wie heeft een stal van select stallenbouw

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

femmel

wie heeft een stal van select stallenbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 16:02

He hallo,

Zoals de titel al zegt, wie heeft er een stal van select stallenbouw staan.

Ik ga binnenkort een nieuwe stal laten plaatsen.
Ik heb diverse offertes opgevraagd, maar er zit toch wel wat prijsverschil tussen.
Ik heb voor een opstelling gekozen van 2 boxen van 3x3 met daar aan vast een opslag van 3x6 en een overkapping voor de stallen van 3x6.

Alleen het verschil tussen de goedkoopste en de duurste is dik €7000,- (dit moet toch ergens in zitten)
Ik vraag me af hoe de stallen van select stallenbouw zich houden na een aantal jaren gebruik.
Ik heb een heel deel topics die hier al over bestaan doorgenomen, maar er staan helaas geen foto's bij van een stal die minimaal een jaar of 5 in gebruik is.

Verder zou ik graag willen weten hoe de stallen zijn afgewerkt aan de binnen kant. (betonnen platen in een h-profiel of alleen betonplex tegen de buitenwand)

wie van jullie kan mij hiermee helpen?

Groetjes Femke

fokfanaat

Re: wie heeft een stal van select stallenbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 16:45

Ik zou ook kunststof planken overwegen, aanschaf iets duurder, maar verdien je zo terug in onderhoud en hoelang het goed blijft.

Heb goede ervaringen met zuidema stallenbouw en rutten stallenbouw

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 16:49

Wij hebben jaren geleden een stal door hun laten bouwen.
destijds was de prijs kwaliteit verhouding heel goed.
Ik adviseer je wel er bovenop te zitten want anders laat de afwerking te wensen over ;)

femmel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 08:46

bedankt voor jullie reacties,
kunststof planken vallen af voor ons.
Ik ben bij stallenbouwers gaan kijken, maar vind dit minder mooi uit zien. en manlief is er niet zo over te spreken.

We zijn nu nog aan het uit tellen wat het kost om zelf te bouwen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 20:13

Mogen stallen van 3x3 nog wel ?? Volgens mij is de nieuwe wet minimaal 10 m2.

Houten stallen heb je idd veel onderhoud aan en dan nog gaan ze veelal niet langer mee als 10/15 jaar.
Zeker van een goedkoop adres als Select Bouw zou ik geen lange levensduur verwachten.
Kunststof wordt iid qua kleur minder fraai als de zon er op staat en ook hardhout gaat dan kieren.
Bamboe schijnt het nieuwste te zijn.

Verder kun je overwegen om van metaal een geraamte te laten plaatsen en daar damwandpanelen tegen aan.
Of om betonnen silowanden http://www.agri-beton.nl/attachments/Im ... te=generic te laten plaatsen en daar een dak op te maken.
Of het allernieuwste; de Serre-stal http://www.paardenwaarden.nl/paardenwel ... lounge.htm

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 11:13

Wij hebben sinds 3 maanden ook een nieuwe houten buitenstal.

Bij de vele verschillende offertes ontdekte ik inderdaad ook erg grote prijsverschillen (én slechte bouwservice van de meeste stallenbouwers). Uiteindelijk hebben wij een mooie stal gevonden naar wens, geleverd als kant en klaar bouwpakket. Hierdoor moesten we de stal zelf opbouwen maar konden hem ook zelf netjes afwerken, dat is onwijs goed bevallen! :)

femmel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 08:57

Stallen van 3x3 mogen nog steeds hoor.
En de maat is voor mijn fjorden groot genoeg. (Is alleen voor de nachten in de winter)

Het begint me nu wel duidelijker te worden waar de prijsverschillen in zitten. Hoofdzakelijk toch het materiaal wat gebruikt wordt en de degelijkheid en afwerking.

su72

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 13:26

Wij hebben ook een stal van Select stallenbouw . Wij hebben de stal in de tuin staan dus we wilden ook geen kunststof met stalen profielen.
De stal staat nog maar een paar maanden dus over de duurzaamheid kan ik nog niks zeggen maar het ziet er echt heel netjes uit.
Je kan de stal precies zo indelen wat betreft maten en soorten dak, wel of geen overstek, ramen enz.
Wij zijn echt heel vriendelijk geholpen en alles is volgens afspraak en keurig op tijd geplaatst.
De binnenwanden zijn in de boxen van betonplex , ze zitten niet rechtstreeks tegen de buitenkant aan, er zit dus lucht tussen. Ik geloof dat ze in totaal 9cm dik zijn.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 18:29

VSW -> ED

woemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 14:50

Ik heb er nu ook laten zetten omdat door het coronavirus mijn paard ineens onmiddellijk van de stalling werd gezet..
We hadden dus niet veel tijd en hebben snel moeten kiezen. De levering en plaatsing verliepen vlot en correct.
Ik vrees inderdaad dat het hout geen lange levensduur heeft. Hoe kan je het best behandelen om het zo lang mogelijk goed te houden?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 15:09

Wat voor hout is het en is het helemaal onbehandeld ??

woemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 15:11

DubbelDun schreef:
Wat voor hout is het en is het helemaal onbehandeld ??

Ik kan nergens op de site van Select Stallenbouw terugvinden welke houtsoort het is. Sowieso geen hardhout dat zie je. Er staat wel geïmpregneerd.

Intussen lees ik ook bij recensies dat iemand zijn stal van die firma is omgewaaid :o nu voel ik me al helemaal ongerust want het is niet bevestigd in de grond. Ze hebben zo betonnen balken precies gelegd als soort van fundering.. :o

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 15:24

Tja als ie niet vast in de grond staat dan heb je idd kans dat ie omwaaid als het eens heel flink waait.
Als je een houten grondbalk hebt dan zou je die met betonankers in de betonnen balkjes kunnen vast maken. Dat geeft iig weer wat extra gewicht aan het geheel.

Van het impregneren zou ik me niet al te veel voorstellen, dat zit meestal niet dieper dan 1 a 2 mm.

Persoonlijk zou ik niet gaan verven/beitsen/lakken oid. Dan blijf je aan de gang en hebt om het jaar erg veel werk door alles eerst te schuren en er dan een nieuwe laag op te doen.
Ik zou een goede (dus dure) uithardende olie kopen en de boel daarmee insmeren. Dat werkt het makkelijkst en is ook makkelijk te herhalen zonder schuren etc.
De olie hard binnen 3 maanden uit tot een keiharde laag die ook goed in het hout doordringt (het teveel opgebrachte na 10/15 minuten met een doek afvegen).

woemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 15:39

DubbelDun schreef:
Tja als ie niet vast in de grond staat dan heb je idd kans dat ie omwaaid als het eens heel flink waait.
Als je een houten grondbalk hebt dan zou je die met betonankers in de betonnen balkjes kunnen vast maken. Dat geeft iig weer wat extra gewicht aan het geheel.

Van het impregneren zou ik me niet al te veel voorstellen, dat zit meestal niet dieper dan 1 a 2 mm.

Persoonlijk zou ik niet gaan verven/beitsen/lakken oid. Dan blijf je aan de gang en hebt om het jaar erg veel werk door alles eerst te schuren en er dan een nieuwe laag op te doen.
Ik zou een goede (dus dure) uithardende olie kopen en de boel daarmee insmeren. Dat werkt het makkelijkst en is ook makkelijk te herhalen zonder schuren etc.
De olie hard binnen 3 maanden uit tot een keiharde laag die ook goed in het hout doordringt (het teveel opgebrachte na 10/15 minuten met een doek afvegen).

ok bedankt :D