Dressuurstallen/-fokkerijen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JulieP
Berichten: 229
Geregistreerd: 21-04-14
Woonplaats: België

Dressuurstallen/-fokkerijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 23:24

Dag bokkers! :D

We gaan ons een nieuw dressuurpaard aanschaffen waarmee ik verder zou kunnen gaan in de dressuursport. Enkele voorwaarden:
- Paard moet beleerd zijn en de basis is bevestigd, al of niet op wedstrijd;
- Het is een paard groter als 1m60;
- De bloedlijn/afstamming moet gekend zijn en liefst zo goed als mogelijk;
- Maximumleeftijd is 10, uiterst 12 aangezien het paard nog een tijdje mee zal moete gaan in de sport;
- De prijs maakt niet echt uit, zo lang het niet overdreven duur is en de prijs correct is voor wat je krijgt (Richtlijn: rond 6000-8000 aangezien ik de helft zelf moet betalen).

Natuurlijk wil ik daarom ook allerlei dressuurstallen en fokkerijen bezoeken om mijn droompaardje eruit te kiezen. Daarom mijn vraag: kennen jullie goede stoeterijen e.d. die ik kan bezoeken? Ervaringen met:
- stal NVL
- HS Meijer
- Domien Michiels
- J2L Dressage Horses
mogen ook altijd gegeven worden :9 Evenementen enz waar je kwalitatieve en potentiële dressurpaarden met een bewezen bloedlijn kan kopen of bekijken zijn ook altijd welkom, evenals bloedlijnen van goede dressuurpaarden! :D

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Dressuurstallen/-fokkerijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:25


JulieP
Berichten: 229
Geregistreerd: 21-04-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 23:27

NatasjavE schreef:


Ik ben echt op zoek naar stallen waar ze paarden verkopen of samen op zoek gaan naar een geschikt paard en me hier eventueek in kunnen begeleiden. Websites zoals sporthorses en kapaza liever niet, die houd ik wil in de gaten!

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:35

Op sporthorses word geadverteerd door fokkers en sportstallen.
Het is echt iets anders dan marktplaats oid.

JulieP
Berichten: 229
Geregistreerd: 21-04-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 00:22

NatasjavE schreef:
Op sporthorses word geadverteerd door fokkers en sportstallen.
Het is echt iets anders dan marktplaats oid.


Weet ik, maar de echte stallen met kwaliteitspaarden waar je niet veel van hoort adverteren daar niet (ik denk aan stal NVL bijvoorbeeld)

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Dressuurstallen/-fokkerijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 00:25

ja maar die zitten in een andere prijscathegorie.

jansenjap
Berichten: 68
Geregistreerd: 19-12-06

Re: Dressuurstallen/-fokkerijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 00:29

Ik ben ook nog steeds op zoek naar een dressuurpaard, en ben ook benieuwd naar betrouwbare adressen van handelsstallen en fokkers, dus ik volg

Suzanne F.

Berichten: 49263
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 10:21

JulieP schreef:
NatasjavE schreef:
Op sporthorses word geadverteerd door fokkers en sportstallen.
Het is echt iets anders dan marktplaats oid.


Weet ik, maar de echte stallen met kwaliteitspaarden waar je niet veel van hoort adverteren daar niet (ik denk aan stal NVL bijvoorbeeld)


Klopt, maar op die stallen vind je niks in jouw prijscategorie.

ElskedZ

Berichten: 805
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Utrecht en Z-H

Re: Dressuurstallen/-fokkerijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 04:25

Mijn vader heeft 2 paarden momenteel te koop staan.....hij is fokker.....en heeft 2 dressuurpaardjes te koop staan voor meer info pb me.

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 11:13

Voor wat jij allemaal wilt Super bloedlijnen doorgereden en in je prijs klasse gaat het echt heel moeilijk worden Om die dan ook nog van een pro stal te halen Is onmogelijk Dan kun je of beter doorsparen Elke mnd die je nu geen stalling betaald spaart toch lekker op Of je wensen wat aanpassen

Voor wat jij wilt moet je toch echt rond de 10 denken Een paard van 170 zou al weer rond de 15 zitten met jou wensen En dan moet je hem ook nog laten keuren Want je wilt voor dat geld dan ook wel een gezonde

Paarden zijn echt duur als ik zie wat ze op sporthorses voor sommige paarden vragen Snap ik dat het niet makkelijk zoeken is voor je Moet het een ruin of merrie zijn trouwens ivm bloedlijnen ?

