levering van zadelboetiek slecht?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

levering van zadelboetiek slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 20:59

6 juli 2014 heb ik bij de zadelboetiek een thorowgood T8 de nieuwste versie besteld, dezelfde dag een aanbetaling van €300 gedaan en drie weken later het resterende bedrag van €450,- overgemaakt.

De levertijd zou tussen de 6 en 8 weken liggen vanaf 6 juli maar was volgens de vrouw doorgaans korter. Tot op heden heb ik geen zadel en is volgens de zadelboetiek de order niet goed doorgekomen. Volgens de zadelboetiek is het contact met de fabriek niet goed, wordt de telefoon niet opgenomen en wordt er niet gereageerd op mails en weet zij niet hoe lang de levering nog op zich laat wachten. Ondertussen blijkt haar laptop stuk te zijn en is het contact onmogelijk tot morgen met de fabriek..

Wellicht ben ik een doemdenker maar ondertussen begin ik toch af te vragen wanneer ik mijn zadel krijg.. Immers is €750,- geen kattenpis voor een student en vraag ik me toch ernstig af wat ik hiermee kan doen..

Iemand gelijke ervaringen of tips?

Flevolander

Re: levering van zadelboetiek slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 06:10

ik meen in de wandelgangen gehoord te hebben dat thorowgood momenteel wat traag is met leveren.. misschien kan je zadelmaker een mailtje sturen naar de fabrikant?

BelleNaturel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 10:07

Van mijn zadelmaker heb ik ook gehoord dat het contact met de fabriek moeilijk verloopt en dat de levering enorme vertragingen oploopt. Om deze reden raadt ze Thorowgood momenteel af, je kan het bij haar wel nog bestellen, maar wel "op eigen risico". Dan moet je de vertraging erbij nemen. Dus het is niet enkel bij jou een probleem. Hopelijk krijg je je zadel snel, 750 euro is inderdaad een hoop geld!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 15:06

Ojee, ik heb 6 weken geleden een Kent en Masters besteld (zelfde fabriek) Kan ik dan ook vertraging verwachten?

FHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 21:33

Door de enorme populariteit van de zadels die door Fairfax worden gemaakt (t.w. Kent & Masters, Thorowgood en Fairfax) is de huidige levertijd op hun zadels zo'n 8 weken. Op het moment dat je als dealer een zadel besteld, wordt de levertijd bevestigd en in principe houden zij zich daar prima aan.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 21:41

7 juli is het zadel effectief besteld door de zadelboetiek de 8 weken zijn dus al ruim overschreden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 09:25

Nouja ruimschoots overschreden... je zit nu precies op de 8 weken toch, of ik reken raar :P

Je kan altijd nog even vragen aan je verkoper wat er gebeurt als het zadel niet geleverd wordt, heeft zij je geld nog / betaalt zij pas op het moment dat het zadel daar verzendklaar is?

Misschien geeft dat je wat rust, je mag best zeggen dat je het erg spannend begint te vinden en dan kan ze je wellicht wat geruststellen :)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-14 09:27

Uiteraard bespreek ik dit, het is 9 weken overigens of de zadelboetiek en ik kijken even scheef.

Hopelijk moet ik niet meer te lang wachten. :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 15:41

HAR -> ED

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 17:59

Ik had begin dit jaar geluk dat mijn zadelmaker net een aantal Kent and Master zadels had bestelt, dat was al ruim anderhalve maand voor ik die van mij bestelde, daardoor had ik hem met 4 weken. Anders kon de levertijd ook opgelopen zijn tot 10 weken, was mij gezegd.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 15:12

Beter laat dan nooit, gisteren in mijn zadel aangekomen!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:24

Zo dan!

De lol is er vaak aardig af als je zo lang moet wachten, maar hopelijk ben je er toch nog blij mee....? :)