stalling omgeving Gouda

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SimoneEA

stalling omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 15:43

Lieve bokkers,

ik ben op zoek naar een stalling voor mijn (aankomend) paardje. Het liefst onder de 200 euro.
Ik heb niet bepaalde eisen, de enigste is dat er een rijbak is en maatjes voor de pony.

Ideetjes? Let me know! *\o/*

__nina

Re: stalling omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 15:45

Ik sta zelf op de Veerstalhoeve (http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... tloop.html)
De paarden staan hier in de zomer buiten op het land in een kudde en in de winter staan ze in de stallen met uitloop, waar ze met de buren kunnen snuffelen. Mocht je meer vragen hebben kan je pben!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 19:31

VSW -> ED

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 12:33

__nina schreef:
Ik sta zelf op de Veerstalhoeve (http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... tloop.html)
De paarden staan hier in de zomer buiten op het land in een kudde en in de winter staan ze in de stallen met uitloop, waar ze met de buren kunnen snuffelen. Mocht je meer vragen hebben kan je pben!

Ik heb al een paar keer naar deze stal gekeken. Hoe bevallen die drainagematten, staan ze dan helemaal niet op stro? Mijn paard is een enorme viezerik dus ik ben er wat huiverig voor.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 11:45

Die matten zijn echt ideaal :) ik zou niet meer anders willen. Je bent binnen 5 min klaar met uitmesten en het heeft dezelfde demping als een dik pak stro.
Mijn paard is ook een grote viezerik, maar het is niet erger met die matten dan met stro. Vocht loopt er doorheen en ja, mest blijft er wel op liggen, maar als je dat elke dag even weghaalt valt dat ook wel mee. Denk ook dat als er een uitloop aan de stal is, dat je paard daar ook wel zal mesten en niet alles in de stal ligt.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 13:09

_suus19_ schreef:
Die matten zijn echt ideaal :) ik zou niet meer anders willen. Je bent binnen 5 min klaar met uitmesten en het heeft dezelfde demping als een dik pak stro.
Mijn paard is ook een grote viezerik, maar het is niet erger met die matten dan met stro. Vocht loopt er doorheen en ja, mest blijft er wel op liggen, maar als je dat elke dag even weghaalt valt dat ook wel mee. Denk ook dat als er een uitloop aan de stal is, dat je paard daar ook wel zal mesten en niet alles in de stal ligt.

En kunnen ze dan ook ergens liggen als er helemaal geen stro ligt??? Mijn paard zuigt lucht dus heeft de dag door wat te eten nodig ik ben bang dat het zonder stro erger wordt.

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 13:09

Ik had begrepen dat je, tegen meerprijs, zelf stro op de matten mocht leggen. Is dat niet zo?

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 20:17

Misschien stal Wijnen? € 215,- per maand naar mijn weten.
Ik vond het daar erg gezellig

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 22:46

Mijn paard ligt wel gewoon in z'n stal, maar hij krijgt ong 1 plak stro erbij per dag.. Hoeft van mij niet maar is gewoon stalbeleid hier. Heeft ook geen uitloop, dus heeft ook geen keus, maar geloof ook niet dat hij het erg vindt om in z'n eigen viezigheid te liggen. Stro is wel heel vies na 1 dag, dus heeft weinig nut.
Neem aan dat als ze er een uitloop bij hebben dat ze daar ook wel in gaan liggen?

Hooi kan je ook in slowfeeders geven, dan kunnen ze wel hele nacht door eten, ook zonder stro..

Alien_Power

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:40