Privé stal of luxe pensionstalling gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yvonne1313

Privé stal of luxe pensionstalling gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 12:34

Uiteraard heb ik zoekfunctie gebruikt maar het blijft moeilijk om een wat luxere stal te vinden in regio Haarlem, Beverwijk, Heemskerk, Uitgeest, Akersloot.

dan bedoel ik ook de luxere stallen met goede banen (niet te nat en niet te zwaar) en het liefst ook een binnenbaan.
zoals bijvoorbeeld http://debbehoeve.nl/ helaas is deze qua reistijd gewoon net te ver, anders zou ik er staan!

Graag incl. mogelijkheid dat je paard een momentje paddock of stapmolen krijgt per dag. (door personeel geregeld)
Liefst een stal zonder manegelessen, dus gewoon pension of privé stal
Stal met grote boxen minimaal 3 x 3 het liefst 4 x 4.

amyz

Re: Privé stal of luxe pensionstalling gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 12:40

Je hebt sowieso stal kuijs, alles erop en eraan en ook luxe voor het paard. Al is het niet zo'n enorm chique stal..

Groenhoeve in Uitgeest heeft ook alles

Reuring op stal in castricum

Stal winter in Uitgeest

er is hier in de omgeving juist hartstikke veel te vinden! :D evt zou je in de richting van bergen kunnen kijken daar zit ook nog een hoop maar weet niet of je die afstand ok vindt. Heb ook vernomen dat de schimmelkroft gaat verhuizen naar een hele mooie locatie waar de paarden wél buiten kunnen maar daar weet ik verder het fijne niet van..

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 14:43

VSW -> ED

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 10:03

Bedankt voor je tips, die had ik inderdaad al wel gevonden, maar groenhoeve en stal winter staan ze in groepen in paddocks hele dag, persoonlijk heb ik liever een optie dat ik met 1 paard samen sta of paddocks met lijntje ertussen halve dagen ofzo. Of de mogelijkheid van een stapmolen.
Stal reuring is ook een manege en dan zit ik qua tijden altijd dat er lessen zijn in de avond....
Schimmelkroft wellicht een optie als ze verhuisd zijn....maar ook daar manegelessen, ik weet niet of ze op nieuwe locatie ook meer banen krijgen...

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 11:35

Je zou bij stal Genzel kunnen kijken in Cruquius of bij Stal Vredehof in Vijfhuizen.

Als je iets verder de andere kant op wilt reizen dan heb je nog De Dijckhoeve in Lisserbroek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 11:39

Gaat de Schimmelkroft verhuizen dan?
Kuijs is niet heel luxe maar voldoet verder wel aan al je eisen. Ze staan daar vols mij in de winter ook op het land.
Je hebt ook nog Egmond aan de hoef, maar ik weet even niet meer hoe die stal heet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 11:41

Kijk eens op marktplaats.. Zie ik er zo 4 staan..

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 11:44

Ik kijk zelf ook regelmatig op marktplaats omdat ik dichter bij huis zou willen staan maar de luxere stallen met goede bodem staan daar niet bij. Of je moet een vermogen per maand willen betalen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 11:45

Neem aan dat ze weet dat je in deze omgeving voor zulke stallen gewoon ruim €300+ per maand betaald..

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 12:02

Op MP afstand te ver of gewoon niet luxe genoeg, ik moet eerlijk zeggen dat een binnenbaan wel echt een Pré is ook! Nogmaals ik zoek Luxe en moet er tot s'avonds laat terecht kunnen. Ik overweeg nu http://www.stalwennekers.nl, geen openingstijden, meerdere binnenbanen, buitenzetservice, meerdere stapmolens, echter qua benzinekosten is het dan weer een behoorlijke stijging... Moeilijk hoor. En inderdaad ik begrijp dat ik 300 a 400+ moet gaan betalen.

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 12:03

Momenteel betaal ik ook 330 maar mest zelf uit, ik vind dat ook geen probleem, maar buitenzetservice of stapmolenservice is ook wel fijn, dat mijn beestje eruit komt als ik zelf aan 't werk ben. Deze service bieden ze niet, er is maar 1 paddock die we delen met meer dan 30 paarden.... niet echt ideaal dus nu ik weer aan een nieuw jong paard ga beginnen

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 13:03

Yvonne1313 schreef:
Op MP afstand te ver of gewoon niet luxe genoeg, ik moet eerlijk zeggen dat een binnenbaan wel echt een Pré is ook! Nogmaals ik zoek Luxe en moet er tot s'avonds laat terecht kunnen. Ik overweeg nu http://www.stalwennekers.nl, geen openingstijden, meerdere binnenbanen, buitenzetservice, meerdere stapmolens, echter qua benzinekosten is het dan weer een behoorlijke stijging... Moeilijk hoor. En inderdaad ik begrijp dat ik 300 a 400+ moet gaan betalen.

