Voor mezelf beginnen met leasepony's (Twente)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is een goede prijs voor het leasen van een pony? Pony staat dan bij ons op stal

Minder dan 75,- per maand voor 3 dagen per week
16 (11%)
75,- per maand voor 3 dagen per week
29 (20%)
100,- per maand voor 3 dagen per week
28 (19%)
Meer dan 100,- per maand voor 3 dagen per week
3 (2%)
Minder dan 150,- per maand voor 7 dagen per week
12 (8%)
150,- per maand voor 7 dagen per week
23 (16%)
175,- per maand voor 7 dagen per week
20 (14%)
Meer dan 175,- per maand voor 7 dagen per week
10 (7%)

Totaal aantal stemmen: 141

MaaikeMarlou

Voor mezelf beginnen met leasepony's (Twente)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 08:58

Hoi allemaal,

Zoals de titel al zegt.. Ik wil graag voor mezelf beginnen in de paarden. Een droom die nu misschien eindelijk werkelijkheid kan worden!
Het zit namelijk zo. Wij hebben een lege schuur weg. Nu heb ik uitgerekend dat ik hier 25 stallen van 3,5x3,5m in kan maken met een poetsplaats, wasplaats en kantine.

We hebben geweldige uitrijmogelijkheden en de binnenmanege, waar ook de verenigingslessen worden gehouden, is maar 5 minuten stappen.
We hebben voldoende weide, zodat de paarden dagelijks weidegang kunnen krijgen. En, als het plan doorgaat, komt er natuurlijk ook een rijbak.

Mijn plan is om een aantal leuke B, C en D pony's te kopen en deze te gaan verleasen. Kinderen hebben dan een 'eigen pony' en ouders hoeven er niet achteraan. Mogelijkheid is om te leasen voor 3 of 7 dagen in de week. Bij 3 dagen wordt de pony gedeeld.

Mogelijkheid tot lessen en starten is er!

Eventueel is het ook mogelijk dat de lease pony elders gestald wordt, zodat de pony makkelijk terug kan als de ruiter er de groot voor is.

Als er vraag naar is, wil ik dit concept graag uitbreiden met paarden.

Daarnaast wil ik nog een aantal stallen als pensionstal verhuren.

Wat vinden jullie hiervan? En hebben jullie nog tips?

Graag ook even de pol invullen! :o
Laatst bijgewerkt door MaaikeMarlou op 03-10-14 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Flowery

Re: Voor mezelf beginnen met leasepony's (Twente)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 09:07

Klinkt leuk Marlou! Ik hoop voor je dat je droom uit gaat komen :D

Prijzen zijn altijd lastig .. Ik betaalde €65,- per maand om 1x in de week met een paardje te rijden, dit was dan wel inclusief 1 privé les haha. Ik betaalde dan uiteindelijk een 10tje per keer dat ik reed.

Maar ik heb geen idee hoe het in jouw omgeving is qua prijzen. Hier in de buurt betaal je soms 100 euro per maand om een paardje bij te rijden, 2 dagen in de week.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 09:12

Je kan eerst eens beginnen met een paar paarden en kijken of het loopt.
In mijn omgeving hoor ik vaak dat de ouders er geen kennis van hebben en het kind vaak nog te jong is om zelf op te zadelen of te weinig kennis heeft om een paard dan te leasen.

En als je bv wel 25 paarden hebt je bent er erg druk mee om ze te onderhouden en te voeren en de stallen schoon te maken.
Daarnaast het mest afvoeren, stalbedekking, hoefsmid en eten moet je allemaal mee rekenen en dan er nog wat aan overhouden.

Zadels en hoofdstellen enz enz in 1 grote uitgave. Je moet het allemaal wel even mee rekenen.
Ik denk 100 euro voor 3 dagen in de week wel mooi is.

Ik lease zelf ook maar zet het bedrag hier verder niet op voor 7 dagen in de week.
Als je daar informatie over wilt kan je me een pb sturen.

Hee veel succes in ieder geval!

