Welke fokkerij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

manon124

Welke fokkerij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 17:42

Mijn excuses als mijn bericht verkeerd staat, wist niet waar ik het anders kon zetten :)

Ik ben aan het uitkijken naar een fjord of haflinger en vroeg me af of er hier enkele leden zijn die goede stallen of fokkerijen weten zijn in BELGIË of ZUID HOLLAND :) Liefst haflingers of fjorden die al opgeleerd zijn in de dressuur!

Alvast bedankt :)

cheybinky

Re: Welke fokkerij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:42

even een vraagje, waarom specifiek een fokkerij?

manon124

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 18:04

cheybinky schreef:
even een vraagje, waarom specifiek een fokkerij?

Omdat mijn ouders liever naar een fokkerij gaan om daar paarden te testen dan op een zoekertje af te gaan :) Heel veel vrienden van ons hebben verschrikkelijke miskopen gedaan en fortuinen gegeven aan dierenartsen, aan een pony/paard waar ze niets mee zijn :) Vandaar

Is niet aanvallend naar diegene die een gezond paard aanbieden op marktplaatsen :)

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:36

evenals ik , ik bedoelde t ook niet aanvallend , vroeg het me af, ik kan je niet helpen helaas sorry!Veel succes nog!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 01:33

F-AM -> ED

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 01:41

Bart van den Berg is een bekende fjorden fokker. Die hebben wel eens wat paardje te koop staan of weten wat paardjes te koop. Ik ben daar geweest, werd er vriendelijk ontvangen.
Bella hier op bokt zou je kunnen pb-en, die is ook werkzaam op die fokkerij, ze heeft mij erg goed geholpen, misschien kan je ze jou ook helpen :).

manon124

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 10:33

xSogno schreef:
Bart van den Berg is een bekende fjorden fokker. Die hebben wel eens wat paardje te koop staan of weten wat paardjes te koop. Ik ben daar geweest, werd er vriendelijk ontvangen.
Bella hier op bokt zou je kunnen pb-en, die is ook werkzaam op die fokkerij, ze heeft mij erg goed geholpen, misschien kan je ze jou ook helpen :).

Dankjewel! :) Heb eens hun site bekeken. Is wel wat ver, maar ik zal zeker de optie om naar daar te gaan open houden! :)

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 10:37

Voor mij was het ook ver, maar vond het wel waard, dus zou het zeker overwegen als je dichterbij niks geschikts kan vinden.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 10:44

Misschien fjordenpaard in Breda? Is geen fokker, maar handelaar met veel verschillende fjorden en is een betrouwbaar adres.

Brouwer in Ulicoten is een haflingerfokker en in Etten-Leur heb je er nog een aantal. Misschien even googelen op "haflinger Etten-Leur" oid. Of die veel te koop hebben weet ik niet.

Niet in België of Zuid-Holland, maar lijkt me een redelijke.afstand en zeker als je er een paar op een dag doet.