singelstoot gebroken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lenora_C

singelstoot gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 10:35

Gisteren wilde ik een bosrit gaan maken, maar tijdens het aansingelen brak mijn voorste singelstoot af op het leer.
Het is een tweedehands zadel dat ik pas 3 maanden in bezit heb, maar helaas vond mijn zadelmaker, dat het niet in de garantie viel.

Ik ben dus op zoek naar iemand die dit zou kunnen maken, voor een niet al te hoog bedrag (maar natuurlijk niet ten kosten van de kwaliteit. Liever wat meer betalen dan straks op de grond te liggen). Ik verwacht dat het slim is om de andere riemen ook te vervangen. Het dus enkel om de leren stukken van de singelstoot.

Wie weet een goede zadelmaker in de omgeving ede?

Sorry voor spelfouten, ik typ dit op mijn mobiel.

MarliesV

Re: singelstoot gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:37

Een goede (ouderwetse) schoenmaker kan dit waarschijnlijk ook wel voor je maken, vaak voor veel minder geld dan een zadelmaker.

Maar ja dan moet je die net in de buurt hebben zitten natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:40

Een schoenmaker zou ik er niet bij vertrouwen als ik eerlijk ben. Lopen de singelstoten niet over de boom? Zou ze op die manier vervangen willen hebben en niet simpel door er een stukje aan vast te stikken.

Ik heb de totale afstand epe-ede niet helemaal in mijn hoofd. http://www.zadelatelier-schutte.nl/ heeft voor een vriendin de singelstoten voor een hele schappelijke prijs totaal vervangen.

Lenora_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 11:38

De singelstoten bestaan uit het stoffen gedeelte dat waarschijnlijk door loopt naar de boom. Aan het stof zit het leer vastgemaakt. het leer is er gewoon aan vast gestikt. Daarom heb ik er geen probleem mee om alleen het leer te vervangen, het zat immers altijd al zo simpel vast. Maar dan moet het natuurlijk wel goed gedaan worden. 1 van de stoten lijkt al een keer vervangen, aangezien daar.het stiksel een stuk minder mooi zit.

Een schoenmaker, vertrouw ik hiervoor ook niet.
De afstand ede-epe is ongeveer 45 min. Net iets te lang voor het fijne, maar ik ga zeker even informeren bij ze. Bedankt voor de tip.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 11:42

Je kunt het wellicht bij CountryMill in Nijkerk laten doen. Voor mijn gevoel liggen Ede en Nijkerk niet heel ver uit elkaar, maar misschien zit ik ernaast.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 11:47

in het noorden van Apeldoorn zit Vrielink ruitersport, zij doen er ook lederreparaties bij. Misschien zou je die kunnen bellen voor een prijsopgave? Volgens mij is het een prijzige reparatie!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 12:13

HAR → ED

Lenora_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 19:53

Ik heb mijn zadel vandaag al naar de Countrymill kunnen brengen. Als het goed is kan ik hem woensdag weer op halen met vier nieuwe singelstoten! Alleen de leren stukken worden vervangen, dus het zadel hoeft gelukkig niet open.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 23:38

In Lunteren zit het paradepaardje. Zij kan ook heel veel maken.
Voor de volgende keer :')