MaaikeMarlou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 09:13

Thanks Rianne! Ik vind het zo leuk om pony's en kinderen om me heen te hebben..
En ik weet nog hoe graag ik vroeger zelf een eigen pony wilde, maar aangezien mijn ouders de liefde voor paarden niet met mij deelde, ging dat nooit gebeuren.

@Linnie050 , het is idd ook de bedoeling om te beginnen met 2 of 3 en als er meer vraag komt, koop ik er steeds 1 bij.. :o

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 09:20

je kan ook 50/50 doen..
helft leasepony's / paarden en de adere helft pensionstalling ?

MaaikeMarlou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 09:22

Ja inderdaad! Ik vind lease pony's leuker omdat ik hoop dat er heel veel kinderen net zoveel plezier aan kunnen beleven als ik!
Maar 50/50 is inderdaad ook een optie! Scheelt wel een hoop werk/ tijd.

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 09:25

Er moet wel genoeg animo voor zijn natuurlijk..

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 09:29

Ja alleen vind ik wel dat er dan bijv. les bij in moet zitten en hoeveel verantwoordelijkheid neem je op je..
Mogen kids alleen komen of moeten ouders mee
welke leeftijd begin je er mee...

als kids elders les moeten nemen kost dan 40 euro per maand? en de meeste ouders zullen dan niet zeggen goh kom we nemen er voor 3 dagen een leasepony bij voor 50 euro (noem maar een bedrag)
Paardrijden is dure hobby de vraag is hoeveel vraag is er na...

Als je er al een goeie instructeur bij hebt kunnen die manege lessen wegvallen en kan je bijv. zeggen ze betalen 60 euro per maand voor 3 dagen hoeven ze niet nog elders te lessen.

als je 50/50 doet heb je dus inkomen van je leasepony's maar ook van je pensionklanten.. Als lease dan niet heel goed loopt heb je sowieso geld van je pension klanten...
het klinkt voor mij als een zeer leuke stal maar helaas is twente groot dus de vraag voor mij is dan zit je in de buurt :')

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 09:34

Met 3 verlease-pony's heb je denk ik je bedrijfsverzekering er niet uit.

Bedenk ook dat je, zodra je bedrijfsmatig bezig bent, diverse vergunningen nodig hebt.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 09:43

Leuk idee, maar denk dat je er met B-C-D pony's niet gaat komen.
Kleinere kinderen kunnen niet zonder dagelijkse begleiding met paarden bezig zijn. Dat is vragen om problemen, al helemaal als de ouders ook niks weten van paarden.

Ik zou zeggen neem dan D, E pony's en paarden. Ook volwassenen willen namelijk best leasen als ze geen eigen willen of kunnen betalen.

MaaikeMarlou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 09:47

Het is wel de bedoeling dat ik ze help met opzadelen e.d. Juist omdat ik deze kinderen graag wil helpen! Uiteraard zijn paarden ook een optie!

MaaikeMarlou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 09:48

Brainless schreef:
Met 3 verlease-pony's heb je denk ik je bedrijfsverzekering er niet uit.

Bedenk ook dat je, zodra je bedrijfsmatig bezig bent, diverse vergunningen nodig hebt.

Wij hebben een agrarisch bedrijf en kunnen dit hieronder laten vallen. Verzekeringen en vergunning is geen probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 09:49

Leuk! Ik weet alleen niet of er in jouw regio veel animo voor is. Zeker omdat het toch prijziger is dan bv een keer per week een uurtje op de manege.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 09:50

Ik denk dat er in de regio zeker animo voor is. Er is veel vraag voor verzorgpony's en paarden en dit zou zeker een optie zijn.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 09:51

en wat als ik pony x 7 dagen lease kan dan ook iemand anders pony x 3 dagen leasen/

of wat als ik y 3 dagen lease kan nog iemand 3 dagen y leasen?
en hoe zit dat dan met tijden als ik gewoon willekeurig wil komen

zijn wel vragen die je zult krijgen..

