Pension stal omgeving Almere

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shuristar

Pension stal omgeving Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 13:47

Wie weet er een stal in de omgeving van Almere Buiten?
Ik woon in Almere Buiten en zou graag mijn paard wat dichter in de buurt hebben staan. We staan nu al 6 jaar in Putten op een hele fijne stal.
Echter mijn dochter is nu in de leeftijd dat ze toch wel graag mee wil maar de autorit van een half uur (35 km) heen en een half uur terug valt zo tegen.

De wensen ;) :
-volpension (ik kan best af en toe helpen met voeren/ binnen buiten zetten maar kan door werk niet iedere dag komen)
-Paard overdag minimaal een aantal uren naar buiten, ook in de winter
-Rijbak en een bak waarin gelongeerd mag worden

Wat valt af: Maneges in Almere, Veldstar (worden niet buiten gezet in de winter?) Stal Pronk (te kleine boxen 2.5x2.5) Benesse (alle paarden gaan samen de wei in, ik heb hier 2 maanden gestaan en het beviel helaas niet)

Wie weet er iets?
Prijs rond de 300 euro.

DaisyHope

Re: Pension stal omgeving Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 14:18

Ik volg dit topic even. Ben zelf ook op zoek naar iets in de omgeving Almere, ben al een hoop stallen afgeweest maar in Almere zit gewoon vrij weinig. Je zou het in Blaricum kunnen proberen bij Jan Calis, daar staat je paard voor minder dan je budget vol pension. Ik heb het telefoonnummer en kan dit via PB toesturen. Paarden staan bij de mensen thuis en de bak is een stukje verderop bij de Stad en Lande rijvereniging.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 14:21

Het enige wat ik kan zeggen is. Kijk rond in zeewolde. Er gaat een wereld voor je open :P :) Almere is drama.

Brittanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 14:23

Babybeertjes schreef:
Wie weet er een stal in de omgeving van Almere Buiten?
Ik woon in Almere Buiten en zou graag mijn paard wat dichter in de buurt hebben staan. We staan nu al 6 jaar in Putten op een hele fijne stal.
Echter mijn dochter is nu in de leeftijd dat ze toch wel graag mee wil maar de autorit van een half uur (35 km) heen en een half uur terug valt zo tegen.

De wensen ;) :
-volpension (ik kan best af en toe helpen met voeren/ binnen buiten zetten maar kan door werk niet iedere dag komen)
-Paard overdag minimaal een aantal uren naar buiten, ook in de winter
-Rijbak en een bak waarin gelongeerd mag worden

Wat valt af: Maneges in Almere, Veldstar (worden niet buiten gezet in de winter?) Stal Pronk (te kleine boxen 2.5x2.5) Benesse (alle paarden gaan samen de wei in, ik heb hier 2 maanden gestaan en het beviel helaas niet)

Wie weet er iets?
Prijs rond de 300 euro.

Almere Hippisch centrum is best leuk. Wel wat grootschalig. Dan heb je Manege Pampus Hout waar ze een mooie grote bak hebben en zeer goede faciliteiten.

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 14:58

De manege's vallen af. Ik hou daar niet van. Veel te grootschalig, maar ik bekijk het vanuit het oogpunt van mijn paard ;) : Almeers hippisch centrum staan ze de hele dag op stal, postzegels van weitjes. Er staat zelden een paard in de postzegel. Hoe dat komt is mij een raadsel.
Pampushout, nou daar heeft mijn dochter op les gezeten een paar maanden geleden. Wat een vieze boel. Vanaf de hoge ring denk je nog, hee leuke stal, van dichtbij is het (sorry dat ik het zeg) een rommeltje. Alles is stuk, geen stal gaat normaal dicht. En de stallen stonken zo erg. Nee daar komen we niet meer.

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 15:00

PenP2014 schreef:
Het enige wat ik kan zeggen is. Kijk rond in zeewolde. Er gaat een wereld voor je open :P :) Almere is drama.

