stalling shet in Pijnacker/Berkel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Imke1999x

stalling shet in Pijnacker/Berkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 11:03

Beste allemaal, ik ben aan het uitrekenen wat het kost om een shetlander een half jaar op winterstalling te nemen.
Ik zoek daarvoor een stal in pijnacker of berkel (iemand met een eigen weitje en stal is ook goed). Voor de stalling heb ik ongeveer 50 euro per maand over en het liefst is dat incl. voer en stro. Ik wil ook graag weten hoeveel de kosten zijn voor de hoefsmid en ontwormen etc. en hoevaak ze daarheen moeten. Ik ben ook benieuwd naar de vervoerskosten van een shet van Zeeland naar zuid holland en weer terug.
Heb je antwoord op 1 of meerdere van deze vragen laat het me dan svp snel weten. Ik zal zeker niet op korte termijn een shet op winterstalling nemen maar als het financieel mogelijk is het liefst eind volgend jaar! X imke

Imke1999x

Re: stalling shet in Pijnacker/Berkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 12:30

Wat de 'stal' betreft:
-kan ook alleen de weide zijn
-zou leuk zijn als er nog een andere pony bij staat
-prijs is afhankelijk van wat ik er allemaal bij krijg en of het echt een manege is of gewoon een klein weitje
-iets van een kluisje om spullen op te bergen zou zeker handig zijn!

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 12:37

Het ponyhof zeker? :D

Voor die prijs wordt het moeilijk een stal te vinden ben ik bang. Je hebt bijvoorbeeld deze stal in Berkel en Rodenrijs voor €105 per maand: http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Vervoerskosten zijn afhankelijk van wat je wil. Kunnen je ouders zelf met een trailer rijden, dan hoef je alleen een trailer te huren. Dat kan volgens mij wel voor rond de €20.

Hoe duur de hoefsmid is hangt er van af hoe de shetlander beslagen is. Bij mijn hoefsmid (http://www.hoefsmederijflaton.nl/index.php/prijzen) is het 21 euro voor alleen bekappen en €74 voor rondom beslaan. Hoe vaak dat moet hangt af van de hoeven van de pony. Bij ijzers moet het meestal wel elke 7-9 weken. Bij bekappen kan het vaak wel minder vaak.

Imke1999x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 12:56

Ja klopt! Ik ben daar 2 x op ponykamp geweest en het leek me leuk om een keer een pony op winterstalling te nemen :)
105 euro per maand is wel duur! Dan ga ik denk ik op zoek naar een weitje waar nog een plekje vrij is :$
Trailer huren valt dan wel weer mee maar ik denk dat je daar een speciaal rijbewijs voor nodig hebt?
Heel erg bedankt voor je tips brechtje122 ! :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 14:21

VSW -> ED

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 12:37

Stalling in de regio hier voor 50,- incl ga je vrees ik echt niet vinden..

Ik ben voor het bekappen van onze shet's 35,- per pony kwijt en dat is om de 8 tot 10 weken.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:38

geen reeele prijs voor een stal met voer en strooisel. Zelfs niet voor een shet.Voor die prijd krijg je hoogstens een plekje op een weitje.