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 09:53

Heb je alles al uitgezocht en uitgeplozen kwa vergunningen. Want je valt met deze constructie niet meer onder agrarische sector, maar onder recreatie.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 09:53

Mag ik vragen waar in twente je zit?
Ik zal eerst kijken of je op een of andere manier kan onderzoeken of er echt animo voor is.
Als pension stalling zal het sowieso goed gaan lopen denk ik, gekeken naar de mogelijkheden.

MaaikeMarlou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 09:55

Nee Nienke87, 7 dagen is 7 dagen, dus dan least er niet nog iemand anders dezelfde pony. Daar betaal je ten slotte voor. 3 dagen betekent 1 dag in het weekend en 2 dagen doordeweeks. Deze dagen zul je dan moeten overleggen met de mede leaser. Het is ten slotte ook goedkoper. Als er geen mede leaser is, heb je geluk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 09:57

Mag je ook buitenrijden ed met de pony?

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 09:58

Helemaal goed hoor was meer zo iets van heb je er over nagedacht.. zeg maar..
en wat als je kiest voor 7 dagen ben je dan verplicht elke dag te komen?
ik heb geleast had de mogelijkheid iedere dag te komen maar had ik geen zin kon ik dat van te voren laten weten. of kon ik bijv. niet door werk of noem maar wat

zijn gewoon puntjes om over te denken *D Zelf eigen paard hoor dus zoek zelf niet wat in lease verder maar zullen waarschijnlijk wel vragen zijn die je gaat krijgen.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 10:00

myk_en_shant schreef:
Heb je alles al uitgezocht en uitgeplozen kwa vergunningen. Want je valt met deze constructie niet meer onder agrarische sector, maar onder recreatie.

Ik quote mezelf maar even, heb je dit al uitgezocht.

MaaikeMarlou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 10:02

Ja, je mag het beschouwen als je eigen pony.
Het gaat om een locatie dichtbij de Hofmeijer in Ambt Delden.

Ja dat snap ik Niene87! Ben uiteraard erg blij dat iedereen zo goed meedenkt!
Ik heb dit topic ook geopend om te kijken hoe iedereen er over denkt en voor tips e.d. Vergunningen e.d. lijken geen probleem, maar dat is ook voor latere zorg. Dit topic is puur om te kijken hoe ik het precies wil gaan opzetten!

Ik zou ook kunnen beginnen met pensionstalling en daarna de leasetak uitbreiden!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 10:08

Leuk plan! Ik denk dat de prijzen ook heel erg afhangen van het type pony. Een lieve kinderpony die m dressuur loopt heeft een heel ander prijskaartje dan een chagrijnige shet die de galop nog moeilijk vindt. Gemiddeld is zonder les rond 75 euro voor halve stal erg leuk denk ik. Maar vergis je niet in de tijd die er in gaat zitten. Training moet onderhouden worden ( die leuke mpony moet dat wel blijven natuurlijk) en er zijn ook zat mensen die een opgezadelde pony aan willen treffen en hem ook gezadeld, in de beschermers en bezweet achterlaten. Dat moet jij vervolgens oplossen. Is nog knap veel werk!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 10:11

Vergunningen zijn juist belangrijk om eerst te gaan bekijken, en uit te zoeken.
Aangezien je een bestemmingsplan wijziging moet aanvragen, dit is een langdurig proces en laten we maar zwijgen over de kosten (â 6000 euro ).
En dan is het nog niet eens te zeggen dat je de vergunning krijgt.

Dit zijn dus wel belangrijke zaken om vooraf te weten, je beslissing om het plan door te zetten of niet.
Wegen de kosten van de vergunningen op tegen de inkomsten van je plannen.

Ik vind het een leuk plan hoor, daar niet van. Wil je attenderen op de regeltjes die er helaas aanhangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 10:12

Ik denk niet dat je per pony andere prijzen moet doen. Voor klanten onderling niet zo leuk.

Vind het wel een heel leuk plan!