PBA_ schreef:He linda,
Pensionstallen in almere zijn er niet. Je kan ook kijken of je misschien een eigen weide wilt tzt. Dan zou ik me daar voor inschrijven als ik jou was. Dat kan natuurlijk alleen in je woonplaats. Het kost wat werk maar wat een vrijheid, ik kan niet meer zonder. Maneges zou ik als ik jouw was ook zeker niet doen. Ik denk dat je ook wat buitenrij mogelijkheden wilt. Nu zag ik in de krant van zeewolde dat er een vergunning wordt aangevraagd voor een manege/pensionstal. Dat kan nooit groot worden daar het bij een camping is ik het goed heb. Is ook vlak bij mij toevallig en is in het bos. Maar dit is nog op de zaken vooruitlopen. Het moet eerst nog goedgekeurd worden en daarna zullen ze pas beginnen uiteraard. Dus daar heb je nu nog niks aan. Manege zeewolde valt denk ik ook voor je af, al gaan ze wel in de weide, in de winter gaan ze geloof ik in de molen. Verder heb je de sprong zoals je weet. Hoe het precies gaat daar weet ik niet, kan me niet herinneren dat de stallen zo klein zijn. Je hebt horse power, geen wei maar wel naar buiten. Nautena aan de bosruiterweg, hassink bij de zeewolder ruiters, dan nog een stal wat vroeger harry's hoefje was, de huidige naam weet ik even niet, kan even kijken. Uitrij mogelijkheden is berm, berm en berm. Voor nu ben ik even blanco.
Hoi PBA, help even, weet niet meer wie je bent
Ik ben inderdaad ook heel benieuwd naar de nieuwe stal in Zeewolde. Heb via de mail al contact met ze gehad. Het lijkt allemaal heel goed te worden. Een soort paddock paradise stal, waar ze lekker altijd buiten staan en een inloopstal hebben.
Wat een beetje minder is, is de prijs van ongeveer 350 euro per maand.
Het is zo jammer, ik was bij een vriendin in drunen en daar kost de stal 175 euro per maand. Hoe kan het toch dat het bij ons zo duur is?
De stallen bij de Sprong zijn heel mooi en groot 3x4. Jammer genoeg kon Jack daar niet meer buiten toen er nieuwe paarden kwamen. Hij schopte de nieuweling en het gevolg was dat hij uit de groep moest.
Op een gegeven moment was hij zo hyper van het lang op stal staan dat hij mij er bijna afbokte. Hij was toen natuurlijk nog jong maar het is gewoon geen paard wat de hele dag op stal moet staan.
Bij Nautena ben ik nog nooit geweest. Was voorheen 360 euro en dat vond ik te veel.
Bij Hassink moet je alles zelf doen, en bij Harry' s hoefje ook.
Wel jammer, want Harry's hoefje is echt lekker in de buurt.
Edit: In biddinghuizen zit ook een natuurstal. Dit idee vind ik echt heel leuk en hier had ik graag gestaan. Maar hier mogen de paarden geen hoefijzers hebben... erg jammer.