Stalling voor en nadelen? omg Schiedam

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl_K

Stalling voor en nadelen? omg Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 10:25

Sorry ik blijf bezig! Ik weet het allemaal niet meer! Paard op een normale manege, pensioen stalling, bij een boer of bij een stal waar ze in en uit kunnen lopen….
De wens om een eigen paard te nemen heb ik nu al zo lang. Ik weet dat het een westernpaard gaat worden, maar ik weet niet meer wat ik wil met de stalling. Dit wil ik wel eerst zelf geregeld hebben.
Liefst in de buurt, fijn voor het paard en niet te duur.

Wie staat er in omgeving Schiedam? En wat vind jij de voordelen/nadelen van je stal?

kellaxy

Re: Stalling voor en nadelen? omg Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 10:33

Ik sta in schipluiden in een hitactief. Is vanaf schiedam binnendoor snel te bereiken tenzij je net de auto moet, dan is het iets verder.

Voordelen zijn dat ze in kuddeverband staan 24/7 buiten dus contact met andere paarden hebben, veel beweging. 2 grote schuilstallen en er komt er nog 1 bij. We hebben stallen voor als een paard ziek is of je wilt hem bijvoeren. Goede buitenbak, verder is alles wel aanwezig. Sinds kort ook een solarium. Hele fijne sfeer op stal, nooit word er iets gestolen en iedereen laat je in je waarde.

Nadelen zijn dat de paarden vaker wondjes hebben. Sommige paarden hebben wat meer moeite om te wennen maar dat is een kwestie van tijd.

Pb maar als je meer wilt weten.

Hiervoor heb ik op "t einde gestaan in schiedam. Die hebben ook alles incl. binnenbak alleen vond ik de sfeer daar minder en moet je het in een winter met een half uurtje paddock doen.

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 10:36

Ik stuur je even een bericht, thanks!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:07

VSW -> ED

Hatsjie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 10:26

Misschien een beetje laat antwoord, maar heb je al eens aan stalling 't Einde in schiedam gedacht?
Alles is hier aanwezig, weide, losgooi, stapmolen, binnenbak, buitenbak, uitrij mogelijkheden.
Het is wel een grote pensionstalling, maar de sfeer is over t algemeen gemoedelijk.
Er staan ook wat westernruites (waaronder Ik).
Het is ook niet zo'n eng smetteloze stal.
Iedereen kan doen wat m blieft, dressuur, mennen, springen, recreatie, western, tis van alles wat.

De prijs is afhankelijk naar verbruik.
Stal €157,-
Stro €6,50 per pak
Zaagsel €9,50
Vlas, is er wel weet alleen niet wat het kost
Biks €0,45 per kilo
Trailer €10,-
In de winter zakken peen €1,50
Diverse soorten Musli ong €15,-
Bij de stalling zit onbeperkt voordroog inbegrepen.

Voeren is standaard 2 keer per dag, maar je kan ook middag- en late avondvoer neerzetten.
Dan wordt er dus 4 keer per dag gevoerd.
Ik zit zelf zo rond de €290,- maar dat is omdat ik mijn paardje, door de weeks, elke dag in de stapmolen laat zetten (€1,50 per keer)
Er staan ook mensen die beduidend meer betalen, maar ook die veel goedkoper uitzijn. tis maar net wat je allemaal wilt.

Dan nog een opmerking over de HitActief stal langs de A20.
Het concept is geweldig, maar eigenlijk hebben ze niet genoeg ruimte voor zoveel paarden.
Ik ben er zelf diverse keren geweest, alle paarden zitten onder de wondjes, het was destijds een grote blubberboel, en de buitenbak was ook niet op orde.
Ook stonden de meeste paarden steeds te wachten totdat ze weer in de voermachine mochten, om vervolgens door de dominante weg gejaagd te worden.
Zoals al gezegd, een geweldig idee om het zo te doen, maar in dit geval te klein om het goed te doen.
Bij stal Mansour (Arnhem) hebben ze het wel goed begrepen.

Maar enfin, ieder zijn ding :)
Ik zou zeggen, kom gewoon eens kijken, misschien is het wat voor jou.
Vriendelijke groet, Liesbeth

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 11:31

Kleine aanvulling: de hitactief stal zit langs de A13 en niet A20 :)