat terzijde. Er is bij de kliniek gebleken dat er 0.00 problemen waren met haar lever.:') ze konden mij niets uitleggen over hoe dat ding werkte, maar ik moest maar geloven dat het werkte. Ook had mijn pony psychose achtige klachten, en komen ze met druppels aan waarvan mijn vader later zegt.. Wt..f, dat hadden ze NOOIT mogen geven (niks mis met kruiden etc, daar geloof ik wel in) maar komop. Volgens mij is het een en al placebo. :')

tuurlijk hahaha, zeggen ze dat tegen je in de kliniek! En logische....dat moeten ze van de farmaceutische industrie...die is er namelijk niet om dier of mens beter te maken maar afhankelijk te maken van medicijnen. Zo worden de artsen opgeleid.
wb het meten van de leverwaardes? Dat kunnen ze in de kliniek niet met een bloedonderzoekje...dat gaat op een heel ander level dan dat regulier kent.
k ben benieuwd van de druppels die je gekregen had. Want ik heb nog nooit enig placebo of nep bij ze ontdekt. Paarden, honden reageren er goed op en die kunnen niet faken ;-)
Zo te horen is je vader anti homeopathisch . Zijn keuze, maar niet de mijne.
Het is zo jammer, dat regulier en homeopatisch niet veel meer hand in hand gaan.
Bij den hoek werken allemaal dierenartsen trouwens, maar hebben meer vertrouwen in de holistische manier.

Maar goed. Den hoek heb je niet de kans gegeven met je paard.
De kliniek wel, maar daar is het uiteindelijk ook niet goed mee gegaan toch? En toch heb je daar nog steeds vertrouwen in dat ze het wel goed gedaan hebben?

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:41

nombrado schreef:
femo schreef:

tuurlijk hahaha, zeggen ze dat tegen je in de kliniek! En logische....dat moeten ze van de farmaceutische industrie...die is er namelijk niet om dier of mens beter te maken maar afhankelijk te maken van medicijnen. Zo worden de artsen opgeleid.
wb het meten van de leverwaardes? Dat kunnen ze in de kliniek niet met een bloedonderzoekje...dat gaat op een heel ander level dan dat regulier kent.
k ben benieuwd van de druppels die je gekregen had. Want ik heb nog nooit enig placebo of nep bij ze ontdekt. Paarden, honden reageren er goed op en die kunnen niet faken ;-)
Zo te horen is je vader anti homeopathisch . Zijn keuze, maar niet de mijne.
Het is zo jammer, dat regulier en homeopatisch niet veel meer hand in hand gaan.
Bij den hoek werken allemaal dierenartsen trouwens, maar hebben meer vertrouwen in de holistische manier.

Maar goed. Den hoek heb je niet de kans gegeven met je paard.
De kliniek wel, maar daar is het uiteindelijk ook niet goed mee gegaan toch? En toch heb je daar nog steeds vertrouwen in dat ze het wel goed gedaan hebben?

Och hou toch op. dat is echt bullsh*t. Mijn vader zit in de farmaceutische industrie, en ik kan je vertellen dat ik dus wel weet hoe het zit. :') en dat is niet om mensen aan 'medicijnen afhankelijk' te maken. :') Hij ontwikkeld zelf medicatie. En dat heeft wel meer inhoud dan alleen maar big business en verkeerde mensen. (ja die zijn er natuurlijk ook, maar geloof me.. er zijn een HOOP holistische kwakzalvers)
als je vier maanden wacht met een pees, kan hij prima uit zichzelf hersteld zijn dmv rust etc etc. en niet vanwege die 2 druppels op 600 kg.
Hij gaat prima hand in hand met holisten, maar alleen wanneer het wetenschappelijk onderbouwd kan worden. zoals met kruidenleer. en niet omdat iemand met een stokkie loopt te zwaaien.

Wij verschillen duidelijk van mening. geeft niet, even goede vrienden.

ik ontstip even, want ik merk dat mijn oren hiervan gaan klapperen! :):)

Succes TS!

Irissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:59

Ik heb zeer goede ervaringen met Annika, zij werkt bij Den Hoek.
Mijn paard was slecht tot niet te rijden, bokken/steigeren/wegrennen/trillen op zijn benen. Annika heeft hem doorgemeten en hij heeft last van zijn si gewrichten. Als deze vast zitten dan krijgt het paard pijnscheuten door zijn lichaam. Door bv acupunctuur en/of manipuleren zet ze het si gewricht weer recht. De druppels (traumeel) die mijn paard krijgt als hij wat stram is na de behandeling werken echt. Na een paar dagen is hij vrolijker en soepeler. Kortom ik zou het je zeker aanraden je paard te laten door meten & behandelen.

Prijzen staan inderdaad op de site.

Veel mensen vinden het een zweverig verhaal.. Ieder zo zijn of haar ding! ;)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 22:09

Mijn mening: Ik ben er niet tevreden over.