Weet je een stal voor me in de buurt van almere? :):)

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:00

He linda,

Pensionstallen in almere zijn er niet. Je kan ook kijken of je misschien een eigen weide wilt tzt. Dan zou ik me daar voor inschrijven als ik jou was. Dat kan natuurlijk alleen in je woonplaats. Het kost wat werk maar wat een vrijheid, ik kan niet meer zonder. Maneges zou ik als ik jouw was ook zeker niet doen. Ik denk dat je ook wat buitenrij mogelijkheden wilt. Nu zag ik in de krant van zeewolde dat er een vergunning wordt aangevraagd voor een manege/pensionstal. Dat kan nooit groot worden daar het bij een camping is ik het goed heb. Is ook vlak bij mij toevallig en is in het bos. Maar dit is nog op de zaken vooruitlopen. Het moet eerst nog goedgekeurd worden en daarna zullen ze pas beginnen uiteraard. Dus daar heb je nu nog niks aan. Manege zeewolde valt denk ik ook voor je af, al gaan ze wel in de weide, in de winter gaan ze geloof ik in de molen. Verder heb je de sprong zoals je weet. Hoe het precies gaat daar weet ik niet, kan me niet herinneren dat de stallen zo klein zijn. Je hebt horse power, geen wei maar wel naar buiten. Nautena aan de bosruiterweg, hassink bij de zeewolder ruiters, dan nog een stal wat vroeger harry's hoefje was, de huidige naam weet ik even niet, kan even kijken. Uitrij mogelijkheden is berm, berm en berm. Voor nu ben ik even blanco.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 23:02

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal berichten verwijderd/aangepast. Dit omdat er op ED regels zijn waar deze berichten niet aan voldedeb namelijk;
- Kritiek moet gefundeerd zijn. Dus niet alleen melden dat iets niet goed is, maar uitleggen waarom.
- Je ervaring moet uit de eerste hand zijn. Het is niet toegestaan om ervaringen uit de tweede hand te beschrijven, of roddels/geruchten te noemen.

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 18:05

PBA_ schreef:
He linda,

Pensionstallen in almere zijn er niet. Je kan ook kijken of je misschien een eigen weide wilt tzt. Dan zou ik me daar voor inschrijven als ik jou was. Dat kan natuurlijk alleen in je woonplaats. Het kost wat werk maar wat een vrijheid, ik kan niet meer zonder. Maneges zou ik als ik jouw was ook zeker niet doen. Ik denk dat je ook wat buitenrij mogelijkheden wilt. Nu zag ik in de krant van zeewolde dat er een vergunning wordt aangevraagd voor een manege/pensionstal. Dat kan nooit groot worden daar het bij een camping is ik het goed heb. Is ook vlak bij mij toevallig en is in het bos. Maar dit is nog op de zaken vooruitlopen. Het moet eerst nog goedgekeurd worden en daarna zullen ze pas beginnen uiteraard. Dus daar heb je nu nog niks aan. Manege zeewolde valt denk ik ook voor je af, al gaan ze wel in de weide, in de winter gaan ze geloof ik in de molen. Verder heb je de sprong zoals je weet. Hoe het precies gaat daar weet ik niet, kan me niet herinneren dat de stallen zo klein zijn. Je hebt horse power, geen wei maar wel naar buiten. Nautena aan de bosruiterweg, hassink bij de zeewolder ruiters, dan nog een stal wat vroeger harry's hoefje was, de huidige naam weet ik even niet, kan even kijken. Uitrij mogelijkheden is berm, berm en berm. Voor nu ben ik even blanco.

Hoi PBA, help even, weet niet meer wie je bent :D

Ik ben inderdaad ook heel benieuwd naar de nieuwe stal in Zeewolde. Heb via de mail al contact met ze gehad. Het lijkt allemaal heel goed te worden. Een soort paddock paradise stal, waar ze lekker altijd buiten staan en een inloopstal hebben.
Wat een beetje minder is, is de prijs van ongeveer 350 euro per maand.
Het is zo jammer, ik was bij een vriendin in drunen en daar kost de stal 175 euro per maand. Hoe kan het toch dat het bij ons zo duur is?