Ik heb daar ook gestaan, en zal daar waarschijnlijk ook wel weer terugkeren... Het is niet dichtbij, maar de service is er goed, en de verzoring ook.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 13:20

Ik vindt het zelf niet gunstig kwa reizen en dat weerhoudt mij ervan om daar te gaan staan. Ik heb een tijdje op de Amstelhoeve gestaan en ik stond vaak na m'n werk in de file op de A4 om naar m'n paard te kunnen. Dat zou voor mij een reden zijn om ergens niet te gaan staan maar dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk :o Ik het begin vindt je het reizen niet erg alleen op een gegeven moment ging mij dat echt opbreken :)

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 14:28

Ik moet eerlijk zeggen dat ik van en naar wennekers toe nooit file heb gehad... net als ik dat ik nu naar woubrugge toe moet en ook nog nooit file heb gehad. Woubrugge is voor mij vanaf castricum alleen wel echt een tikkeltje te ver, rij nu 54,9 km enkele reis naar stal.

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 14:50

Joolien schreef:
Gaat de Schimmelkroft verhuizen dan?
Kuijs is niet heel luxe maar voldoet verder wel aan al je eisen. Ze staan daar vols mij in de winter ook op het land.
Je hebt ook nog Egmond aan de hoef, maar ik weet even niet meer hoe die stal heet.

Jep de schimmelkroft gaat verhuizen !

En pensionstal cobra in egmond is ook erg mooi. Ook sander marijnissen in wijdewormer heeft een prachtlocatie.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 19:07

Misschien stal Schoteroog? Is wel een manege maar groot opgezet.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 09:33

Voorlopig is de schimmelkroft nog niet weg, en dan blijft het een manege, met een behoorlijk zware bakbezetting.

Ik weet niet waar je woont en hoever je wil reizen, maar wat je vraagt is in die omgeving niet gemakkelijk te krijgen. Misschien op termijn Stal Prijs in Castricum, die gaan de boel grondig verbouwen.

Evt Beukers in Waarland? is ook een stukje weg, of Stal Groeneweg in Bergen?

Mijn ervaring is dat je altijd water bij de wijn moet doen en de ideale stalling niet bestaat helaas.

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 10:17

Jette schreef:
Misschien stal Schoteroog? Is wel een manege maar groot opgezet.

ja wel groots, maar je kunt nooit de "hoofdrijbaan" gebruiken ivm lessen en moet altijd in die zware andere bak, bodemkwaliteit is niet best. Plus dat ze maar 1 x per week worden uitgemest, en je mag zelf niet uitmesten, nou het spijt me maar dat vindt ik echt niet oke, voor zowel luchtkwaliteit niet als kwaliteit van de hoeven niet.

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 10:19

ingvdh schreef:
Voorlopig is de schimmelkroft nog niet weg, en dan blijft het een manege, met een behoorlijk zware bakbezetting.

Ik weet niet waar je woont en hoever je wil reizen, maar wat je vraagt is in die omgeving niet gemakkelijk te krijgen. Misschien op termijn Stal Prijs in Castricum, die gaan de boel grondig verbouwen.

Evt Beukers in Waarland? is ook een stukje weg, of Stal Groeneweg in Bergen?

Mijn ervaring is dat je altijd water bij de wijn moet doen en de ideale stalling niet bestaat helaas.

beukers is overweging idd als we naar de andere kant van de tunnel verhuizen binnenkort! Nu woon ik nog in haarlem

Stal prijs kan ik op internet niet vinden.
Stal cobra net gezien, dat is inderdaad iets wat bij mij past, paar uurtjes naar buiten in kleine groepen of eigen paddocks. solarium, binnenbaan, longeerbaan, z-baan, ja spreekt me aan! Castricum nog wel ff eindje sturen maar zou samen met Wennekers overweging kunnen zijn... maar beiden nu nog wel ff kostenpost qua benzine!

Zit er niets in Akersloot of Heemskerk verder?
Laatst bijgewerkt door Yvonne1313 op 19-11-14 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 10:29

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 10:31

Daks schreef:

Txs die weet ik ja, maar zou zelf dan liever naar Wennekers ernaast gaan. deze gaan om 22 uur savonds dicht en vaak red ik dat net niet of ik moet onwijs haasten

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 11:11

wat me te binnen schiet, van Buggenum in Beverwijk.

Voldoet volgens mij ook aan jouw eisen. Hebben binnenbak, stapmolen etc.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 11:27

Als je wennekers in overweging neemt is stal Bouwman in Oudekerk misschien wel wat voor je?

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 11:44

even aanvulling op pensionstal Uitgeest ( voorheen dus winter) paarden staan in drie groepen verdeeld in de paddock op verschillende tijden, je hebt dus een ruinengroep, merriegroep en ponygroep.
de ruinen gaan rond 6 a 7 uur naar buiten tot 10:00, dan de merries tot ongeveer 14:00 en dan de pony's
tot een uur of 18:00.
je hebt dan beschikking over binnenbak, buitenbak, roundpen, paddock, er word gevoerd en gemest ( alleen op zondag zelf mesten) en zodra het kan overdag op het land en in de zomer 24/7 op het land
stal is van 7:00 tot 22:00 geopend.

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 17:01