Ben eind vorig jaar ook geweest met mijn 3-jarige. Had schijnbaar 'ziekte van LYME' volgens hen en hij had last van zijn SI gewricht. Moest een half jaar op van die waterige druppels en moest het beleren zeker een half jaar uitstellen. Nou ben sinds een maand bezig met hem beleren en hij is zo soepel als een elastiekje. Voel me echt belazerd. Hij loopt onder het zadel zelfs nog veel ruimer. Ik heb gewoon een gezond paard staan.

Dat ziekte van lyme vind ik heel verraderlijk. Het is bijna niet aan te tonen via bloedonderzoek maar zij kunnen zo even zeggen door met zo'n antenne over hem heen te zwaaien dat hij lyme heeft. Eerst nam ik het aan, maar daarna heb ik zitten nadenken over waar ik überhaupt naar heb zitten kijken. Het was alsof ze me problemen aan het aanpraten waren. Bah. Met mijn paard is niks mis.

edit: prijs is 157 euro voor eerste consult. Vervolg consult is 150

edit 2: dierenarts en het holistische gedeelte worden samengevoegd? Niks van te zien. hoopte wat meer van het echte dierenarts gedeelte te zien, maar dat was 0,0 %
Laatst bijgewerkt door Batlow op 11-02-15 22:13, in het totaal 2 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 22:23

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 22:25

Irissje schreef:
Batlow schreef:
Ik weet niet precies hoe ik dit moet opvatten............
Ik wil je niet aanvallen maar dat het jou niet geholpen heeft, dat kan. Ik heb er wel baat bij. Ik vind niet dat je dan hoeft te reageren dat ieder paard last zou hebben van zijn SI gewricht. Vandaar mijn "flauwe" opmerking terug. :+

Afijn ik denk dat TS zelf moet weten wat ze hier mee wil. :)

Het was niet per se richting jou. Mijn paard zou te ruw hebben gespeeld? Split hebben gemaakt met de achterbenen? Dat doet heel veel pijn volgens hen? Mijn paard is ontzettend soepel, hij loopt mooi ruim. Ik voel me zeker wel belazerd door hen, zeker voor het geld wat ik heb betaald. Niks kan echt bewezen worden. Als dat kon, zou ik het nog na controleren, maar dat gaat niet. Hetzelfde wat betreft lyme. Kan wel leuk bloed test gaan doen en negatief uitvallen en zeggen: Zie je, hij heeft het niet? Zeggen zij weer dat lyme niet altijd aan te tonen is via bloed......

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 08:09

Irissje schreef:
Batlow schreef:
Ik weet niet precies hoe ik dit moet opvatten............
Ik wil je niet aanvallen maar dat het jou niet geholpen heeft, dat kan. Ik heb er wel baat bij. Ik vind niet dat je dan hoeft te reageren dat ieder paard last zou hebben van zijn SI gewricht. Vandaar mijn "flauwe" opmerking terug. :+

Afijn ik denk dat TS zelf moet weten wat ze hier mee wil. :)

Batlow schreef:
Het was niet per se richting jou. Mijn paard zou te ruw hebben gespeeld? Split hebben gemaakt met de achterbenen? Dat doet heel veel pijn volgens hen? Mijn paard is ontzettend soepel, hij loopt mooi ruim. Ik voel me zeker wel belazerd door hen, zeker voor het geld wat ik heb betaald. Niks kan echt bewezen worden. Als dat kon, zou ik het nog na controleren, maar dat gaat niet. Hetzelfde wat betreft lyme. Kan wel leuk bloed test gaan doen en negatief uitvallen en zeggen: Zie je, hij heeft het niet? Zeggen zij weer dat lyme niet altijd aan te tonen is via bloed......

Lyme is alleen maar aan te tonen in het bloed als het actief is. Lyme is een virus dat kan sluimeren en als het niet actief is heeft je paard ook geen last. Lyme gaat nooit weg en bij verminderde weerstand kan het weer actief worden. Net als bijvoorbeeld een herpes virus. Tijd zal dus uitwijzen of en wanneer hij er weer last van krijgt. Was jouw paard toch die zo naar over een hek had gehangen of vergis ik me?
Ik neem aan dat je paard bij Laarakkers behandeld is aan zijn SI?

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 10:56

Hier ook goede ervaringen. We hebben vijf paarden en wonen dichtbij, dus we komen er ieder jaar wel een keer. Altijd bij Annika. De prijzen vind ik wel meevallen gezien de tijd die ze voor je paard nemen.
Over iedere reguliere dierenarts zijn ook blunders te vertellen (heeft mij vorig jaar nog 1300 euro gekost :( ). Bij Laarakker kunnen ze er ook wel eens naast zitten of een paard niet helpen. Het zijn geen wonderdokters maar wel een uitstekende aanvulling op het reguliere circuit.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 12:42

Verder wel goede ervaringen met Annika in mijn geval Dit was voor het Manipuleren van een heup en accupuntuur in de schouder 200 e was ik kwijt geloof ik Meten hem dan altijd helemaal door enz