De stallen bij de Sprong zijn heel mooi en groot 3x4. Jammer genoeg kon Jack daar niet meer buiten toen er nieuwe paarden kwamen. Hij schopte de nieuweling en het gevolg was dat hij uit de groep moest. |o
Op een gegeven moment was hij zo hyper van het lang op stal staan dat hij mij er bijna afbokte. Hij was toen natuurlijk nog jong maar het is gewoon geen paard wat de hele dag op stal moet staan.

Bij Nautena ben ik nog nooit geweest. Was voorheen 360 euro en dat vond ik te veel.
Bij Hassink moet je alles zelf doen, en bij Harry' s hoefje ook.
Wel jammer, want Harry's hoefje is echt lekker in de buurt.

Edit: In biddinghuizen zit ook een natuurstal. Dit idee vind ik echt heel leuk en hier had ik graag gestaan. Maar hier mogen de paarden geen hoefijzers hebben... erg jammer.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 19:08

Denk maar aan splash en dat ik je geholpen had met opstarten van jack. Dan moet er wel een belletje gaan rinkelen hihi.

wow die nieuwe stal wordt wel erg duur, dat zag ik niet aankomen. Horse power zit onder je budget.
Het is absurd wat de prijzen hier doen hoor.

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 20:50

Hey pauline,
Ja natuurlijk weet ik het, alleen je nickname zei me even niks ;)

Het is toch gek, wonen in Almere is relatief goedkoop, maar een paard stallen is weer duur.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 20:58

Het is ontiegelijk moeilijk iets geschikts te vinden waar wij endurance ruiters tevreden mee zijn. Dat ze na een flinke training of wedstrijd lekker buiten lopen is toch wel cruciaal. Buiten dat is dat ook het beste voor ieder paard. En ik neem aan dat uitrij mogelijkheden ook bij je zoektocht horen.

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 21:08

Ja fijn buiten kunnen rijden is wel een pré. Maar ik ga nu ook ieder weekend met de trailer op pad.
En Jack is echt heel braaf buiten langs de weg. Het is dat het natuurlijk niet zo leuk is als er alleen maar langs de weg gereden kan worden.

pfff moeilijk hoor, in ieder geval ga ik alleen weg van mijn stal als het echt lekker dichtbij is en Jack het er goed heeft. :)

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 22:55

Misschien eens samen een ritje doen, ben niet meer in training hoor en heb geen trailer maar misschien kunnen we eens bijkletsen. Zal je fb even opzoeken anders.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:04

Misschien is de Zonnehoeve in Zeewolde iets voor je?

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 22:24

@PBA_ doen we! Gezellig. Even offtopic :)

@Gulpje Zonnehoeve zit ik ook over te denken. Mijn dochtertje begint daar morgen op paardrijles, en mijn vriendin verhuisd er eerdaags naartoe.
Kan ik van dichtbij kijken hoe het er daar aan toe gaat. Ik geloof dat ze wel mesten, maar niet buiten zetten.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 23:09

Ze hebben een mooie bak daar en ruime stallen. In de zomer weidegang, in de winter weet ik het niet.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 23:19

Er is in Almere ook Veldstar :) Ik ken iemand die daar een paard heeft staan, het is duur maar alles zit erop en eraan!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 23:54

Dat zit niet in almere maar is zeewolde en was al in de openingspost genoemd.

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 17:08

Vandaag reed ik weer in de polder rond. Overal zie ik wel paarden buiten staan.
Heeft er iemand ervaring met de boerderijen bij de paradijsvogelweg? Of de prieelvogelweg?

DaisyHope

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 21:12

Bij de huizen aan de paradijsvogelweg heb ik laatst briefjes in de brievenbussen gedaan maar helaas geen reactie gekregen. Er zit wel een grote pensionstal, van Bavel geloof ik. Aan de andere kant op de prieelvogelweg zitten ook wel wat stallen maar daar is het voornamelijk alleen een stal en weinig faciliteiten.

Leliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:57

Ik sta op horse power. Fijne stal aan het hulksesteinse bos, komen elke dag buiten op de paddocks. Goede buitenbak en een longeercirkel.