JulieP
Berichten: 229
Geregistreerd: 21-04-14
Woonplaats: België

Re: Dressuurstallen/-fokkerijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 18:53

De prijs is een richtlijn, het absolute maximum is 18 000€ heb ik zonet berekend.
Zoals ik al gezegd heb, hoef je sites niet te vermelden. Al wat ik vroeg waren goede fok- en handelsstallen op gebied van dressuur. Iedereen énorm bedankt voor de tips, ik appreciëer het echt (dus begrijp me niet verkeerd) maar zijn er nog mensen die antwoorden weten op m'n vragen en ervaring hebben met vermelde stallen, bloedlijnen, evenementen e.d.? :)

JulieP
Berichten: 229
Geregistreerd: 21-04-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 18:56

dresjoepie schreef:
Paarden zijn echt duur als ik zie wat ze op sporthorses voor sommige paarden vragen Snap ik dat het niet makkelijk zoeken is voor je Moet het een ruin of merrie zijn trouwens ivm bloedlijnen ?


Liefst geen merrie tenzij het mogelijk is om haar later in de fok in te zetten, dan heb ik er geen probleem mee maar voorlopig heb ik al genoeg merries staan :P
Hengsten mogen altijd, zo lang ze geen hengstenkuren hebben die problemen kunnen opleveren zoals hengstige merries 'bespringen' :P
Ruinen mogen ook, natuurlijk! :)

En op sporthorses zijn de prijzen soms inderdaad nogal onrealistisch voor wat je uiteindelijk krijgt. ;)

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:01

Bij burgers dressuur en springpaarden Heb je kwaliteits volle paarden van groen tot hoog nivo Niet alle paarden die ze hebben staan zetten ze direct op de site Kan je beter x langs gaan of bellen Kan je ook afspreken dat ze contact met je op nemen Als ze wel iets passends hebben staan

Tessaaaaaaaa
Berichten: 72
Geregistreerd: 22-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:22

Nu vroeg ik mij ook af of J2L dressage horses betrouwbaar is. Ik zie regelmatig zeer mooie paarden van hun verschijnen maar hoe goed zijn deze paarden? Hoe doen deze paarden het in de sport?

Xritt
Berichten: 614
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 11:32

@tessaaaa
Ik heb een paar keer contact gehad met j2l dressage horses. Ze hebben voornamelijk paarden boven de 10000,- Ze hebben 1 paard op de site die 8500,- is. Het klonk allemaal vriendelijk en behulpzaam. Ze zijn over het algemeen bezig met de hoge dressuursport. Dus als je daar naar op zoek bent zou ik daar een kijkje gaan nemen.
Ik ben er niet geweest. Het paard waar ik interesse in had was 25000,- Beetje boven mijn budget.

Tessaaaaaaaa
Berichten: 72
Geregistreerd: 22-09-14

Re: Dressuurstallen/-fokkerijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 19:31

Heeft iemand een paard van j2l? Vroeg me nog af hoever ze ongeveer geraken in de sport dus of ze vlot zzl, zzz lopen. Zou graag een paard willen kopen dat ver kan geraken in de sport maar momenteel ben ik nog wat aan het sparen want ze kosten veel geld.

J2L
Berichten: 84
Geregistreerd: 18-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 15:32

Tessaaaaaaaa schreef:
Heeft iemand een paard van j2l? Vroeg me nog af hoever ze ongeveer geraken in de sport dus of ze vlot zzl, zzz lopen. Zou graag een paard willen kopen dat ver kan geraken in de sport maar momenteel ben ik nog wat aan het sparen want ze kosten veel geld.


Waarom kom je gewoon niet eens langs om de paarden eens te bekijken, Tessa ? We kunnen je dan ook vertellen welke paarden van ons succesvol in de sport lopen. Wij werken voornamelijk met jonge dressuurpaarden en we gaan ervan uit dat al deze paarden het potentieel hebben om minstens zzl of zzz te lopen op latere leeftijd. Maar héél veel hangt hierbij af van de handigheid en begeleiding van de ruiter. Een getalenteerd paard dat niet zo goed wordt gereden haalt vaak niet het niveau van een minder getalenteerd paard met een handige ruiter. Dus het is niet zo dat je bij ons (of in om het even welke stal) per definitie een winnaar kan kopen, daarvoor zal je als ruiter ook moeten presteren :-) !

Omdat wij kwaliteit willen garanderen, en de paarden ook professioneel aangereden worden, klopt het wel dat doorgaans onze paarden in de duurdere prijsklasse zitten (al hebben wij sporadisch wel eens leuke paarden rond de 7.000 € à 8.000 €).

Pippa92
Berichten: 1
Geregistreerd: 09-11-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 16:05

Nog mensen hier die ervaring hebben met J2L uit Hoogstraten? Ikzelf heb daar helaas zelf een (redelijk duur) jong paard aangekocht dat vlak na de aankoop, ondanks een positief keuringsverslag, een hele waslijst aan gezondheidsproblemen bleek te hebben (o.m. kissing spines, nekwervelproblemen, SI-geboortetrauma, white line disease, maagzweren, etc.). Achteraf te horen bleek ik ook niet de enige te zijn met deze ervaring bij deze fokkerij :)